محصولات آتی بهمن موتور

به گزارش خودرونویس، گروه بهمن از زمان تاسیس سابقه زیادی در زمینه تولید خودروهای تجاری داشته و بهمن موتور نیز محصولات تجاری سبک به بازار عرضه می کرد. با توجه به نیازسنجی بازار و تغییر رویکرد و وجود تقاضا، بهمن موتور قصد دارد که برای اولین بار یک ون باری در سال 1400 به بازار ایران عرضه کند. بهمن موتور نام این ون را Inroads (اینرودز) گذاشته که در این نشست خبری توضیح بیشتری در خصوص آن ارائه نشد. ولی یقینا طی هفته های آتی و نزدیک شدن به زمان رونمایی، خبرهای بیشتری از این ون باری منتشر خواهد شد.

محصولات آتی بهمن موتور

بهمن موتور مدتیست که قصد عرضه یک خودروی سدان را دارد و حال گزینه مورد نظر خود را پیدا کرده است. این خودرو که در سگمنت C قرار می گیرد Respect یا رسپکت نام دارد که به گفته مسئولین بهمن موتور از یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ با 147 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور بهره می برد که نیروی تولیدی را توسط یک گیربکس اتوماتیک CVT 9 سرعته به چرخ های جلو منتقل می کند. از دیگر ویژگی های این خودرو می توان به شش کیسه ایمنی هوا، سیستم های ایمنی مانند کنترل پایداری الکترونیکی، ترمز ضد قفل، اتو هلد، ترمز پارک برقی و توزیع نیروی ترمز و … اشاره کرد. این خودرو طولی معادل 4.66 متر دارد و فاصله بین دو محور آن نیز 2700 میلی متر است.

از دیگر ویژگی های سدان رسپکت بهمن موتور می توان به رینگ های آلیاژی 17 اینچی، صندلی های چرم مصنوعی، نورپردازی چند رنگ فضای داخل کابین، صندلی راننده با قابلیت تنظیم در شش جهت، دوربین دید 360 درجه، گرمکن صندلی های جلو، چراغ های LED  و همچنین نمایشگر مالتی مدیا لمسی 10.2 اینچی اشاره کرد. گفته شده که سدان Respect بهمن موتور مصرف سوختی معادل 7 لیتر در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی دارد.

بهمن موتور

بهمن موتور از زمانی که دیگنیتی پرایم و فیدلیتی پرایم را عرضه کرد، خبر عرضه نسخه های لوکستر، قدرتمندتر و مجهزتر این دو کراس اوور را داده بود. بهمن موتور نسخه های Prestige یا پرستیژ دیگنیتی و فیدلیتی را به عنوان محصولاتی پریمیوم برای رقابت در یک سگمنت بالاتر راهی بازار کشور خواهد کرد.

بهمن موتور

به گفته محمد ضرابیان مدیرعامل بهمن موتور این دو کراس اوور مشخصات فنی ویژه، تجهیزات لوکس تر و امکاناتی مدرنتر دارند که در حال حاضر قراردادهای آنها با شرکای تجاری خارجی انعقاد شده و نمونه های آنها خریداری شده است. این دو خودرو به بالاترین سیستم های ایمنی حال حاضر در بین خودروهای رقیب مجهز شده اند که از جمله آنها می توان به سیستم کمکی راننده پیشرفته ADAS اشاره کرد که شامل کروز کنترل تطبیقی، هشدار برخورد، رادار بین خطوط، هشدار خروج از خط و … است.

بهمن موتور

فیدلیتی پرستیژ از منظر آپشن، تجهیزات رفاهی و ایمنی نسبت به مدل پرایم به مراتب بالاتر بوده که از همین سیستم ADAS که یاد کردیم بهره گرفته است. ضمن اینکه مشخصات فنی ویژه ای هم داشته و به پیشرانه قدرتمندتری مجهز شده است. به احتمال زیاد این خودرو با یک پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ با 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور و گیربکس اتوماتیک دو کلاچه 7 سرعته به بازار کشور عرضه شود.

دیگر محصول جدید بهمن موتور دیگنیتی پرستیژ بوده که آن هم نسبت به مدل پرایم تفاوت های زیادی در زمینه آپشن و پیشرانه داشته است. این خودرو هم به یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ با 230 اسب بخار قدرت مجهز شده که قدرتمندتر از تمامی رقبای حاضر در بازار کشور است.

بهمن موتور

برنامه های توسعه و تولید بهمن موتور

همانطور که اظهار کردیم بهمن موتور از زمانی که به بخش خصوصی واگذار شد، رویکرد خود را از مونتاژ کار بودن به تولید کننده خودرو تغییر داده است. در همین راستا این شرکت قصد گسترش خطوط تولید و فضای تولیدی خود را دارد تا هزینه های تولید را کاهش و ظرفیت تولید خود را افزایش دهد.

بهمن موتور تمامی محصولاتی که به بازار عرضه می کند در ابتدا عمق داخلی سازی 20 درصدی دارند و سپس بسته به سطخ تکنولوژی و هدف گذاری انجام شده، عمق داخلی سازی را افزایش می دهد. این شرکت فیدلیتی پرایم و دیگنیتی پرایم را با 20 درصد داخلی سازی تولید کرد و سعی دارد تا پایان امسال داخلی سازی این دو خودرو را به 30 درصد برساند.

بهمن موتور

در خصوص ون باری ایندورز که خودرویی کار و تجاری محسوب می شود، بهمن موتور سعی دارد عمق داخلی سازی را به بالای 50 درصد برساند. در خصوص سواری رسپکت نیز بهمن موتور قصد داخلی سازی 30 درصدی را دارد.

بهمن موتور به منظور توسعه خطوط تولید و افزایش ظرفیت خود سالن مونتاژ بدنه فیدلیتی و دیگنیتی را در دست راه اندازی دارد تا در هزینه های ارسال پک های CKD که از چین به ایران می آیند صرفه جویی کرده باشد. همچنین این شرکت سالن پرس G1 و G2 را در تهران برای بدنه فیدلیتی، دیگنیتی و حتی سایر محصولات خود در دست احداث و تجهیز دارد. ضمن اینکه این شرکت یک خط تست نهایی دیگر را در کنار یک خط رنگ با ربات های پیشرفته Wall-Mounted در دست احداث دارد که همگی این تغییرات به بهمن موتور کمک می کند ظرفیت تولید خود را دو برابر کند. این شرکت اعلام کرده تا سال 1404 به ظرفیت تولید سالانه 60 هزار دستگاه می رسد و در سال 1401 نیز هدف تولید 30 هزار دستگاه خودرو را دارد.

بهمن موتور

ادامه همکاری با شرکای خارجی

محمد ضرابیان مدیرعامل بهمن موتور اظهار کرد که قرارداد شرکای خارجی این شرکت با بهمن موتور به دلیل تحریم ها لغو نشده و صرفا به حالت تعلیق در آمده است. این بدان معنا بوده که در صورت لغو تحریم ها بهمن موتور فعالیت خود را با شرکای خارجی مانند مزدا، گریت وال و هاوال ادامه خواهد داد. ضمن اینکه این شرکت روی برندهای داخلی خود نیز سرمایه گذاری کرده تا در شرایط تحریم بتواند چرخه تولید خود را حفظ کند.

5 از 4 رای