به گزارش خودرونویس، به لطف حضور پورشه تیکان رکورد دیگری در زمینه دریفت این بار توسط یک خودروی تمام الکتریکی به ثبت رسیده است. این رکورد گیری صرفا ویژه خودروهای الکتریکی بوده و توسط ناظران رسمی گینس بررسی شده و در این کتاب مملو از رکورد به ثبت رسیده است.

رکورد گینس دریفت پورشه تیکان

جزییات رکورد دریفت پورشه تیکان

پورشه این رکورد را در Experience Center خود واقع در Hockenheimring به ثبت رسانده که به این منظور یک نسخه عقب محرک پورشه تیکان را اطراف یک میدان با محیطی به طول 200 متر به حرکت در آورده است. راننده این پورشه تیکان در این دریفت طولانی دنیس رترا بوده و وی موفق شد که 210 دور پیرامون این میدان را خلاف جهت حرکت عقربه های ساعت طی کند. با یک محاسبه ساده متوجه می شویم که وی موفق به پیمایش 42.171 کیلومتر را در حالت دریفت زدن آن هم به صورت مداوم و پی در پی شده است.

پیمودن 200 دور اطراف این میدان آن هم در حال دریفت زدن چیزی در حدود 55 دقیقه زمان برنده که میانگین سرعت تیکان عقب محرک در حال دریفت طی این مدت حدود 46 کیلومتر بر ساعت بوده است.

رکورد گینس دریفت پورشه تیکان

دنیس رترا اظهار کرد که دریفت زدن با پورشه تیکان آن هم نزدیک به یک ساعت کاری بسیار خسته کننده و طاقت فرسا بود. سطح این پیست برای اینکه خودرو به صورت دائم در حال دریفت باشد، خیس نگه داشته شده بود. ولی ظاهرا چسبندگی سطح پیست به صورت یکنواخت نبود و همین موضوع تمرکز بیشتر راننده را برای حفظ تیکان در حالت دریفت در حین حرکت در محیط این میدان می طلبید.

برای تایید نتیجه، این پورشه تیکان قبل و بعد از رکورد شکنی و دریفت مورد بازرسی قرار گرفت و سنسورهای ردیاب مختلفی از جمله GPS تا سنسورهای میزان انحراف ناظر این رویداد بودند تا تخلفی در دریفت رکورد شکن پورشه تیکان صورت نگیرد. همچنین یک دوربین نصب شده روی سقف تمام زمان این دریفت را فیلم برداری کرده است.

رکورد گینس دریفت پورشه تیکان

سخن پایانی

هرچند این دریفت انجام شده توسط پورشه تیکان الکتریکی جالب توجه است، ولی فاصله بسیار زیادی میان این دریفت با رکورد دریفت دیوانه وار ثبت شده توسط ب ام و M5 F90 در سال 2018 وجود دارد. ب ام و در آن سال موفق شد که به لطف رانندگی یوهان شوآرتز یک دریفت به مدت هشت ساعت و به طول 374.17 کیلومتر را آن هم بدون توقف بزند. از آنجایی که در این دریفت پیشرانه ب ام و M5 در دور بالا فعالیت می کرد، ظرفیت یک باک سوخت کافی  نبود و از این رو یک ب ام و M5 دیگر به منظور سوخت رسانی به خودروی اصلی، کنار آن در حال دریفت حرکت می کرد تا سوخت لازم به خودروی اصلی رسانده شود.

بدین ترتیب اگر پورشه بخواهد که رکورد ب ام و M5 را در دریفت بشکند، باید تیکان را در حین حرکت به یک شارژر متصل کند تا انرژی لازم برای حرکت در باتری های این خودروی الکتریکی ذخیره شود.

منبع motor1
5 از 1 رای