به گزارش خودرونویس، روح‌اله عباس‌پور در توضیح نشست اخیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس به خبرنگاران گفت: طبق برنامه ششم توسعه، دولت مکلف به تولید خودروهای برقی است؛ اما تاکنون اقدام موثری در این زمینه صورت نگرفته است.

بر همین اساس در نشست کمیسیون وضعیت تولید خودروهای برقی با حضور نمایندگان ایران‌خودرو، سایپا، مپنا، انجمن قطعه‌‌‌سازان، شهرداری‌‌‌ها و معاونت علمی ریاست‌جمهوری مورد بررسی قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم افزود: نماینده ایران‌خودرو در این جلسه اعتقاد داشت که علم تولید خودروی برقی در کشور وجود دارد و گام‌‌‌های بزرگی در این راستا از طریق مشارکت با مپنا برداشته شده است. عباس‌پور با بیان اینکه براساس گزارش‌‌‌های ارائه‌شده حدود ۵۰دستگاه خودروی برقی اردیبهشت سال آینده عرضه می‌شود، اضافه کرد: در حال حاضر ایران‌خودرو مدل برقی تارا را تولید کرده و زیرساخت‌‌‌های موردنیاز خودروی برقی در جزیره کیش آماده است.

وی ادامه داد: متولیان تولید خودروی برقی معتقد بودند که در استفاده از این خودروها ابتدا باید حمل‌ونقل عمومی مدنظر قرار گیرد و این مهم در صورتی محقق می‌شود که حاکمیت در کنار آنها قرار گیرد و حمایت کند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل در تولید خودروهای برقی، باتری است، خاطرنشان کرد: قیمت تمام‌شده خودروهای برقی نسبت به مدل معمولی آن دو تا سه‌برابر است.

از سوی دیگر زیرساخت استفاده از این خودروها مانند ایستگاه شارژ در بسیاری از مناطق موجود نیست. با وجود تمامی موانع پیش‌‌‌روی کشور باید با رفع این مشکلات به سمت تولید و استفاده از خودروهای برقی برویم.

5 از 3 رای