اخبار خودرو ایران
رونمایی از خودروی TF21 ایران خودرو در آینده نزدیک

طرح جهش کیفیت ایران خودرو گامی مهم در جلب رضایت مشتری

چهارشنبه - ۱۵ تیر ۱۴۰۱
خواندن 6 دقیقه
طرح جهش کیفیت ایران خودرو ری را K125 TF21

از بهمن سال ۱۴۰۰ ایران خودرو تمام تلاش خود را روی تحقق جهش تولید و ایجاد تحول و بهبود در کیفیت خودروهای تولیدی گذاشت. چنین اقداماتی را باید مانند یک نقطه عطف در تاریخ این خودروساز دانست و باید گفت که ایران خودرو وارد آینده نوینی شده است. صبح امروز یک نشست خبری با حضور کیانوش پورمجیب قائم مقام ایران خودرو در حوزه تولید و توسعه، سهراب برفروشان معاون کیفیت ایران خودرو و بابک سلاجقه مدیرعامل ایساکو برگزار شد و در خصوص اقدامات صورت گرفته در مدت اخیر جهت افزایش رضایت مشتری و همچنین بهبود کیفیت خودرو و کیفیت خدمات پس از فروش ایران خودرو و ایساکو و خودروی ری را (K125) و TF21 سوالاتی مطرح شد.

به گزارش خودرونویس، ایران خودرو از یکم‌ تیرماه طرح جهش کیفیت در حوزه موتور و گیربکس را به صورت پایلوت روی خودروی تارا دنده ای و اتوماتیک اجرا کرده است. چنین طرحی قطعا یک اقدام یک شبه نبوده و ایران خودرو ماه هاست که در حال نظارت روی کیفیت قطعات و تست موتور و گیربکس تارا بوده تا به یک اطمینان خاطر برسیم. در همین خصوص کیانوش پورمجیب قائم مقام ایران خودرو در بخش تولید و توسعه اظهار کرد که ایران خودرو یک شبه و ناگهانی این تصمیم را نگرفت.

وی در ادامه گفت که این شرکت 4 ماه ابتدای سال را در حال رصد و نظارت کیفیت موتور و گیربکس تارا در هر دو مدل دنده ای و اتوماتیک بوده و به یک اطمینان مطلوب در خصوص موتور و گیربکس تارا دست پیدا کرد. به همین دلیل برای مشتریان ضمانت کرد که تا مدت 6 ماه یا 10 هزار کیلومتر هیچ گونه ایرادی در موتور و گیربکس خودروهای تارا اعم از مدل دنده ای و اتوماتیکی که از ابتدای تیرماه 1401 تولید شده اند بروز نخواهد داد.

طرح جهش کیفیت ایران خودرو ری را K125 TF21

سهراب برفروشان معاون کیفیت ایران خودرو اظهار کرد که در صورتی که ایرادی با منشا موتور و گیربکس در خودروهای تارا تولید شده از تیرماه 1401 به بعد دیده شود و مشتری به نمایندگی های ایران خودرو مراجعه کند یا با امداد خودرو ایران خودرو تماس حاصل کند، بسته های جبرانی ویژه ای هم بابت مراجعه و تماس مشتری به نمایندگی و یا امداد خودرو و هم بابت زمانی که خودرو در نمایندگی ایران خودرو بابت تعمیر حضور دارد در نظر گرفته شده است. همچنین پذیرش این مشتریان در نمایندگی های ایران خودرو بدون نوبت قبلی امکان پذیر بوده و برای هر مشتری یک کارشناس ویژه اختصاص داده شده تا مراحل پذیرش و ترخیص خودروی آنها در کمترین زمان ممکن انجام شود.

پورمجیب قائم مقام تولید و توسعه ایران خودرو در پاسخ به این سوال که چه چیزی در ایران خودرو تغییر کرد که این شرکت به اطمینان در خصوص موتور و گیربکس تارا دست یافت پاسخ داد: این طرح ویژه جهش کیفیت ایران خودرو که در خصوص موتور و گیربکس تارا انجام شده از چند ماه قبل آغاز شده و سرمایه گذاری های کلانی که در تسترها و سخت افزارهایی که توسعه داده بودیم را به بهره برداری رساندیم که نتیجه آن این جهش کیفیت در حوزه موتور و گیربکس خودروی تارا شد.

طرح جهش کیفیت ایران خودرو ری را K125 TF21

معاون کیفیت ایران خودرو اظهار کرد که این طرح در حال پایلوت روی خودروی تارا دنده ای و اتوماتیک که از تیر ماه 1401 تولید شده به اجرا در آمده و قصد داریم با نظارت دقیق روی آن نقاط ضعف آن را شناسایی و برطرف کنیم. سپس این طرح را در خصوص سایر محصولات ایران خودرو نیز در حوزه موتور و گیربکس اجرا کرده و در آینده هم قصد داریم در سایر حوزه ها علاوه بر موتور و گیربکس نیز این جهش کیفیت و ضمانت را برای مشتری ایجاد کنیم. تمام این اقدامات برای گرامیداشت مشتری و نشان دادن یک گام رو به جلو گروه صنعتی ایران خودرو به سمت مشتریان است تا بتواند رضایت آنها را بیشتر از گذشته جلب کند.

برفروشان معاون کیفیت ایران خودرو اظهار کرد که طرح تحول کیفیت ایران خودرو به تازگی آغاز شده آثار  کیفی آن را مشتریان و مردم در نیمه سال 1401 به بعد مشاهده خواهند کرد. اما با توجه به نارضایتی مردم و حاکمیت نسبت به صنعت خودرو ایران خودرو اقداماتی را در سه محور به اجرا در آورده تا رضایت مشتریان و مردم را که سرمایه های اصلی ایران خودرو هستند جلب کند و از ایران خودرو معمولی به ایران خودرو نوین تبدیل شود.

طرح جهش کیفیت ایران خودرو ری را K125 TF21

محور اول طراحی و تولید محصولات جدید است. برخی از پلتفرم های محصولات ایران خودرو قدیمی بوده و دیگر رضایت مشتری را جلب نمی کند و حتی اگر ویژگی های جدیدی هم روی محصولات نصب شوند به دلیل قدیمی بودن پلتفرم میزان رضایت مشتری از این محصولات پایین است. به همین دلیل ایران خودرو در گام اول پژو 405 را در سال های گذشته و در گام بعدی خودروی سمند را در سال 1401 از خط تولید خود حذف می کند. چراکه هرگونه بهبود کیفیت در این محصولات موجب جلب رضایت مشتری نمی شد.

این محصولات که از خط تولید ایران خودرو خارج شوند، فضا برای تولید و عرضه محصولاتی جدید با پلتفرمی بروز و کیفیت خود ایجاد می شود. محور بعدی کیفی سازی و ارتقا کیفیت بوده که در این زمینه 279 پروژه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تعریف شده است. 7 پروژه آن مربوط به عرضه محصولاتی جدید اعم از هایما 8S، هایما 7X و خودروی ری را یا همان K125 بوده که به سادگی قادر به پاس کردن استانداردهای 85 گانه بوده و به لحاظ کیفیت و سطح تکنولوژی قادر به رقابت با محصولات روز دنیا هستند.

طرح جهش کیفیت ایران خودرو ری را K125 TF21

بخشی دیگر از این پروژه ها با فیدبک های دریافت شده از مشتری تعیین می شود. در واقع ایران خودرو دسته ای از مشخصاتی که مردم نیاز دارند در آنها جهش کیفی ایجاد شود اعم از کیفیت رنگ، کیفیت قوای محرکه و گیربکس، توان موتور و استحکام بدنه و … را شامل شده که در 73 پروژه تعریف شده و در حال اجراست. در نیمه دوم سال 1401 آثار پیاده سازی این پروژه ها و برنامه ها در شبکه فروش ایران خودرو نمایان می شود.

199 پروژه کیفی دیگر شامل برنامه های میان مدت و بلند مدت بوده که برنامه های سیستمی و زیرساختی هستند. در این برنامه ارتقا سازندگان، زنجیره تامین و استفاده از قطعات با کیفیت تر در دستور کار ایران خودرو قرار می گیرد.

بابک سلاجقه مدیرعامل ایساکو اظهار کرد که اولین جایی که مشتری پس از خرید محصول با ایران خودرو ارتباط برقرار می کند، حوزه خدمات پس از فروش بوده و به همین دلیل دست به ارتقا خدمات ایساکو و نمایندگی ها زدیم. مدیرعامل ایساکو اظهار کرد که در کلیه نمایندگی های این شرکت فیلم های آموزشی از باب گفتاری، تخصصی و بهبود خدمات ارائه شده دیده شده و به نوعی سعی کردیم موجب تکثیر علم و دانش در شبکه خدمات ایران خودرو شویم.

مدیرعامل ایساکو اظهار کرد که تامین به موقع قطعات دیگر اقدامی بود که توسط ایساکو و ایران خودرو انجام شد و سعی کردیم که انبارهای قطعات ایساکو و نمایندگی های مجاز این شرکت را از قطعه پر کنیم. اولویت ایران خودرو امروز تامین قطعه برای مشتریست حتی اگر خط تولید بخوابد. به عبارتی خواب خودروی مشتری در نمایندگی های ایران خودرو با این طرز فکر به حداقل می رسد که همین موضوع سبب افزایش رضایت مشتری می شود. وی افزود به طور محسوسی رضایت مشتری نسبت به توقف و خواب خودرو در نمایندگی های رشد داشته و روز به روز این شاخص را بهبود می دهیم. در حال حاضر ارزیابی که وزارت صمت و سازمان ISQI از خدمات ایساکو به عنوان خدمات پس از فروش ایران خودرو داشته اعلام کرده که امتیاز ایساکو در حوزه رضایت مشتری از خدمات 794 است. بابک سلاجقه مدیرعامل ایساکو اظهار کرد که هدف ایساکو دست یابی به امتیاز 810 در سال جاریست.

طرح جهش کیفیت ایران خودرو ری را K125 TF21

خودروی TF21 ایران خودرو به زودی رونمایی می شود

کیانوش پورمجیب قائم مقام تولید و توسعه ایران خودرو اظهار کرد که این شرکت در هر 30 ثانیه یک خودرو تولید می کند و این یک آمار بسیار خوب با توجه به شرایط تحریم و شرایط سخت حاکم بر صنعت خودروست. با توجه به توقف تولید محصولات قدیمی در ایران خودرو، نیاز است که تنوع محصولات این شرکت با عرضه محصولاتی جدید اعم از خودروی ری را K125 و همچنین یک محصول دیگر یعنی خودروی TF21 بیشتر شود.

ایران خودرو چند روز گذشته کراس اوور ری را K125 را با حضور اصحاب رسانه در مدل رانینگ پروتوتایپ رونمایی کرد و ظاهرا تولید قالب های بدنه این خودرو نیز آغاز شده است. قائم مقام تولید و توسعه محصول ایران خودرو خبر داد که در آینده نزدیک نسخه رانینگ پروتوتایپ خودروی TF21 ایران خودرو نیز رونمایی می شود. ضمن اینکه این وعده را داد که در شش ماه ابتدای سال 1402 تولید انبوه و عرضه هر دو خودرو ری را و TF21 به بازار ایران آغاز می شود. این اقدام یک گام بزرگ توسط ایران خودرو برای بروزرسانی سبد محصول و همچنین جلب رضایت مشتری محسوب می شود.

پورمجیب در ادامه بیان کرد که پس از خودروی تارا به احتمال زیاد خودروی دنا پلاس توربو اتوماتیک وارد طرح جهش کیفی موتور و گیربکس می شود. وی اظهار کرد که امروزه ما بر این باور هستیم که این خودرو نیز به یک بلوغ از نظر کیفیت دست یافته به زودی قصد داریم این طرح جهش کیفی در حوزه موتور و گیربکس را روی این خودرو هم اجرا کنیم.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟