اول شهریور زمان آغاز طرح ترافیک

یکشنبه - ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
طرح ترافیک

شهردار تهران اعلام کرد که طرح‌های ترافیکی پایتخت از روز اول شهریورماه به صورت مجدد اجرا می‌شود.

به گزارش خودرونویس، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در مورد نحوه اجرای طرح ترافیک برای مقابله با کرونا در استان تهران، گفت: شهرداری همکاری خوبی در این زمینه داشت و قبل از اینکه در نشستی که برای بررسی این موضوع برگزار شده بود، رای‌گیری شود برای لغو طرح ترافیک در تهران اقدام کرد و با مباحثی که در کمیته امنیتی اجتماعی-انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح شد، داوطلبانه برای لغو طرح ترفیک وارد عمل شد و این روند تا پایان مردادماه هم ادامه خواهد داشت.

استاندار تهران در بیان سایر برنامه‌هایی که استانداری تهران برای مقابله با کرونا دارد، تصریح کرد: ما در اعمال محدودیت‌هایی که برای جلوگیری از ایجاد هر گونه تجمع در قالب برگزاری مراسم و همایش‌ها اعلام کردیم به شدت نظارت خود را قوی کرده‌ایم، همچنین استفاده از ماسک را برای کارکنان دولت و افراد گیرنده خدمات الزامی کردیم.

محسنی بندپی با اشاره به دیگر برنامه استانداری تهران برای مقابله با کرونا، یادآور شد: استانداری تهران برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی برنامه‌ریزی دقیقی کرده است، کمااینکه بسیاری از واحدهای صنفی که به این موضوع توجه نمی‌کردند را تعطیل کردیم و بعد از این هم از ابزار قانونی که در اختیار داریم برای برخورد با افرادی که از اجرای پروتکل‌ها سرپیچی کنند، استفاده کرده و در این زمینه جدی هستیم تا بتوانیم کرونا را کنترل کنیم.

استاندار تهران، در رابطه با نحوه اجرای پروتکل‌هایی که برای اجرای مراسم ماه محرم تعیین شده است، تاکید کرد: ما برای اجرای پروتکل‌های بهداشتی که جهت برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم توصیه شده است نظارت می‌کنیم که حتما اجرای آنها در محیط های باز صورت بگیرد، ضمن اینکه دسته‌روی نخواهیم داشت و مدت اجرای این مراسم نیز کوتاه خواهد بود تا هم مراسم عزاداری برای اباعبدالله الحسین(ع) به خوبی اجرا شده و هم سلامت مردم تضمین شود.

هم چنین در این خصوص پیروز حناچی در حاشیه دویست و سی‌ویکمین جلسه شورای شهر تهران و در جمع خبرنگاران افزود: از اول هم قرار بود طرح ترافیک تا آخر مردادماه لغو و بعد از آن اجرا شود.

وی ادامه داد: از سرگیری اجرای این طرح در شورای ترافیک تصویب شده است و نیازی به تصویب ستاد کرونا نیست.

شهردار تهران همچنین علت حضورش در جلسه امروز شورا را بررسی و تصویب تفریغ بودجه سال 1397 عنوان کرد.

طرح ترافیک طی سه هفته منتهی به شهریورماه با مصوبه ستاد ملی کرونا و به صورت داوطلبانه لغو شده بود.

پس از شیوع کرونا و اجرا نشدن موقتی طرح ترافیک و بنابر تصمیم شورای ترافیک تهران، ساعت اجرای این طرح‌ها کاهش یافته بود و از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۶ اجرا می‌شد.

به طور معمول ۲ طرح «ترافیک» و «کنترل آلودگی هوا» یعنی زوج و فرد سابق و حلقه دوم طرح ترافیک در محدوده مرکزی شهر تهران اجرا می‌شد و شرط ورود به این محدوده‌ها و جلوگیری از جریمه مالکان خودروها، ثبت‌نام مالک و مشخصات خودرو در سامانه «تهران من» و شارژ حساب شهروندی بود.

محدوده طرح ترافیک از شمال به خیابان مطهری، از جنوب به خیابان شوش، از غرب به خیابان کارگر و از سمت شرق به خیابان‌های شریعتی و ۱۷ شهریور است و از سوی دیگر طرح کنترل آلودگی هوا نیز از شمال به بزرگراه همت، از شرق به بزرگراه امام علی(ع)، از جنوب به بزرگراه بعثت و از غرب به بزرگراه نواب و چمران محدود می‌شود.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟