خاطره خوش شهروندان روسی از سمند

یکشنبه - ۷ شهریور ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
نمایشگاه اینترآوتو

حضور دوباره ایران‌خودرو در نمایشگاه بین‌المللی خودرو روسیه، خاطرات خوش دارندگان خودرو سمند را برای شهروندان این کشور دوباره زنده کرده است.

به گزارش خودرونویس، حضور دوباره ایران‌خودرو در نمایشگاه بین‌المللی خودرو روسیه، خاطرات خوش دارندگان خودرو سمند را برای شهروندان این کشور دوباره زنده کرده است.

شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو، تجهیزات فنی و لوازم جانبی مسکو موسوم به «اینترآوتو» پس از ۵ روز در حالی پایان بافت که شرکت ایران‌خودرو با سه محصول «دناپلاس»، «رانا» و محصول جدید این شرکت بنام «تارا»، نظر بسیاری از بازدیدکنندگان را به خود جلب کرد.
در حالیکه ایران خودرو تصمیم گرفته است بار دیگر وارد بازار روسیه شود، شهروندان روسی، بویژه جوانان از خودرو ایرانی سمند، خاطرات خوشی دارند و باشگاه سمندسواران که به دلیل مشهور شدن آرم اسب در پیشانی سمند، بنام باشگاه مردمی «اسب‌سواران» معروف است، با گذشت سال‌ها، همچنان ۱۷ هزار نفر از دارندگان سمند را در عضویت خود دارد.
حدود ۱۴ سال پیش سمند ایرانی وارد بازار روسیه و باتوجه به ویژگی‌هایی همچون استحکام خودرو، فضای مناسب کابین، تجهیزات و لوازم جانبی روز دنیا، قیمت مناسب و عملکرد عالی در آب و هوای سرد روسیه، علاقمندان بسیار زیادی در بین مردم پیدا کرد، اما پس از حدود سه سال به یکباره بازار روسیه را ترک کرد.
امیرمحمد کیان‌منش، مدیر مطالعات و برنامه‌ریزی بازار‌های صادراتی شرکت ایران‌خودرو ، علت خروج زودهنگام سمند در بازار روسیه را موانع غیر تعرفه‌ای از سوی دولت روسیه عنوان کرد و گفت: سطح استاندارد‌های آلایندگی در یک بازه زمانی بسبار کوتاه افزایش پیدا کرد و در آن دوره ایران خودرو بضاعت تولید خودرویی با چنین استاندارد‌های سخت‌گیرانه آلایندگی در مدتی کوتاه نداشت، از اینرو مجبور به خارج شدن از بازار روسیه شدیم.
کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه نیز ضمن بازدید از غرفه ایران‌خودرو در نمایشگاه بین‌المللی اینترآوتو مسکو گفت: برای ورود مجدد خودرو‌های ایرانی به بازار پر رقابت روسیه، حضور مداوم و پرقدرت، تولید مشترک خودرو با خودروسازان روسی و توجه به قطعه سازی، از مهمترین نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
سرگئی کاربانموف، مدیر برگزاری نمایشگاه بین‌المللی مسکو نیز در بازدید از غرفه ایران‌خودرو، ضمن تمجید از عرضه محصولات با کیفیت و مطابق با استاندارد‌های روز دنیا در این غرفه ابراز امیدواری کرد شهروندان روسی بزودی شاهد حضور دوباره نسل‌های جدیدتر سمند و دیگر خودرو‌های ایران در روسیه باشند.
وی گفت: مردم روسیه خاطرات بسیار خوبی از سمند دارند و همچنان تعداد زیادی از این خودرو‌ها در مناطق مختلف کشور در حال تردد است.
شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو موسوم به «اینترآوتو» با حضور بیش از ۱۲۰ شرکت خودروساز از روسیه و ۱۵ کشور جهان پس از ۵ روز در مرکز نمایشکاه‌های کروکاس‌سیتی مسکو به کار خود پایان داد.
همزمان با حضور ایران‌خودرو در نمایشگاه «اینتر آوتو»، چهار شرکت ایرانی دیگر از جمله گروه صنعتی سایپا، یاتاقان‌بوش‌ایران، فولاد‌فام و فولادین‌ذوب در نمایشگاه بین‌المللی دیگری با نام «اتومکانیکا» مسکو شرکت کردند.
حضور پرتعداد شرکت‌های ایرانی در این نمایشگاه‌های بین‌المللی، از عزم جدی خودروسازان و قطعه سازان کشورمان برای ورود به بازار پر رونق صنعت خودرو روسیه حکایت دارد.
5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟