اخبار خودرو جهان
بسیار پیشرفته و فوق لوکس

سدان الکتریکی لاکچری نیو ET7 معرفی شد

دوشنبه - ۲۲ دی ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
نیو et7

کمپانی خودروسازی NIO در روز نهم ژانویه یک رویداد مهم برگزار کرد و طی این مراسم از چهارمین خودروی تمام الکتریکی خود به نام نیو ET7 پرده برداشت. نیو ET7 یک سدان پرچمدار لوکس الکتریکی بوده که بر پایه خودروی مفهومی نیو ET که در سال 2019 به صورت مفهومی معرفی شده بود توسعه یافته است.

به گزارش خودرونویس، نیو ET7 به معنای واقعی کلمه خودرویی زیباست و مشخصات فنی چشمگیری داشته و دارای تجهیزات متعدد برای راحتی سرنشینان و تکنولوژی های بسیار پیشرفته ای است.

نیو et7

مشخصات فنی نیو ET7

سدان الکتریکی نیو ET7 با دو پک باتری مختلف با ظرفیت های 70 و 100 کیلووات ساعت تولید می شود که هر یک قابلیت پیمایش مسافت چشمگیری در حالت شارژ کامل دارد. نسخه مجهز به پک باتری 70 کیلووات ساعتی نیو ET7 قادر است در حالت شارژ کامل بیشینه مسافت 500 کیلومتر و نسخه مجهز به پک باتری 100 کیلووات ساعتی قادر است در حالت شارژ کامل بیشینه مسافت 700 کیلومتر را تحت سیکل NEDC طی کند.

در آینده نزدیک(اواخر سال 2022) یک نسخه مجهز به پک باتری 150 کیلووات ساعتی نیو ET7 نیز تولید می ضشود که این مدل در حالت شارژ کامل قادر به پمایش بیشینه مسافتی فراتر از 1000 کیلومتر بوده که برای یک نه تنها از تمام خودروهای الکتریکی بیشتر است، بلکه نسبت به خودروهای درونسوز با مخزن سوخت  پر نیز مسافت قابل پیمایش بیشتری دارد.

نمای عقب نیو et7

نیو ET7 دارای دو موتور الکتریکی و سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک است که بیشینه قدرت تولیدی این دو موتور الکتریکی 644 اسب بخار و گشتاور آنها نیز 850 نیوتن متر اعلام شده است. نیو ET7 با این مشخصات قادر است طی 3.9 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

 

کیفیت سواری و تجهیزات رفاهی

انتظار می رود که سدان الکتریکی نیو ET7 خودرویی بسیار راحت به منظور پیمایش مسیرهای طولانی باشد و نشستن در آن مانند نشستن روی کاناپه در خانه است. این خودرو دارای سیستم تعلیق بادی هوشمند، گرمکن، سردکن و ماساژور برای تمامی صندلی هاست. این خودرو دارای سقف شیشه ای، داشبورد بسیار مدرن و پیشرفته با هد آپ دیسپلی، نمایشگر تمام دیجیتالی 10.2 اینچی در پشت فرمان و نمایشگر 12.8 اینچی دیجیتالی در مرکز داشبورد و همچنین 23 بلندگو برای سیستم صوتی به صورت استاندارد است.

کابین نیو et7

نکته بسیار جالب این خودرو دریچه های مخفی سیستم تهویه مطبوع برای سرنشینان ردیف جلو و همچنین ردیف عقب است. گفته شده که نیو اولین کلید دیجیتالی UWB جهان را با قابلیت موقعیت یابی با دقت سانتی متر را برای این خودرو تولید کرده است. نیو ET7 دارای پنجره هایی بدون فریم و درهایی آسان بسته شو به صورت استاندارد است. زمانی که راننده نزدیک خودرو شود، دستگیره های پاپ آپ درها بیرون آمده و درها به آرامی باز می شوند. همچنین امکان بسته شدن درها به صورت اتوماتیک نیز وجود دارد.

صندلی عقب نیو et7

سیستم خودران پیشرفته

یکی از نکات بسیار مهم سدان الکتریکی نیو ET7، سیستم رانندگی خودران بسیار پیشرفته این خودرو بوده که برای دقت عمل بیشتر دارای 11 دوربین دوربین های 8 مگاپیکسلی، رادار لیدار و Adam و سیستم نیو سوپر Computing است. این سیستم پایه و اساس برنامه های خودران محسوب می شود و نصب آن روی خودرو مشروط به پرداخت هزینه ماهانه 105 دلار است.

 

سخن پایانی

فروش نیو ET7 از هم اکنون آغاز شده؛ ولی انتظار می رود که تحویل به مشتریان در سه ماه اول سال 2022 صورت گیرد. نسخه مجهز به باتری 70 کیلووات ساعتی قیمتی معادل 69 هزار دلار و نسخه مجهز به باتری 100 کیلووات ساعتی هم برچسب قیمتی معادل 78 هزار دلار دارد. مدل پریمیر ادیشن مجهز به پک باتری 150 کیلووات ساعتی هم برچسب قیمتی معادل 81 هزار دلار دارد.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟