اخبار خودرو جهان
40 درصد قدرتمندتر نسبت به نسخه استاندارد

تیونینگ شورولت بلیزر 2021 توسط Lingenfelter

دوشنبه - ۲ فروردین ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
شورولت بلیزر Lingenfelter

شاید نسل جدید بلیزر که چند سال پیش توسط شورولت معرفی شد از اصل خود فاصله گرفته باشد، ولی هنوز هم می توان در این خودرو جذابیت هایی یافت. به عبارت دیگر بلیزر جدید دیگر مانند نسخه اولیه یک اسیووی فول سایز غول پیکر آفرودی نیست و به یک کراس اوور سایز متوسط تبدیل شده که اعتراض های زیادی را از سوی مخاطبان به همراه داشته است.

به گزارش خودرونویس، شرکت تیونر Lingenfelter Perfomance Engineering برای اینکه توجه مخاطبان را به نسل جدید شورولت بلیزر بیش از گذشته جلب کند اقدام به معرفی پکیج تقویتی برای مدل شش سیلندر 2LT بلیزر کرده که نتیجه کار بسیار جذاب شده است.

نمای عقب شورولت بلیزر Lingenfelter

مشخصات فنی شورولت بلیزر 2LT

شورولت بلیزر 2021 در نسخه شش سیلندر 2LT به صورت استاندارد از یک پیشرانه 3.6 لیتری شش سیلندر تنفس طبیعی بهره می برد که قادر به تولید بیشینه قدرت 308 اسب بخار و بیشینه گشتاور 366 نیوتن متر است. هرچند این پیشرانه به خودی خود قدرت و گشتاور رضایتبخشی را تولید می کند، ولی هیچ حرفی برای گفتن در مقابل ابر کراس اوورهای قدرتمندی مانند دوج دورانگو SRT و خودروهای مشابه ندارد. ولی نگران نباشید، مهندسین Lingenfelter به خوبی از پس این مشکل بر می آیند و بلیزر را به دنیای کراس اوورهای عملکردی وارد کرده اند.

شورولت بلیزر Lingenfelter

این تیونر آمریکایی اهل ایندیانا یک کیت تقویتی قابل توجه برای پیشرانه 3.6 لیتری شش سیلندر بلیزر آماده کرده که شامل سوپرشارژر TVS1740 ادلبروک و اینترکولر است. به گفته منابع نزدیک به این تیونر، این همان پکیج تقویتی است که این شرکت برای کامارو و کلورادو شش سیلندر 3.6 لیتری هم نصب کرده است.

این نکته بسیار مهم بوده که این کیت تقویتی با استانداردهای آلایندگی 50 ایالت آمریکا سازگار بوده و نیازمند نصب حرفه ای و دقیق و تست بوده که از سوی کمپانی گارانتی هم شده است. با توجه به محاسبات صورت گرفته، این پیشرانه 3.6 لیتری شش سیلندر تیون شده حدود 40 درصد قدرت بیشتری نسبت به مدل استاندارد تولید می کند؛ این بدان معناست که این نیروگاه به لطف سوپرشارژر حال قادر به تولید 431 اسب بخار قدرت و 512 نیوتن متر گشتاور شده است. البته مد نظر داشته باشید که این اعداد صرفا محاسباتی بوده و هنوز دقیق نیستند.

لوگو شورولت بلیزر Lingenfelter

استایل ظاهری

همانطور که در تصاویر هم مشاهده می کنید، به روزرسانی های ظاهری اعمال شده برای این شورولت بلیزر شش سیلندر سوپرشارژ چندان زیاد نیست؛ ولی با این حال چند به روزرسانی قابل اشاره در آن اعمال شده است. جدا از نصب نشان های Lingenfelter روی بدنه، اعمال تم تمام مشکی تیره روی بدنه باعث شده که بلیزر تا حد زیادی مشابه به اسیووی های عملکردی قدرتمند شود.

شورولت بلیزر سوپرشارژ Lingenfelter

به زودی برچسب قیمت این کیت تقویتی برای شورولت بلیزر منتشر خواهد شد؛ ولی قیمت همین کیت با نصب روی شورولت کامارو و کلورادو شش سیلندر چیزی در حدود هفت هزار دلار بوده که بعید است برای بلیزر هم تفاوتی داشته باشد. ولی در صورت تمایل برای به روزرسانی سیستم تعلیق، ترمزها و به روزرسانی گسترده تر ظاهری بلیزر، باید هزینه بیشتری را پرداخت کنید.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟