شورولت کوروت C8 را باید شاهکار مهندسی جنرال موتورز دانست. این خودرو را باید اولین سوپراسپرت جنرال موتورز حساب کرد که برخلاف کوروت های پیشین که پیشرانه در جلو خودرو نصب شده بود؛ دارای ساختاری موتور وسط است. همین تغییر محل نصب پیشرانه موجب قابلیت های خیره کننده نسل جدید شورولت کوروت شده است. شورولت کوروت C8 در نسخه استاندارد استینگری با وجود دارابودن یک پیشرانه تنفس طبیعی، به لطف سیستم لانچ کنترل بی نظیر خود و همچنین گیربکس اتوماتیک دو کلاچه با تعویض دنده های فوق سریع قادر است بسیاری از سوپراسپرت های قدرتمندتر از خود را در شتاب اولیه شکست دهد.

شورولت کوروت C8 سوپرشارژ

مشخصات فنی

در ویدیوهایی که از این کوروت هشت سیلندر سوپرشارژ منتشر شده، صدای ناله های سوپرشارژ نصب شده برای این پیشرانه 6.2 لیتری به خوبی مشخص بوده و جذابیت آن را دوچندان کرده است. همچنین نصب این سوپرشارژ روی کوروت C8 عملکرد این سوپراسپرت آمریکایی را به مراتب بهتر از حالت استاندارد کرده است.

شرکت پروشارژر ادعا کرده که نصب این سوپرشارژ روی شورولت کوروت استینگری C8 باعث شده تا بیشینه قدرت تولیدی پیشرانه آن از 495 به 700 اسب بخار افزایش یابد. بدین ترتیب باید اظهار کرد که شورولت کوروت C8 تیون شده شانس زیادی در رقابت در مقابل بهترین و قدرتمندترین ابرخودروهای اروپایی دارد.

پروشارژر در خصوص این کوروت C8 تیون شده هیچ اشاره ای به تیون یا هرگونه ریمپ ECU پیشرانه آن نکرده و بعید می دانیم که توانسته باشد ECU این کوروت پیشرفته را دست کاری کند. به عبارت دیگر کمپانی های بسیاری تا به امروز شورولت کوروت C8 را تا حد زیادی شخصی سازی و تیونینگ کرده اند؛ ولی هیچ یک تا به این لحظه قادر نبودند که ECU شورولت کوروت C8 را Crack کنند. چراکه ساختار الکتریکی GM Global B بسیار ایمن و پیچیده است.

عدم توانایی تیونرها در ریمپ و تیون کردن ECU شورولت کوروت C8 باعث شده که آنها نتوانند پارامترهای مهم پیشرانه و گیربکس را با تغییرات سخت افزاری اعمال شده همگام سازی و هماهنگ کنند. همین موضوع آنها را ملزم به استفاده از ECU جانبی و ثانویه کرده تا بتوانند هماهنگ فعالیت کردن تمام اجزای پیشرانه و گیربکس شورولت کوروت C8 تیون شده را تضمین کنند. البته این راه تیونینگ ریسک های زیادی به همراه دارد و در این لحظه مالکان شورولت کوروت C8 بیشتر تمایل دارند تا یک Crack مناسب و مطمئن برای ECU این سوپراسپرت آمریکایی ابداع شود.

شورولت کوروت C8 سوپرشارژ در مقابل کوروت C7

سخن پایانی

شرکت پروشارژر اعلام نکرده که این کیت سوپرشارژ خود برای شورولت کوروت C8 چه قیمتی دارد. همچنین این شرکت در این لحظه نسبت به بیان آمار و ارقام عملکرد این کوروت تیون شده نیز خودداری کرده؛ ولی از آنجایی که نسخه استاندارد شورولت کوروت C8 قادر است طی 2.8 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد، انتظار داریم که این مدل تیون شده به مراتب سریع تر باشد.

 

منبع CarScoops
5 از 3 رای