اخبار خودرو جهان
زنگ خطر برای مرسدس بنز اس کلاس

نسخه فیس لیفت آئودی A8 مدل 2022 شکار شد

سه شنبه - ۱۶ دی ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
عکس جاسوسی آئودی A8 فیس لیفت

آئودی A8 یکی از لوکسترین، مجلل ترین و مدرن ترین سدان های فول سایز دنیاست؛ ولی با این حال بیشتر رسانه ها و ماشین بازان همواره از دو رقیب این خودرو یعنی مرسدس بنز اس کلاس و ب ام و سری 7 صحبت می کنند و کمتر توجهی به این سدان شایسته می شود. آئودی برای اینکه توجه رسانه ها را به خود جلب کند اقدام به تست نسخه فیس لیفت A8 کرده و نسخه فیس لیفت این سدان لاکچری و پرچمدار آئودی برای اولین بار شکار دوربین عکاسان شده است.

به گزارش خودرونویس، عکاسان دو آئودی A8 فیس لیفت در حالت تست را مشاهده کردند که هر دو خودرو دارای استیکر و کاورهایی به منظور پنهان کاری در سپرها و برخی از قسمت های بدنه بودند؛ ولی با این حال برخی از تغییرات آنها نسبت به مدل پیشین کاملا مشهود است.

 

تغییرات ظاهری آئودی A8 فیس لیفت

آئودی تغییرات ظاهری محدود و سنجیده ای را در A8 فیس لیفت اعمال کرده؛ همانطور که در این دو نسخه در حال تست هم مشاهده می کنید جلوپنجره با دیزاین مش بندی جدیدی را روی A8 نصب کرده که در نمونه های فعلی این خودرو مشابه آن دیده نشده است. یکی از دو خودرو پلاک آن با شماره 692 تمام می شود، جلوپنچره زیباتری دارد که به نظر می رسد نسخه پلاگین هیبریدی A8 باشد؛ این حدس از آنجایی می آید که استیکر زرد رنگ ولتاژ بالا روی بدنه خودرو دیده می شود.

عکس جاسوسی آئودی A8 فیس لیفت

تصور می کنیم که این نسخه پروتوتایپ آئودی A8 پلاگین هیبریدی، مجهزترین نمونه این مدل الکتریکی سازی شده باشد؛ چراکه به چراغ های LED ماتریکس با تکنولوژی لیزر مجهز است. سبک طراحی کلی چراغ های جلو A8 فیس لیفت نسبت به مدل پیشین مقداری تغییر کرده و تا حدودی شبیه به نسل جدید A3 شده؛ البته عرض قیمت پایینی چراغ ها نسبت به A3 بیشتر بوده تا با پروفیل جلو عریضتر A8 هماهنگی داشته باشد.

چراغ های روشنایی در روز که نقش راهنما هم بازی می کنند، به قسمت بالایی قاب درونی چراغ ها منتقل شده اند که این موضوع هم در چراغ های استاندارد و هم در چراغ های آپشنال A8 فیس لیفت دیده می شود. سبک طراحی کلی چراغ های آئودی A8 غیر هیبریدی فیس لیفت شکار شده هم با مدل پلاگین هیبریدی یکسان بوده؛ با این تفاوت که دیزاین داخلی آن مقداری متفاوت است.

عکس جاسوسی آئودی A8 فیس لیفت

در قسمت عقب طراحی کلی چراغ های عقب این دو آئودی A8 فیس لیفت مشابه نسخه پیشین بوده، ولی گرافیک درونی آنها با یکدیگر متفاوت است که هر کدام دیزاینی متفاوت نسبت به نمونه پیش از فیس لیفت دارند. این احتمال وجود دارد که آئودی A8 فیس لیفت به چراغ های عقب دیجیتال OLED مجهز شود که مشابه آن روی Q5 فیس لیفت که سال پیش معرفی شد، قرار داشت.

 

منتفی شدن تولید نسخه تمام الکتریکی روی مدل فعلی A8

آئودی اظهار کرد که از تولید مدل تمام الکتریکی بر پایه نسل فعلی A8 سدان صرف نظر کرده است؛ ولی وعده داد که بیشینه مسافت قابل پیمایش در حالت الکتریکی مدل پلاگین هیبریدی A8 فیس لیفت را نسبت به گذشته ارتقا داده است. همچنین این را هم می دانیم که سیستم رانندگی نیمه خودران سطح 3 فعلا در آئودی A8 نصب نمی شود؛ ولی به جای آن سیستم کمکی راننده ارتفا یافته آئودی روی مدل A8 فیس لیفت نصب خواهند شد.

عکس جاسوسی آئودی A8 فیس لیفت

احتمال عرضه نسخه فوق لوکس هورش

شاید مهم ترین نوآوری برا آئودی A8 فیس لیفت، عرضه مدل فوق لوکس هورش به منظور رقابت با میباخ باشد.در ماه می سال 2019 بود که آئودی اعلام کرد با توسعه نسخه هورش A8 و زنده کردن این مدل فوق لاکچری برنامه رقابت با میباخ اس کلاس را در سر دارد. این مدل دارای نشان ویژه هورش به جای آئودی، رینگ هایی به خصوص و تجهیزاتی به مراتب لوکس تر نسبت به A8 استاندارد است. همچنین این سدان فوق لوکس به احتمال زیاد آخرین محصول آئودی بوده که به پیشرانه قدرتمند 6 لیتری 12 سیلندر W شکل دو توربوشارژ این کمپانی مجهز می شود. پیشتر هم آئودی بیان کرده بود که نسل فعلی A8 آخرین مدل این کمپانی بوده که از این پیشرانه بهره می برد.

عکس جاسوسی آئودی A8 فیس لیفت

آئودی یقینا نسخه فیس لیفت A8 به همراه مدل فوق لاکچری هورش را در سال 2021 معرفی می کند تا بتواند به رقابتی تمام عیار با نسل جدید مرسدس بنز اس کلاس بپردازد.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟