اخبار خودرو جهان
نصب موتور 1.4 لیتری توربو با تزریق مستقیم سوخت

شورولت تراکس 2021 با پیشرانه قدرتمندتر می آید

یکشنبه - ۹ آذر ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
شورولت تراکس 2021

نسخه فعلی شورولت تراکس در سال 2015 به بازارهای جهانی عرضه شد طی این پنج سال تنها یک پیشرانه 1.4 لیتری توربوشارژ برای این خودرو قابل نصب بود؛ ولی نسخه 2021 این خودرو به یک پیشرانه جدید و قدرتمندتر مجهز شده است.

مشخصات فنی شورولت ترکس 2021

به گزارش خودرونویس، این پیشرانه جدید در حالی که حجمی برابر با پیشرانه قبلی شورولت تراکس دارد، بیشینه قدرت تولیدی آن به 153 اسب بخار و بیشینه گشتاور آن به 240 نیوتن متر ارتقا یافته است. این در حالی است که پیشرانه قبلی تراکس قادر به تولید 138 اسب بخار قدرت و 201 نیوتن متر گشتاور بود. در نگاه اول شاید تصور کنید که این پیشرانه قدرتمندتر، نسخه ارتقا یافته پیشرانه قدیمی ترکس بوده، ولی باید اظهار کنیم که این یک موتور کاملا جدید است.

شورولت تراکس تولید شده بین سال های 2015 تا 2020 از پیشرانه 1.4 لیتری جنرال موتورز با کد LUV بهره می برد که یک موتور انژکتوری معمولی بوده که بر پایه نسل اول پیشرانه های اکوتک این کمپانی توسعه یافته است. در حالی که پیشرانه قدیمی شورولت تراکس هم پیشرانه توانمندی بود، ولی این پیشرانه جدید دارای سیستم تزریق مستقیم سوخت بوده که برای اولین بار روی شورولت کروز معرفی شد. این پیشرانه که با کد LE2 شناخته می شود؛ در این مدل هاچبک دارای سیستم استارت/استاپ بود. ولی در این لحظه مشخص نیست که آیا شورولت قصد دارد این سیستم را روی نسخه 2021 تراکس نیز نصب کند یا نه.

 

سخن پایانی

نصب یک پیشرانه قدرتمندتر و بهینه تر روی تراکس 2021 یقینا موجب افزایش طرفداران این کراس اوور کامپکت شورولت می شود؛ ولی این پیشرانه به تنهایی نمی تواند تمامی مشکلات این خودرو را حل کند. شورولت در این لحظه قیمت تراکس مجهز به پیشرانه 1.4 لیتری توربوشارژ جدید را بیان نکرده، ولی نسخه پیشین این خودرو دارای قیمتی به مراتب گرانتر از رقبا بود که در کنار آن دارای استانداردهای لازم خودروهای عرضه شده در این سگمنت هم نبود. همه این موارد در کنار یکدیگر باعث شدند که شورولت تراکس بین سال های 2015 تا 2020 به خصوص سال های پایانی دهه پیشین نتواند فروش چشمگیری داشته باشد.

شورولت به تازگی کراس اوور کامپکت جدیدی به نام تریل بلیزر 2021 را معرفی کرده و طی بررسی هایی که انجام شده کاملا مشخص است که این محصول جدید به مراتب نسبت به تراکس برتر بوده و ارزش خرید بیشتری دارد و خریدی منطقی تر محسوب می شود.

5 از 4 رای

دیدگاه شما چیست؟