اخبار خودرو ایران
لوکس ترین، مدرن ترین و زیباترین خودروی تولید ملی

استفاده از جدیدترین ترند طراحی در کراس اوور ری را ایران خودرو

شنبه - ۱۸ تیر ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
طراحی کراس اوور ری را RIRA ایران خودرو

ایران خودرو به تازگی کراس اوور ری را RIRA را در نسخه رانینگ پروتوتایپ در حضور خبرنگاران رونمایی کرد. نسخه رونمایی شده مدل رانینگ پروتوتایپ بوده و ممکن است که در نسخه تولیدی 10 تا 20 درصد تغییر نسبت به این مدل رونمایی شده را شاهد باشیم. اما نکته ای که در کراس اوور ری را RIRA ایران خودرو جلب توجه می کند، استفاده از جدیدترین سبک طراحی روز دنیا در این خودرو بوده که برای اولین بار در صنعت خودروسازی ایران صورت گرفته است.

به گزارش خودرونویس، خودروی ری را RIRA اولین کراس اوور تولید ملی ایران خودرو و لوکس ترین خودروی تولید داخل نیز محسوب می شود. کراس اوور ری را RIRA ایران خودرو با تکیه بر طراحی روز، تجهیزات ایمنی و رفاهی کامل و مشخصات فنی چشمگیر به سادگی توان رقابت با جدیدترین خودروهای وارداتی هم کلاس و همچنین محصولات روز هم سگمنت خودروسازان مطرح دنیا را دارد.

طراحی کراس اوور ری را RIRA ایران خودرو

ظاهر کراس اوور ری را RIRA ایران خودرو

کراس اوور ری را ایران خودرو در ابتدا استایل ظاهری متمایزی با این نسخه رونمایی شده داشت.‌ ولی ایران خودرو به این نتیجه رسید که استایل ظاهری قبلی این خودرو‌ در سال‌های آینده چندان بروز نخواهد بود. به همین دلیل تصمیم به بازطراحی ری را گرفتند و در طراحی این خودرو از جدیدترین ترند طراحی خودرو استفاده شده است. خودرو ری را دارای چراغ های جلوی دوتایی بوده و در بالاترین قسمت پروفیل جلو چراغ های LED روشنایی در روز داینامیک نصب شده اند. اما مقداری پایین تر در درون سپر چراغ های اصلی این خودرو جانمایی شده اند که از دو طرف جلوپنجره بزرگ این خودرو را احاطه کرده اند. در دو گوشه پایینی سپر هم چراغ‌ های مه شکن قرار دارند. نمای جانبی کراس اوور ری را طراحی ساده با حجم پردازی های معقولی دارد.

طراحی کراس اوور ری را RIRA ایران خودرو

خودروی ری را RIRA یک کراس اوور کامپکت سگمنت B پلاس بوده و‌ ایران خودرو با هدف سهم خواهی از بازار کراس اوورهای لوکس کامپکت در ایران و همچنین سهم خواهی از بازارهای صادراتی این خودرو ملی جدید را طراحی کرده است.

نسخه رانینگ پروتوتایپ خوودروی ری را RIRA که رونمای شد، تریم بدنه دو رنگ داشت که این سبک رنگ آمیزی بدنه امروزه در بسیاری از خودروهای روز دنیا نیز دیده می شود که جذابیت بصری خودرو را بیشتر می کند. در نمای عقب ری را RIRA شیشه با شیبی ملایم به قسمت چراغ های عقب ختم شده است. گرافیک چراغ های عقب جذاب و مدرن بوده که حالتی نئون تایپ دارند. در بالای چراغ ها و قسمت پایینی شیشه عقب یک حالت اسپویلر مانند یکپارچه با درب فضای بار طراحی شده است.

طراحی کراس اوور ری را RIRA ایران خودرو

تا پیش از خودروی ری را RIRA ایران خودرو برای تولید نسخه رانینگ پروتوتایپ با شرکت های خارجی همکاری می کرد و آنها به همین منظور مبالغ هنگفتی را برای طراحی و تولید یک نسخه رانینگ پروتوتایپ از ایران خودرو دریافت می کردند. اما در خصوص خودروی ملی ری را ایران خودرو با تکیه بر توان مهندسین خود در مرکز تحقیقات و تکوین محصول نسخه رانینگ پروتوتایپ این خودروی ملی را طراحی و تولید کرد که همین اقدام حدود 32 میلیارد تومان در هزینه های توسعه این خودرو صرفه جویی کرده است.

طراحی کراس اوور ری را RIRA ایران خودرو

به لطف توان بالای مرکز تحقیقات ایران خودرو در طراحی و توسعه یک محصول، زمان ایده تا تولید نسخه اولیه یک خودروی نسبت به سالهای گذشته بسیار کاهش یافته است. دانش فنی مرکز تحقیقات ایران خودرو به حدی بالا بوده که این شرکت مانند بسیاری از خودروسازان چینی نیازی به کپی برداری نداشته و تنها با الگوبرداری از جدیدترین ترند طراحی خودروهای مطرح و پرطرفدار در بازارهای جهانی خودروی ری را RIRA را به عنوان لوکس ترین و مدرن ترین محصول ملی طراحی کرده است.

با توجه به نارضایتی مردم و حاکمیت در سال های اخیر نسبت به عملکرد صنعت خودرو، ایران خودرو با طراحی ری را RIRA سعی کرد که گامی مثبت و رو به جلو برای جلب رضایت مشتریان و مردم ایران برداشته باشد. خودروی ری را RIRA نشان دهنده توان بالای صنعت خودروسازی ایران و پیشرفت ایران خودرو در زمینه طراحی و تکوین محصول است.

طراحی کراس اوور ری را RIRA ایران خودرو

در حالیکه بسیاری از کارشناسان نسبت به رونمایی خودروی ری را RIRA در مدل رانینگ پروتوتایپ گله داشتند، ولی باید گفت که بسیاری از خودروسازان دنیا برای نشان دادن مراحل توسعه یک خودرو ابتدا نسخه رانینگ پروتوتایپ را رونمایی کرده و با یک فاصله زمانی نسخه تولیدی خودرو را با تغییرات اندکی رونمایی می کنند. در بعضی مواقع خودروسازان جهانی حتی اجازه بازدید از نسخه رانینگ پروتوتایپ را نمی دهند و صرفا به انتشار رندرهای آن خودرو در شبکه های اجتماعی بسنده می کنند. اما شجاعت ایران خودرو برای رونمایی نسخه رانینگ پروتوتایپ ری را RIRA ستودنی بود.

ایران خودرو اظهار کرده که قصد دارد در نیمه اول سال 1402 خودروی ری را RIRA را به بازار ایران عرضه کند. قطعا تولید و عرضه خودروی ری را RIRA به بازار ایران موجب ترمیم وجهه برند ایران خودرو در ذهن جامعه و مشتریان می شود و رضایت مشتریان نسبت به بزرگترین خودروساز کشور را بیشتر از گذشته می کند.

 

4.2 از 6 رای

دیدگاه شما چیست؟