اخبار خودرو ایران
تعهد سنگین در قبال مشتریان

طرح بی‌سابقه جهش کیفیت محصول و خدمات ایران خودرو برای افزایش رضایتمندی

جمعه - ۱۰ تیر ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
طرح جهش کیفیت ایران خودرو موتور گیربکس

گروه صنعتی ایران خودرو از ابتدای تیرماه اولین مرحله از طرح ویژه جهش کیفیت و خدمات خودرو را در حوزه موتور و گیربکس محصولات خود آغاز کرده است. این طرح با هدف جلب حداکثری رضایت مشتریان و بهبود وجهه برند ایران خودرو در ذهن مشتریان صورت گرفته و قرار است که تا پایان سال سایر محصولات ایران خودرو نیز مشمول این طرح شوند.

به گزارش خودرونویس، ایران خودرو نخستین گام از طرح جهش کیفیت و خدمات در حوزه موتور گیربکس را برای خودرو تارا در دو مدل دنده ای و اتوماتیک از ابتدای تیر 1401 اجرا کرده است. ایران خودرو در ماه های گذشته اقدامات بسیار مهمی را در راستای افزایش رضایت مشتری، جهش کیفیت، رشد تولید خودرو، خروج خودروهای قدیمی و بی کیفیت از خط تولید و تولید 100 درصد عبور مستقیم و کامل داشته است.

طرح ویژه ایران خودرو در حوزه موتور و گیربکس محصولات این شرکت حاصل برنامه ریزی های دقیق و اجرای پروژه های کیفی مختلف، تحقق تولید عبور مستقیم، تدوین و پیاده سازی 272 ریزبرنامه و پروژه کیفی بوده که همگی با هدف افزایش رضایت مشتریان محصولات ایران خودرو انجام شده است. ایران خودرو با بهره برداری از سرمایه گذاری های کلان صورت گرفته در نوسازی تجهیزات خطوط تولید قسمت های فنی خودرو اعم از موتور و گیربکس، طراحی و توسعه موتورهایی بهینه سازی شده و با تکنولوژی جدید از خانواده XU7، EF7 و TU5، بهره گیری از جدیدترین تکنولوژی ها در آزمون های خودرویی و زنجیره تامین و فرآیندهای قطعه سازی این طرح ویژه را به اجرا در آروده است.

طرح ویژه جهش کیفیت در حوزه موتور و گیربکس ایران خودرو یک قدم مهم در جلب رضایت مشتری و بهبود وجهه برند ایران خودرو محسوب شده و یقینا آغازگر اقدامات بسیار بزرگ و مهم در مسیر رشد کیفیت محصولات و جلب حداکثری رضایت مشتریست. اجرای این طرح یک پروژه بسیار سنگین و سخت بوده و یقینا اگر تصمیم ساده ای بود در دوره های مدیریتی گذشته ایران خودرو به اجرا در می آمد. اجرای چنین طرحی نشان دهنده شجاعت و ریسک پذیری ایران خودرو و ارتقا کیفیت خدمات ارائه شده به مشتریان دارد و یقینا در پی آن تعهدی سنگین برای این شرکت در قبال مشتریان وجود دارد.

طرح ویژه جهش کیفیت در حوزه موتور و گیربکس ایران خودرو فعلا از ابتدای تیر 1401 در خصوص خودروی تارا دنده ای و اتوماتیک اجرا شده است. به موجب این طرح عدم بروز ایراد با محوریت موتور و گیربکس در خودروهای تارا دنده ای و اتوماتیک که از ابتدای تیر ماه به مشتریان تحویل داده شده اند به مدت شش ماه یا 10 هزار کیلومتر به صورت کامل ضمانت می شود و این تعهد مهم و بزرگ توسط ایران خودرو در مقابل مشتریست. بدین ترتیب اگر در محدوده زمانی و مسافتی تعیین شده ایرادی در بخش موتور و گیربکس خودرو پیش آمد مشتریان بدون نوبت قبلی می توانند به نمایندگی های ایران خودرو مراجعه کنند و برای آنها بسته های جبرانی ویژه ای تدارک دیده شده است. همچنین یک کارشنان پشتیبان برای هر یک از مشتریان تخصیص داده شده تا موجب کاهش زمان پذیرش و همچنین ترخیص خودرو شود. البته ایران خودرو خدمات امدادی ویژه ای را نیز برای خودروهای مشمول طرح جهش کیفیت در بخش موتور و گیربکس نیز لحاظ کرده که از جمله آن می توان به سرعت عمل در خدمات امدادی برای خودروهای مشمول اشاره کرد.

اجرای طرح جهش کیفیت ایران خودرو نشان دهنده تحولات اساسی در زمینه افزایش کیفیت محصولات ایران خودرو در ماه های گذشته بوده و طبق آمارهای منتشر شده توسط ISQI محصولات ایران خودرو به طور میانگین 40 درصد رشد کیفی نسبت به سال گذشته را تجربه کرده اند. ایران خودرو در اولین گام با بررسی نقاط ضعف و قوت این طرح ویژه جهش کیفیت قصد دارد تا پایان سال سایر محصولات خود را نیز زیر پرچم این طرح ویژه به مشتریان عرضه کند.
یکی دیگر از اقدامات بسیار مهم ایران خودرو در راستای جلب رضایت مشتریان و ترمیم وجهه برند ایران خودرو، افزایش مدت زمان گارانتی محصولات این شرکت از دو به سه سال و از نظر مسافتی از 40 به 60 هزار کیلومتر بوده که این گارانتی فراتر از قوانین تعیین شده برای خودروهای تولید داخل کشور است. بدین تریب تمام محصولات ایران خودرو که در سال 1401 تولید شده اند با سه سال یا 60 هزار کیلومتر گارانتی به بازار عرضه می شوند.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟