اخبار خودرو ایران

فروش خودرو با تسهیلات نیاز مشتریان در بازار فعلی

پنجشنبه - ۹ بهمن ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
تسهیلات خرید خودرو

بازار خودرو کشور تحت تاثیر نوسانات سیاسی و اقتصادی  همواره  قرار داشته و شاید بتوان گفت در این سالها شرایط کم سابقه ای را طی کرده که هم به  مصرف کننده و هم تولید کننده فشارهای بسیاری وارد آمده است.

به گزارش خودرونویس، نوسانات قیمت ارز و افزایش قیمت رسمی خودروها تا چند برابر در سال های اخیر و فاصله زیاد قیمت ها در بازار تحت تاثیر دلالان و شرایط عرضه و تقاضا، خرید را برای مشتریان سخت کرده و در این شرایط تورمی اقتصادی هیچ کس حاضر به فروش خودرو به صورت اقساطی و دادن تسهیلات  نیست؛ بدین ترتیب در نهایت مصرف کننده واقعی بوده که در این بازار نابسامان متضرر می شود و قدرت خرید خود را از دست داده است.

این روزها یکی از عواملی که می تواند باعث تحریک بازار و افزایش تقاضا شود، اعطای فروش خودرو با تسهیلات بلند مدت از سوی شرکت های خودروساز است.  قطعا با توجه به سو استفاده برخی شرکت های  اعطا کننده تسهیلات در طول سال های گذشته  و ایجاد ذهنیت منفی همراه با شک و تردید، در شرایط فعلی چنانچه یک شرکت خودروساز بتواند تسهیلات لازم را برای فروش بلند مدت فراهم کند می تواند بخشی از مشتریان که در اصل مصرف کنندگان حقیقی هستند را به سوی خود جذب کند.

در شرایطی که اقتصاد ما با شرایط تورمی روبرو است، قطعا خرید اقساطی امکان پرداخت را برای خریداران تسهیل می کند و به نفع مشتری نیز خواهد بود. آنچه مشتریان نیاز دارند اعطای تسهیلات از منبع معتبر با تضمین شرکت های خودروساز است تا بتوانند با خیال آسوده خودروی خود را انتخاب کنند.

شرکت های خودروساز با ارائه تسهیلات فروش بلند مدت در اصل پروسه خرید خودرو را برای مشتری تسهیل می کنند؛ چراکه مصرف کننده و خریدار همواره نسبت به آینده سرگردان است و برای بسیاری دستیابی به خودرو و خرید آن سخت شده اما این شرایط این امکان را سریع تر فراهم می سازد .

 

.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟