اخبار خودرو جهان
تند و تیزهای پاک

سریع ترین خودروهای الکتریکی 2020

یکشنبه - ۹ آذر ۱۳۹۹
خواندن 8 دقیقه
پورشه تایکان توربو اس

اگر از علاقه‌مندان به جهان خودرو بپرسید که آینده صنعت خودروسازی را چگونه ارزیابی خواهند کرد؛ اکثر آنها در پاسخ خواهند گفت که آینده قطعاً در اختیار خودروهای برقی است. طی یک دهه اخیر، وسایل نقلیه الکتریکی در مقایسه با اتومبیل‌های احتراقی کم خرج‌تر بوده و میل مردم به کاهش انتشارگازهای گلخانه‌ای بیشتر شده است. به همین دلیل میزان توجه به خودروهای الکتریکی افزایش یافته و به تدریج صنعت خودروسازی به برق وابسته می‌شود.

به گزارش خودرونویس، البته علاوه بر نکات بالا باید به فروش بیشتر و راحت‌تر وسایل نقلیه الکتریکی اشاره داشت؛ زیرا پیشرانه‌ هایی ساده داشته و انرژی کمتری نسبت به اتومبیل‌های احتراقی مصرف می‌کنند. در واقع با فشار پدال گاز در خودروهای الکتریکی، بلافاصه تمام نیرو و گشتاور موتور را احساس می‌کنید. درست به همین دلیل است که خودروسازان در حال تولید ابرخودروهای برقی هستند. اتومبیل‌هایی قدرتمند و با شتابی سرسام‌آور که همگان به تحسین آنها می‌پردازند. ما در خودرونویس 10 خودروی الکتریکی سریع و موجود در بازار جهانی 2020 را معرفی کرده و شما را با محصولات آینده محورِ خودروسازان آشنا خواهیم کرد.

 

پینین فارینا باتیستا

پینین فارینا باتیستا

باتیستا در نمایشگاه اتومبیل ژنو و در سال 2019 معرفی شده است. این خودرو در کشور آلمان و به عنوان محصولی برقی و اسپرت به تولید می‌رسد. باتیستا ریشه در خلاقیت‌های برند مشهور جهان خودرو در ایتالیا،  یعنی کمپانی پینین فارینا دارد. ظاهر این محصول به گونه‌ای است که به سختی می‌توان آن را خودرویی الکتریکی دانست؛ چون بیشتر به یک ابرخودروی امروزی شباهت داشته و اصلا شبیه به سفینه‌های فضایی نیست. باتیستا به چهار پیشرانه الکتریکی مجهز شده و به لطف آنها سرعت بسیار بالایی دارد. برای هر چرخ 1 پیشرانه در نظر گرفته شده و شتاب صفر تا 100 آن زیر 2 ثانیه است.

حداکثر سرعت باتیستا 350 کیلومتر در ساعت بوده و مجموع توان چهار پیشرانه آن در حدود 1400 کیلووات یا 1887 اسب‌بخار است. تولید باتیستا در سال 2020 آغاز شده و تنها 150 دستگاه از آن ساخته خواهد شد. برای خرید باتیستا باید بیش از 2 میلیون دلار هزینه کرد.

 

تسلا مدل اس پرفورمنس

تسلا مدل اس پرفورمنس

تقریباً تمام خودروسازان بزرگ، حداقل یک محصول برقی را به تولید می‌رساند؛ اما کمپانی تسلا آغازگر این اتفاق بوده و به همین خاطر هموارده مورد تمجید و تحسین قرار گرفته است. تسلا اعتقاد زیادی به اتومبیل‌های الکتریکی داشته و به جای آن که از خودروهای برقی به عنوان مدل‌های مفهومی یاد کند؛ بدنبال تبدیل رویاهای خود به واقعیت رفت. حداکثر سرعت تسلا مدل اس پرفورمنس حدود 260 کیلومتر در ساعت بوده و شاید به همین خاطر کُندترین خودروی موجود در لیست ما باشد؛ اما باید توجه داشت که این محصول سدانی چهار درب و فول سایز بوده و بیش از 2 تن وزن دارد. تسلا مدل اس پرفورمنس به باتری 100 کیلووات ساعتی مجهز شده و بُرد پیمایشی آن 590 کیلومتر است.

 

پورشه تایکان توربو اس

پورشه تایکان توربو اس

در طول یک قرن گذشته، کمپانی پورشه موفق به ساخت مهم‌ترین اتومبیل‌های احتراقی تاریخ شده است. اکنون پورشه با تایکان توربو اس نشان می‌دهد که برای سلطه بر بازار رو به رشد خودروهای برقی آماده بوده و بازار این خودروها را نیز همانند اتومبیل‌های احتراقی مورد هدف قرار داده است. تایکان توربو اس به یک باتری 93.4 کیلووات ساعتی مجهز شده و 751 اسب‌بخار قدرت دارد. باتری مزبور دارای معماری جدید 800 ولتی بوده و به همین خاطر در 21 دقیقه برای پیمایش 302 کیلومتر شارژ می‌شود. بهترین نکته درباره تایکان این است توسط یک خودروساز با تجربه ساخته شده و حس و حال رانندگی با آن دقیقاً مشابه با محصولات تراز اول و مشهور پورشه است.

 

جنوويشن جي ايكس اي

جنوویشن GXI

جی‌ ایکس‌ ای را باید ابرخودرویی برقی دانست که براساس شورلت کوروت و با پشتکارِ شرکت کوچکی به نام جنوویشن در مریلند ساخته شده است. این محصول شبیه به کوروت C7 به نظر می‌رسد. اما محتویاتی که در زیر کاپوت آن قرار دارد؛ کاملا متفاوت با C7 است. در واقع جنوویشن با استفاده از پیشرانه و شاسی سفارشی ساخته شده و از یک باتری 60 کیلووات ساعتی، توان 800 اسب‌بخاری و 973 نیوتن‌متر گشتاور بهره می‌برد. در جی‌ایکس‌ای برخلاف سایر خودروهای برقی از معماری متصل برای قرارگیری باتری‌ها استفاده نشده است. با این کار باتری‌ها را می‌توان در هر مکانی نصب کرد و جنوویشن به خوبی از این امکان استفاده کرده است. حداکثر سرعت جی‌ایکس‌ای  336 کیلومتر در ساعت بوده و بدلیل استفاده از استراتژی توزیع بهینه وزن، از هندلینگی عالی بهره می‌برد.

 

جگوار آی پیس

جگوار i-pace

در ابتدا به نظر می‌رسید که پورشه تایکان در میان تمام خودروهای برقی بازار، به عنوان جدی‌ترین رقیب کمپانی تسلا مطرح شده است. اما قیمت تایکان بسیار بالا بوده و حتی تعداد زیادی از افراد مشهور هم قادر به خریداری آن نیستند. ولی از سوی دیگر، کمپانی جگوار با مدل آی پیس و در رِنج قیمتی تسلا مدل Y حضور داشته و به عنوان خودروسازی قدیمی، باید اولین رقیب واقعی تسلا شناخته شود. آی پیس کراس‌اووری ایده‌آل و برقی است. در این خودرو فضای قرارگیری بار در جلو و عقب فراهم شده و فاصله میان دو محور آن، کابینی جادار را فراهم کرده است. در این خودرو از باتری 90 کیلووات ساعتی استفاده شده و بُرد پیمایشی آن 470 کیلومتر است. حداکثر سرعت آی پیس 396 کیلومتر در ساعت است.

 

آستون مارتین ریپید ای

آستون مارتین راپید e

ریپید ای اولین خودروی تمام برقی کمپانی آستون مارتین است. این خودرو از شخصیت لوکس و اسپرت نسخه GT و بنزینی ریپید بهره برده و تنها یک پیشرانه الکتریکی به آن اضافه شده است. اقدامات آستون مارتین منجرب به تولید یکی از زیباترین خودروهای الکتریکی موجود در بازار جهانی شده است. ریپید ای با همکاری شرکت «Williams Advanced Engineering Ltd» ساخته شده و به یک موتور الکتریکی 65 کیلووات ساعتی با توان 602 اسب‌بخار مجهز شده است. ریپید ای در کمتر از چهار ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت رسیده و حداکثر سرعت آن 250 کیلومتر در ساعت خواهد بود. آستون مارتین تصمیم دارد که تنها 155 دستگاه از مدل ریپید ای را به تولید برساند.

 

تسلا مدل 3

تسلا مدل 3

چه کسی گمان می‌کرد که اتومبیلی خانوادگی، معقول و ارزان قیمتی با ارزشی کمتر از 50 هزار دلار، مک لارن F1 را در شتاب صفر تا 100 به چالش بکشد؟ بله! این دقیقاً  مهم‌ترین نکته مثبت تسلا مدل 3 بوده و این محصول با فضای حمل بار کافی در عقب و جلو، ظرفیت حمل 5 سرنشین و بُرد پیمایشی 540 کیلومتر حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارد. در این محصول از باتری 85 کیلووات ساعتی با توان 283 اسب‌بخار استفاده شده و شتاب صفر تا 100 آن 3.2 ثانیه است. حداکثر سرعت تسلا مدل 3 حدود 260 کیلومتر در ساعت است. این خودرو کوچک‌ترین محصول تسلا بوده و هم اکنون با تولید انبوه خود به یک موفقیت برای تسلا تبدیل شده و پُرفروش‌ترین خودروی سواری در ایالات‌متحده آمریکا است.

 

Nio EP9

نیو ep9

نیو EP9 با همکاری تیم فرمول E به عنوان یک هایپرکار برقی زیبا و برای رسیدن به یک هدف ساخته شده است. نیو EP9 در سال 2017 رکورد 6:45:09 دقیقه در نوربرینگ را شکست و با رکوردشکنی خود به عنوان خودرویی برقی خبرساز شد. در این محصول از چهار پیشرانه الکتریکی استفاده شده و مجموع توان آنها 1341 اسب‌بخار است. شتاب صفر تا 100 نئو  EP9 حدود 2.7 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن تقریباً 321 کیلومتر در ساعت است. بُرد پیمایشی این اتومبیل 462 کیلومتر بوده و به لطف تکنولوژی‌های جدید خود در کمتر از یک ساعت 80 درصد از ظرفیت باتری‌های آن شارژ می‌شوند.

 

تسلا مدل ایکس

تسلا مدل ایکس

مدل ایکس یکی از بزرگترین تولیدات کمپانی تسلا بوده و با این وجود در 2.7 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد. این رقم برای خودرویی 7 نفره با وزن 2.5 تن بسیار چشمگیر است. مدل ایکس از یک باتری 100 کیلووات ساعتی بهره می‌برد. پیشرانه‌های محور جلو و عقب مدل ایکس به ترتیب 259 و 503 اسب‌بخار قدرت را به تولید می‌رسانند. این موضوع بُرد پیمایشی مدل ایکس را به 485 کیلومتر و حداکثر سرعت آن را به 250 کیلومتر در ساعت می‌رساند. شاسی مدل ایکس با مدل اس مشترک بوده و درب‌های فالکونی و منحصر به فرد آن خودروی چشم‌نوازی را خلق کرده‌اند.

 

آئودی ای ترون

آئودی ای-ترون

ای‌ ترون اولین خودروی کاملاً برقی و ساخته شده با ژن کمپانی آئودی است. این محصول بُرد پیمایشی مناسب، فضای کافی برای حمل بار و عملکرد چشمگیری داشته و در مجموع تعریف جدیدی از شکل ظاهری و باطن یک وسیله نقلیه الکتریکی را ارائه می‌دهد. در این خودرو انرژی به واسطه باتری لیتیوم یونی 95 کیلووات ساعتی تامین شده و توان 402 اسب‌بخاری به همراه 665 نیوتن‌متر گشتاور را در اختیار راننده قرار می‌دهد. بُرد پیمایشی ای‌ترون 358 کیلومتر بوده و به لطف برخورداری است سیستم‌های جدید بازیابی انرژی، توان پیمایش مسافت بیشتری دارد.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟