به گزارش خودرونویس، عمار سعیدیان‌فر، مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیکی شهرداری تهران، درباره ساعت طرح ترافیک در پاییز اظهارکرد: طرح ترافیک درحال‌حاضر مشابه تابستان از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۶ اجرا می‌شود و جهت رفاه حال شهروندان، یک‌بار خروج از دو طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا از ساعت ۱۴: ۳۰ به بعد آزاد است.

وی افزود: در روز‌های پنج‌شنبه نیز فقط طرح کنترل آلودگی هوا از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۳ اجرا می‌شود.

سعیدیان‌فر ادامه داد: با توجه به شروع ساعت کار کارکنان دولت و بسیاری از بخش‌های تابعه، در ساعت ۷ تا ۷:۳۰  صبح این امکان برای آنها ایجاد می‌شود که بدون پرداخت عوارض وارد محدوده طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا شوند.

سعیدیان‌فر گفت: عوارض تردد در محدوده‌های ترافیکی برای خودرو‌ها با توجه به نوع معاینه فنی، محدوده سکونت، محدوده تردد و ساعات تردد پس از دریافت تصاویر آن محاسبه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ساعات اوج تردد صبح‌ها از ۸:۳۰ تا ۱۰: ۳۰ و ساعات اوج تردد عصر‌ها (فقط ورود) از ۱۴:۳۰ تا ۱۶ تعریف شده و بازه زمانی۱۰:۳۰  تا ۱۴:۳۰ به عنوان ساعات تردد غیراوج درنظر گرفته شده است.

ساعت طرح ترافیک خودرو تغییر می‌کند؟

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران درباره تغییر ساعت اجرای طرح ترافیک در فصل پاییز توضیحاتی داد.

سید مناف هاشمی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در حاشیه مراسم «روز جهانی بدون خودرو» درباره آخرین وضعیت اجرای طرح ترافیک در فصل پاییز در جمع خبرنگاران گفت: همان طور که می‌دانید سال ۹۹ به لحاظ شیوع کرونا سال خاصی است و تاکنون به صورت تقریبی تنها ۵۰ درصد طرح ترافیک اجرا شده است. حتی روز‌های طولانی تهران طرح ترافیک نداشت، اما با توجه به در پیش بودن زمستان و از طرفی وضعیتی که ویروس کرونا در شهر ایجاد کرده است باید صبر کنیم تا معلوم شود شورای‌عالی ترافیک چه تصمیمی در این باره می‌گیرد.

وی افزود: پیش از این، برنامه بر این مبنا بود که تغییراتی در ساعات اجرای طرح ترافیک از مهر ماه اعمال شود، اما با توجه به وضعیت قرمز شهر تهران این تصمیم به جلسه شورای‌عالی طرح ترافیک موکول شده است‌ و این احتمال وجود دارد که در ساعات اجرای طرح ترافیک تغییراتی ایجاد شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران درباره کمک‌های دولت به ناوگان حمل‌ونقل شهری گفت: تاکنون هیچ کمکی از سوی دولت به ناوگان حمل‌ونقل شهری برای خرید اتوبوس و واگن مترو انجام نشده است، در حالی که بدون کمک دولت هیچ شهری نمی‌تواند ناوگان حمل‌ونقل خود را نوسازی کند. دولت تنها برای بازسازی اتوبوس‌های پایه دیزل فرسوده کمک کرده است، با این حال شهرداری تهران به دنبال راه‌هایی برای تأمین کسری ناوگان حمل‌ونقل عمومی است.

هاشمی با اشاره به خرید اتوبوس تولید داخل کشور گفت: محدودیت‌های ناشی از تحریم‌ها، موجب شده تولید اتوبوس در داخل با دشواری روبه‌رو شود. شهرداری قرارداد‌ها و تفاهمنامه‌هایی برای ساخت اتوبوس در داخل امضا کرده است و از نظر مالی هم آمادگی تأمین منابع لازم را دارد، اما تولید کننده‌ها در داخل با مشکل مواجه شده‌اند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران درباره منابعی که وزارت نفت به واسطه افزایش ظرفیت ناوگان حمل‌ونقل شهری در اختیار شهرداری قرار داده است، گفت: ۱۵۶ میلیارد تومان در سال ۹۸ از سوی وزارت نفت به شهرداری اختصاص یافت، اما از آنجا که شاخص سنجش مقدار تخصیص منابع بر مبنای استفاده شهروندان از ناوگان حمل‌ونقل عمومی و شرایط کرونایی کشور باعث شده است که مردم کمتر از حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند، این شاخص در شرایط فعلی نمی‌تواند معیار تخصیص این منابع باشد و شهرداری تلاش می‌کند در جلساتی با وزارت نفت به حل مشکل بپردازد.

5 از 1 رای