اخبار خودرو جهان
بازار در محاصره الکتریکی‌ها

سهم 40 درصدی خودروهای الکتریکی از بازار تا 2025

یکشنبه - ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
آئودی RS e-tron gt

پیش‌ بینی می‌ شود که بیش از 40 درصد از خودروهای جدید تا سال 2025، به‌صورت تمام‌ الکتریکی یا پلاگین هیبریدی به بازار عرضه شوند. طبق پیش ‌بینی موسسه «فینیش اتوموتیو» کشور فنلاند، خودروهای جدید طی چند سال آینده به سرعت الکتریکی می‌شوند.

به گزارش خودرونویس، نسل بعدی خودروها الکتریکی خواهد بود و فرایند الکتریکی شدن در برنامه و سیاست کاری تمام خودروسازها به چشم می‌خورد؛ طوری که بعد از سال 2025، خودروهای الکتریکی، هیبریدی و پلاگین هیبریدی هستند که در خیابان‌ها جولان می‌دهند.

بر اساس این گزارش، صنعت خودرو برآورد کرده است که تا سال 2025 بیش از 40 درصد از سهم بازار به خودروهای قابل شارژ اختصاص خواهد یافت. عامل اصلی که باعث توسعه خودروهای الکتریکی شده و حرکت به سمت الکتریکی شدن را در برنامه و چشم‌انداز خودروسازها قرار داده است، قوانین سختگیرانه اتحادیه اروپا در خصوص میزان آلایندگی خودروهاست؛ این قوانین باعث شده تا سهم خودروهای الکتریکی به طور قابل توجهی در بازار افزایش پیدا کند چرا که میزان آلایندگی خودروهای الکتریکی و هیبریدی صفر است.

این گزارش حاکی است؛ الکتریکی شدن خودروها بدون اینکه تغییری در مالیات سوخت یا مصرف آن‌ها داشته باشد در بازار خودرو رشد قابل توجهی داشته است.

«ترو کالیو»، مدیرعامل موسسه صنعت اتومبیل کشور فنلاند در یک گفتگوی مطبوعاتی با اشاره به میزان مالیات خودروهای الکتریکی گفت: هزینه عملیاتی خودروهای الکتریکی در حال حاضر کمتر خودروهای درون‌سوز است، اما سطح مالیات آنها همچنان تغییری نکرده است.

آئودی RS e-tron gt در شارژ

محبوبیت بیشتر خودروهای الکتریکی نسبت به درونسوز

طی یکی دو سال آینده، خودروهای هیبریدی قابل شارژ بسیار پرطرفدارتر و محبوب ‌تر از خودروهای درونسوز و بنزینی خواهند شد، اما محبوبیت خودروهای تمام ‌الکتریکی حتی بسیار بیشتر از آن‌ها خواهد شد، به ویژه بعد از سال 2025.

بر اساس گفته‌هایی که لابی‌های صنعت خودرو اظهار کرده‌اند؛ قدرت پیمایش و قابلیت دسترسی خودروهای قابل شارژ تا پایان دهه کنونی به طور قابل توجهی بهبود خواهند یافت و قیمت خرید آن‌ها نیز رفته‌رفته به قیمت خودروهای درون‌سوز و بنزینی نزدیک می‌شود تا بتواند جایگزین این دسته از خودروها در بازار شوند.

تنها بیش از 600 هزار خودروی قابل شارژ قرار است تا پایان این دهه در جاده‌های فنلاند عرض‌اندام کنند و قدرت خود را به رخ درون‌سوزها بکشند. با این وجود، این تعداد نیز نیازمند سرمایه ‌گذاری قابل توجهی در زیرساخت‌ های شارژ (ایستگاه‌های شارژ) خواهد بود تا بتوان سریع‌تر شاهد حضور پررنگ آن‌ها در تمام دنیا بود.

مسئولان ارشد در صنعت خودروی فنلاند پیشنهاد می ‌دهند که با حذف مالیات خودروهای جدید و پرداخت آن‌ها به صورت سالانه، می ‌توان شاهد تسریع در روند جوان ‌سازی و الکتریکی ‌شدن ناوگان خودرویی تمام کشورها بود. این اتفاق کمک می‌کند تا تعداد خودروهای قابل شارژ کشور فنلاند تا سال 2030 به 750 هزار دستگاه افزایش پیدا کند.

تا پایان سال 2020، کمتر از 10 هزار خودروی الکتریکی و 45 هزار خودروی پلاگین هیبریدی در خیابان‌های کشور فنلاند حضور یافتند، این در حالی است که چشم ‌انداز دولت این کشور، استفاده از 700 هزار خودروی الکتریکی تا پایان سال 2030 است.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟