تیونینگ
دو برابر قدرتمندتر از مدل استاندارد

فراری F12 برلینتا 1500 اسب بخاری

سه شنبه - ۵ مرداد ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
فراری F12 برلینتا

فراری F12 برلینتا در حالت استاندارد یک گرند تورر شکیل و جذاب است. ولی این نسخه که در تصاویر مشاهده می کند تا حد زیادی بروزرسانی و تیونینگ شده و دو توربوشارژ بزرگ از کاپوت آن بیرون زده است. پیشرانه ارتقا یافته این اسب نجیب ایتالیایی حال قادر به تولید 1500 اسب بخار است!

به گزارش خودرونویس، آرون کافمن پشت تیونینگ این فراری F12 برلینتا بوده و نسخه استاندارد این ابرخودرو را در ابتدا به قیمت 300 هزار دلار خریداری کرد. وی پس از رانندگی با این ابرخودرور در پیست، تصمیم گرفت که توربوشارژ به منظور افزایش توان روی آن نصب کند. این پروژه در سال 2020 آغاز شده بود و حال به پایان رسیده است.

فراری F12 برلینتا

مشخصات فنی فراری F12 برلینتا

فراری F12 برلینتا یک گرند تورر ایتالیایی بوده که در سال 2017 رونمایی شد. این خودرو در نسخه استاندارد از یک پیشرانه 6.3 لیتری 12 سیلندر تنفس طبیعی بهره می برد که قادر به تولید 730 اسب بخار قدرت و 690 نیوتن متر گشتاور است. این خودرو با اتکا به همین پیشرانه قدرتمند قادر است طی 3.1 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز 340 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

پیشرانه فراری F12 برلینتا

بزرگترین مشکلی که کافمن در تیونینگ فراری F12 با آن برخورد کرده بود، کمبود فضا در محفظه پیشرانه برای نصب توربوشارژها بوده است. برای نصب توربوشارژها وی در نهایت مجبور شد که کاپوت این خودرو را ببرد و از طرفی سایر قطعات درون کاپوت در موقعیت اصلی خود باقی مانده اند. هدف کافمن این بود که با نصب این دو توربوشارژ بیشینه قدرت تولیدی فراری F12 را به 1500 اسب بخار برساند که موفق هم شده است. این فراری F12 تیونینگ شده بیش از دو برابر نسبت به مدل استاندارد خود قدرتمندتر شده است.

توربوشارژهای فراری F12 برلینتا

این فراری F12 دو توربوشارژ در سانتا آنا کالیفرنیا در 19 جولای در معرض عموم به نمایش گذاشته شد تا حد زیادی مورد توجه عموم قرار گرفت. این خودرو به لطف نصب دو توربوشارژ و همچنین سیستم اگزوز مسابقه ای، صدای کاملا متفاوتی نسبت به فراری F12 برلینتا استاندارد دارد.

چراغ جلو فراری F12 برلینتا

سخن پایانی

لازم به ذکر است که این فراری F12 برلینتا تیونینگ شده توسط کافمن، تنها نسخه مجهز به توربوشارژ در دنیا نیست. بلکه شرکت تیونر منصوری هم یک نمونه تیونینگ شده و مجهز به دو توربوشارژ از این خودرو را رونمایی کرده بود که بدون برش کاپوت، توربوشارژها را در قسمت پایینی پیشرانه نصب کرده بود.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟