به گزارش خودرونویس، خبر خوب برای طرفداران شورولت و سیلورادو اینجاست که کمپانی SVE برای علاقمندان به آفرود و بیراهه نوردی نسخه آفرودی ینکو SC شورولت سیلورادو را معرفی کرده است. این مدل ضمن دارابودن همان پیشرانه فوق قدرتمند 800 اسب بخاری، به سیستم تعلیق آفرودی لیفت شده ای مجهز شده که آن را قادر به عبور از مناطق ناهموار و صعب العبور کرده است.

نمای عقبق شورولت سیلورادو ینکو SC آفرود

مشخصات فنی سیلورادو ینکو

کمپانی SVE یک پیشرانه شخصی سازی شده بر پایه انجین LT1 جنرال موتورز را در زیر کاپوت سیلورادو ینکو نصب کرده است. این پیشرانه هشت سیلندر حجمی معادل 6.2 لیتر داشته و برای افزایش بازده و قدرت و گشتاور تولیدی به سیستم سوپرشارژ مجهز شده است. این پیشرانه قادر به تولید بیشینه قدرت 800 اسب بخار بوده که تمامی این نیروی تولیدی توسط یک گیربکس Heavy Duty شش سرعته اتوماتیک به چرخ های آن منتقل می شوند.

کمپانی SVE در این لحظه اشاره ای به بیشینه گشتاور تولیدی پیشرانه سیلورادو ینکو آفرودی نداشته؛ ولی از آنجایی که قدرت تولیدی آن با نمونه On Road قبلی تفاوتی ندارد، به احتمال زیاد بیشینه گشتاور تولیدی آن همچنان 980 نیوتن متر است. برای متوقف کردن این غول آفرودی قدرتمند سیستم ترمزی جدید با کالیپرهای شش پیستونه و دیسک های ترمز خنک شونده 410 سانتی متری برای آن نصب شده اند.

شورولت سیلورادو ینکو SC آفرود

سیستم تعلیق ینکو سیلورادو آفرودی

تفاوت اصلی این نسخه جدید شورولت سیلورادو ینکو با نمونه پیشتر معرفی شده، صرفا در سیستم تعلیق است. این نسخه آفرودی برخلاف نسخه پیشین که ویژه پیست و خیابان توسعه یافته بود، دارای کیت لیفت 10.5 سانتی متری BDS است. از جمله دیگر تغییرات اعمال شده در زیربندی این خودرو می توان به ضربه گیرهای Fox و استرس بار Heavy Duty در عقب اشاره کرد.

شورولت سیلورادو ینکو دارای طراحی گرافیکی به خصوص روی بدنه، کاپوت با ورودی هوا به منظور خنک سازی بهتر پیشرانه و نصب نوار جدید در جلوپنجره با نشان ینکو SC به جای لوگوی شورولت و نام سیلورادو است. یکی دیگر از تغییرات ظاهری این مدل نسبت به سیلورادو استاندارد نصب رینگ های 20 اینچی با دیزاین 12 پره بوده که به تایرهای نیتو Ridge Grappler مجهز شده است. کمپانی SVE قصد دارد تمای مدل های سیلورادو ینکو SC را با سه سال یا 60 هزار کیلومتر گارانتی به بازار عرضه کند.

نمای جانبی شورولت سیلورادو ینکو SC آفرود

سخن پایانی

شورولت سیلورادو ینکو SC مدل 2021 یکی از سریع ترین پیکاپ های حال حاضر در دنیا بوده و نسخه آفرودی این خودرو نیز جزو توانمندترین پیکاپ های آفرودی دنیا دسته بندی می شود. ولی متاسفانه به دلیل اینکه کمپانی SVE تنها قصد تولید 50 دستگاه از نسخه آفرودی سیلورادو ینکو SC را دارد، نمی توان آن را خطری جدی برای بازار قدرتمندترین پیکاپ تولید انبوه حال حاضر جهان یعنی رم TRX دانست.

 

منبع motor1
5 از 2 رای