سوپر اسپرت
پس از سرمایه گذاری در لوسید صورت گرفت

سرمایه گذاری عربستان در پاگانی

یکشنبه - ۷ شهریور ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
سرمایه گذاری عربستان در پاگانی

شرکت ابرخودرو سازی ایتالیایی پاگانی سرمایه گذار جدیدی دارد که وعده داد به منظور دست یابی به تکنولوژی های جدید و توسعه فناوری ها در این برند ایتالیایی سرمایه گذاری می کند. صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان موسوم به PIF سهام اقلیتی را در کمپانی Horacio پاگانی SPA خریداری کرده تا به این ابرخودروساز ایتالیایی در مراحل بعدی توسعه محصول کمک کرده باشد.

به گزارش خودرونویس، این سرمایه گذاری عربستان در پاگانی پس از این صورت گرفت که دولت عربستان در شرکت خودروساز الکتریکی لوسید نیز سرمایه گذاری کرد و این نشان دهنده ورود خانواده پادشاهی عربستان به دنیای خودروسازی و سرمایه گذاری مستقیم در این زمینه است.

شرکت پاگانی در اوایل دهه 1990 میلادی توسط Horacio پاگانی تاسیس شد. لازم به ذکر است که وی مدت زیادی را کارمند کارخانه لامبورگینی نیز بوده است. پاگانی فعالیت مستقل خود به عنوان یک منبع تامین کننده پروتوتایپ و تولید قطعات فیبر کربنی برای محصولات لامبورگینی شروع کرده بود. همچنین تخصص پاگانی در زمینه طراحی بسیار مورد توجه قرار گرفت که وی را در سال 1991 نسبت به طراحی Modena سوق داد.

طی تمام مدتی که Horacio پاگانی روی بیزینس مشاوره ای خود فعالیت می کرد، مشغول طراحی خودرویی با برند خود بود. نتیجه این طراحی تولد پاگانی زوندا C12 بود که موجب پیداش ابرخودرو افسانه ای و فراموش نشدنی زوندا در مدلهای مختلفی شد. شاسی و کیت آیرودینامیکی بدنه این خودرو توسط کمپانی دالارا توسعه یافنه بود و پیشرانه 12 سیلندر V شکل آن نیز توسط تیم مرسدس AMG تولید شده که روی هم رفته یکی از بهترین ابرخودروهای زمان خود را شکل دادند.

پاگانی طی سالها چندین بار زوندا را بروزرسانی کرد و تقریبا بیش از 30 نسخه ویژه از زوندا را تولید کرد تا مشتریان مولتی میلیاردر ابرخودروها را راضی نگه دارد. امروز هم پاگانی راه فوق العاده زوندا را با ابرخودرو هوایرا ادامه داده که در سال 2011 جانشین زوندا شد. اگرچه که هوایرا در سال 2011 با از راه رسیدنش کار سختی را به عنوان جانشینی برای زوندا داشت، ولی به نسبت قیمت خود یکی از بهترین ابرخودروهایست که می توان خرید.

 

سخن پایانی

هواسیو پاگانی قرارداد سرمایه گذاری دولت عربستان را یک گام کلیدی در برنامه رشد بلند مدت این برند ایتالیایی دانست. وی اظهار کرد به لطف سرمایه گذاری قابل توجه عربستان در پاگانی، این اطمینان حاصل می شود که ابرخودروهای ما احساسات و ویژگی های منحصر به فرد خود را ارائه می دهند. ما مشتاقانه منتظر تاثیر این سرمایه گذاری در آینده محصولات پاگانی هستیم.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟