اخبار خودرو جهان
مجهز به پیشرانه درونسوز با کابینی مجلل

سوپراسپرتی فوق لوکس بر پایه لوتوس در راه است

جمعه - ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
ابرخودرو radford بر پایه لوتوس

متاسفانه باید اعتراف کنیم که دوران افسانه ای شرکت لوتوس به پایان رسیده؛ چراکه جیلی از مدتی پیش مالکیت این کمپانی را بر عهده گرفته و قصد دارد که با برند لوتوس محصولاتی الکتریکی را به تولید برساند. ابرخودروی الکتریکی اویجا اولین نشانه جدی از تغییر مسیر لوتوس بوده و این در حالی است که Emira آخرین محصول لوتوس بوده که به پیشرانه درونسوز مجهز شده و قرار است که به صورت کامل در ماه جولای رونمایی شود.

به گزارش خودرونویس، با این وجود نور امیدی از تیم مهندسی لوتوس برای تولید خودروهایی غیر الکتریکی همچنان به چشم می خورد. چراکه Radford یک شرکت فعال در زمینه خودروسازی بوده که در سال 1948 و هم زمان با لوتوس آغاز به کار کرد و به تازگی اظهار کرده که قصد دارد اولین خودروی خود را آن هم با تکنولوژی لوتوس معرفی کند.

هم زمان با انتشار این خبر، تیزری هم از این خودرو منتشر شده که در آن هیچ اشاره ای به الکتریکی بودن آن نشده است. اولین خودروی Radford که با دانش تیم مهندسی لوتوس توسعه یافته، در حال پیش بردن مراحل توسعه بوده و رونمایی کامل آن قرار است که در سال 2021 انجام شود. به نظر شما آیا این خودرو می تواند محصول درونسوز آینده لوتوس باشد؟

لازم به ذکر است که تیم پشت طراحی و تولید خودروی سفارشی و خاص Radford چندین بار اظهار کرده اند که این محصول که با دانش لوتوس توسعه یافته، با برند Radford راهی بازار می شود.

در همین خصوص مارک استابر مالک رادفورد بیان کرد: اولین خودروی ما کاملا جدید و بسیار ویژه خواهد بود و به واسطه Radford راهی بازار می شود. این بدان معناست که بسیار خاص بوده و طراحی بدنه بسیار خشن  و هوشمندانه ای دارد و کابین بسیار مجلل و فوق لوکسی دارد و سواری و رانندگی آن هم مشابه هیچ یک از خودروهای تولیدی امروز نیست. هرچیزی در خصوص این خودروی جدید کاملا به رادفرود تعلق دارد.

با این صحبت های مطرح شده می توان انتظار داشت که این خودروی رادفورد فوق لوکس و با قابلیت شخصی سازی بالا باشد و لوتوس صرفا در طراحی پیشرانه و توسعه قوای فنی آن دست داشته است. مارک ویندل مدیر اجرایی لوتوس اظهار کرد که کار کردن و فعالیت با رادفورد بسیار جذاب و رویایی است.

این خودرو تولید محدود و بسیار ویژه به مهندسین دو شرکت این امکان را دارد از پارامترهای معمول فراتر روند و پروژه ای بسیار خاص و غیر متعارف را خلق کنند. تیم مهندسی لوتوس سابقه ای طولاتی در انجام چنین همکاری هایی دارد و یقینا دانش لوتوس در طراحی قوای محرکه و پیشرانه موجب موفقیت و محبوبیت بیشتر این محصول رادفورد می شود.

 

سخن پایانی

جزییات بیشتر در خصوص اولین خودروی رادفورد که بر پایه لوتوس توسعه یافته در ماه های آتی منتشر خواهد شد.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟