بالاخره طرح ترافیک لغو می شود؟

دوشنبه - ۶ مرداد ۱۳۹۹
خواندن 7 دقیقه
طرح ترافیک

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و استانداری تهران اصرار دارند که طرح ترافیک باید لغو شود در مقابل شهرداری تهران مخالف این نظر است و ادعا می‌کند که اصلا وجود طرح ترافیک برای کاهش شیوع ویروس کرونا موثر است.

به گزارش خودرونویس، فرمانده انتظامی راهور تهران بزرگ با اشاره به اینکه تاثیر طرح ترافیک بر کنترل کرونا باید سنجیده شود، گفت: طرح ترافیک درمان مقطعی و کوتاه مدت مشکلات است.

سردار «محمدحسین حمیدی» روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه حدود هشت میلیون وسیله نقلیه در تهران وجود دارد، افزود: این تعداد یک چهارم از تمام وسایل نقلیه کل کشور را شامل می‌شود و چهار میلیون دستگاه از این تعداد خودرو و چهار میلیون موتورسیکلت است.
وی ادامه داد: ترافیک و آسیب‌های مربوط به آن از گذشته تا به امروز از مهمترین چالش‌های تهران بوده و دومین موضوع بحث آلودگی هوا و سومین آن حوزه سوانح رانندگی است.
سردار حمیدی گفت: در تهران نه پارکینگ و نه شبکه معابر توان مقابله با هجمه ماشین‌ها را ندارد.
وی با بیان اینکه با وجود کاهش سوانح در تهران، سالانه ۶٠٠ تن کشته و ٢١ هزار تن مجروح می‌شوند، اظهار داشت: پلیس در تلاش است با توجه به مهندسی راه‌ها، این تعداد کشته و زخمی را به حداقل برساند.

موتورسیکلت ها عامل اصلی تصادفات پایتخت

رییس پلیس راهور پایتخت گفت: ۴٨ درصد از حوادث رانندگی در پایتخت مربوط به موتورسیکلت‌سواران است و ٣۶ درصد مربوط به عابران پیاده است.
وی افزود: بیشترین تصادفات در ساعت چهار عصر تا هشت شب و از هشت تا ١٢ شب تقریبا ٢۵ درصد از تصادفات رخ می‌دهد.
حمیدی گفت: نگاه مسئولان‌در سنوات گذشته خودرومحور بوده است و این امر را در حوزه‌های زیست محیطی می‌توان دید که شهر خودرومحور است و انسان محور نیست.

در حمل و نقل عمومی ضعیف هستیم

رییس پلیس راهور پایتخت افزود: در حمل و نقل عمومی ضعیف هستیم و فرسوده بودن و هوشمند نبودن این ناوگان یکی از مشکلات اصلی پایتخت است.

رییس پلیس راهور پایتخت با بیان اینکه باید شبکه ریلی برون شهری و مترو و تاکسی و اتوبوس در همه جای شهر به صورت ترکیبی باشد، اظهار داشت: شهروندان یاید پس از استفاده از مترو بلافاصله سوار تاکسی یا اتوبوس شوند و در این زمینه کارها و برنامه‌های خاصی در دست اجرا است.
سردار حمیدی گفت: وقتی پیاده‌رو افزایش پیدا کند پلیس با مشکل روبرو می‌شود و سختی و مشقت کار برای پلیس چند برابر می‌شود و جایی که خودرو عبور می‌کرد، به محل عبور انسان تبدیل می‌شود.

خط قرمز  پلیس حفظ جان مردم و تابعیت از ستاد مبارزه با کرونا است

رییس پلیس راهور پایتخت گفت: خط قرمز پلیس حفظ جان مردم است و سیاست‌های پلیس تابع ستاد مبارزه با کرونا است.

وی ادامه داد: ظرفیت معابر تهران کشش این مقدار خودرو را ندارد و اگر مدیریت تقاضا وجود داشته باشد و همچنان تردد داشته باشیم حتما به مشکل بر میخوریم.
حمیدی افزود: طرح ترافیک درمان مقطعی و کوتاه مدت این مشکلات است و اگر بخواهیم آلودگی کمتری داشته باشیم باید طرح ترافیک به صورت جدی برگزار شود اما در شرایط کرونا باید به صورت دقیق طرح ترافیک سنجیده شود.
وی بیان اینکه در شرایط کرونا درصد قابل توجهی از ترافیک در تهران کاهش یافته است، اظهار داشت: شهروندان می‌توانند برای ارتباط با پلیس راهور می‌توانند با شماره ۶٣٩۵١٢٢٢ تماس گیرند.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟