اخبار خودرو جهان
مجهز به قویترین پیشرانه درونسوز تاریخ فراری

فراری 812 Competizione در دو مدل کوپه و تارگا رونمایی شد

پنجشنبه - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
فراری 812 Competizone

فراری تولید نسخه GTS ابرخودرو 812 را متوقف کرده و به جای آن دو نسخه جدید 812 Competizione و Competizione A را معرفی کرده است. پس از ارائه پیش نمایشی جزیی از این ابرخودرو 12 سیلندر موتور جلو در ماه گذشته، فراری حال رسما این کوپه فوق سریع را در کنار مدل تارگا رونمایی کرده است. این دو نسخه فراری 812 به قدرتمندترین پیشرانه درونسوز تولید و نصب شده روی محصولات خیابانی فراری تا به امروز مجهز شده اند.

مشخصات فنی فراری 812 Competizione A

قلب تپنده این دو مدل عملکردی فراری 812، یک پیشرانه تنفس طبیعی 6.5 لیتری 12 سیلندر V شکل بوده که قادر به تولید 830 اسب بخار قدرت و 692 نیوتن متر گشتاور است. به عبارت دیگر توان این پیشرانه 30 اسب بخار نسبت به نمونه نصب شده در نسخه سوپرفست افزایش یافته و گشتاور آن نیز 26 نیوتن متر کاهش داشته است. تمام قدرت تولیدی این پیشرانه در 9250 دور بر دقیقه در اختیار راننده قرار می گیرد؛ ولی شما می توانید به این نسخه فراری 812 تا 9500 دور بر دقیقه گاز دهید. بدین ترتیب این خودرو دوربالاترین ابرخودرو خیابانی فراری تا به امروز محسوب می شود.

نمای عقب فراری 812 Competizone

فراری 812 Competizione به تجهیزاتی مجهز شده که تا حد امکان وزن این خودرو را پایین نگه دارند و به لطف همین ها وزن این ابرخودرو بدون اضافه کردن مایعات 1487 کیلوگرم اعلام شده است. بدین ترتیب این خودرو یکی از سبک ترین ابرخودروهای 12 سیلندر جهان به شمار می آید و به لطف نسبت خوب اسب بخار به وزن قادر است طی 2.85 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. همچنین این ابرخودرو برای عبور از مرز 200 کیلومتر بر ساعت تنها 7.5 ثانیه زمان نیاز دارد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز 340 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

سقف تارگا فراری 812 Competizone

فراری سپس به سراغ گیربکس هفت سرعته دو کلاچه 812 رفته و آن را برای نصب روی این دو مدل جدید کوپه و تارگا کالیبراسیون کرده که به موجب آن زمان تعویض دنده ها پنج درصدی بهبود داشته است. ضرایب دنده ها نسبت به گیربکس نصب شده روی نسخه معمولی 812 سوپرفست تغییری نداشته؛ ولی فراری ادعا کرده که با توجه به به روزرسانی این پیشرانه محبوب 12 سیلندر و قابلیت گازخوردن آن تا 9500 دور بر دقیقه، سواری اسپرتتری را در این دو مدل Competizione و Competizione A 812 تجربه خواهید کرد.

کابین فراری 812 Competizone

لازم به ذکر است که جدیدترین نسخه سیستم فرمان پذیری چهار چرخ فراری در این دو مدل Competizione 812 به منظور افزایش پایداری در پیچ ها نصب شده و به همراه آن به کیت آیرودینامیکی جدیدی برای بدنه با الگوبرداری از خودروهای فرمولا 1 در دهه 2010 طراحی و نصب شده است. این کیت بدنه به لطف تغییر سبک طراحی اگزوز از چهار خروجی از مدل سوپرفست به دو خروجی زاویه دار در این دو مدل محقق شده تا بتوان دیفیوزری جدید و بزرگتر به منظور افزایش نیروی رو به پایین در سرعت های بالاتر برای 812 طراحی کرد.

نمای جانبی فراری 812 Competizone

عملکرد نسخه Competizione A فراری 812 مقداری نسبت به مدل کوپه Competizione کندتر بوده که این به دلیل اضافه وزن ناشی از سقف است. فراری تمام تلاش خود را کرده که وزن این نسخه را با نصب یک سقف فیبر کربنی تارگا پایین نگه دارد. زمانی که نیاز به این سقف نباشد، می توان آن را به صورت مرتب در یک محفظه که برای آن طراحی شده جمع و نگهداری کرد.

سقف فراری 812 Competizone

سخن پایانی

فراری در این لحظه هیچ جزییاتی در خصوص قیمت این دو مدل عملکردی و جدید 812 اعلام نکرده و مشخص نیست که قصد تولید چند دستگاه از این مدل کوپه و کانورتیبل تارگا 812 را دارد. ولی باید انتظار برچسب قیمت بالا و همچنین تیراژ تولید محدودی را برای این دو خودرو داشت.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟