نگهداری خودرو

برندهای پرطرفدار روغن موتور در جهان کدامند؟

دوشنبه - ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
روغن موتور

در حالی که هزاران برند مختلف در زمینه عرضه روغن موتور در بازارهای جهانی رقابت می کنند، اما 7 برند پرطرفدار روغن موتور توانسته اند بیشترین سهم از بازارهای جهانی را به خود اختصاص دهند.

به گزارش خودرونویس، روغن موتورها بر اساس نوع ویسکوزیته و گرید آن‌ها طبقه‌بندی می‌شوند و هر روغن موتور مناسب پیشرانه مخصوص خود را دارد لذا این لیست دلیلی بر این نیست که حتما همین روغن موتور مناسب خودرو ایرانی است. لیست پیش‌رو معرفی برخی برندهای معروف روغن موتور است، این شرکت‌ها توانسته‌اند در کسب و کار خود در سال 2016 موفق باشند.

والوولاین

والوولاین یکی از قدیمی‌ترین برندهای روغن موتور در بازار جهان است، دکتر جان الیس موسس این شرکت را به نوعی می‌توان مخترع روغن موتور نیز نامید، این شرکت در ابتدا روغن مخصوص موتورهای بخار را تولید کرده است، اولین روغن موتور مخصوص خودرو در سال 1908 برای پیشرانه T در آمریکا عرضه شد. والوولاین امروز روغن موتورهای مخصوص مسافت بالا را تولید و به بازار عرضه می‌کند، ارزش برند این شرکت 4.44 میلیارد دلار و بازده سود این شرکت نزدیک به یک درصد در سال 2016 میلادی بود.

توتال

توتال نامی آشنا برای ایرانیان برای حضور در میادین نفتی کشور نیز هست، این شرکت با سابقه طولانی در تولید روغن موتورها یکی از اصلی‌ترین اسپانسرهای مسابقات فرمول یک و موتورسواری است، این شرکت همچنین اسپانسر خودروهای سیتروئن در مسابقات نیز هست. توتال فرانسه با سابقه طولانی در اروپا و آمریکا یکی از معروف‌ترین و پرفروش‌ترین برندهای روغن موتور در دنیاست، ارزش برند این شرکت در بازار سهام 117میلیارد یورو و بازدهی سود سهام این شرکت نفتی در سال 2016 بیش از پنج درصد بوده است.

پنزاویل

پنزاویل یک شرکت آمریکایی تولید کننده روغن موتور است و کارخانه این شرکت در لس‌انجلس ایالات متحده است، این شرکت در سرمایه گذاری‌های جدید خود تبدیل به تامین کننده اصلی روغن موتورهای خودروساز فراری شده است، این شرکت به تازگی نیز کمپین بازاریابی برای جذب دیگر شرکت‌های خودروسازی به راه انداخته است و وارد رقابت شدید با دیگر تولیدکنندگان روغن موتور شده است. گفتنی است سال 2002 این برند شل انگلستان خرید و امروز پنزاویل از زیرمجموعه‌های شرکت نفتی شل انگلستان است.

موبیل1

موبیل نیز یکی از حامیان مالی اصلی مکلارن-هوندا در مسابقات فرمول یک است، یکی از بهترین خاصیت‌های روغن موتورهای تولید شده در این شرکت ویسکوزیته کم در هوای سرد است. موبیل توانسته به تمرکز خود را بر روی پیشرانه‌های توروبوشارژ قرار دهد و روغن موتورهایی به مراتب بهتر برای خودروهایی با این پیشرانه تولید کند. موبیل1 از زیر مجموعه‌های شرکت اکسون موبیل است، ارزش برند این شرکت بالغ بر 387میلیارد دلار و بازدهی سود 3.31 درصد در سال 2016 بوده است.

کواکر

این برند روغن موتور نیز از زیر مجموعه شل انگلستان در آمریکا است، از موسسین این شرکت کواکر و ویلیام پن بودند، این شرکت نیز تخصص خود را بر روی مسافت بالا و پیشرانه‌های با حجم بالا قرار داده است، این شرکت نیز از حامیان مسابقات مختلف است و از حامیان اصلی تیم فورس ایندیا در فرمول یک است.

کاسترول

کاسترول هم یکی از برندهایی است که برای ایرانیان نامی آشناست، این شرکت نیز یکی از برندهای معروف با پنج محصول اصلی در بازار جهانی است، بیساری از خودروسازان روغن موتور خود را از این شرکت تامین می‌کنند، این برند یکی از موفق‌ترین برندها در حوزه تولید روغن موتور است. از برزگترین سهامداران این شرکت و از مالکان آن شرکت بی‌پی است، در بورس هند ارزش این برند 181میلیارد روپیه است و بازدهی سود این شرکت در هند 2.59درصد در سال 2016 میلادی بوده است.

ای‌ام‌اس اویل

این شرکت یکی از شرکت‌های خانوادگی آمریکایی است که در ابتدا کار خود را با تولید روغن برای خودروهای جنگی آغاز کرده است، این شرکت امروزه یکی از بهترین روغن موتورها در جهان تولید می‌کند.سابقه این شرکت به سال 1972میلادی برمی‌گردد، از نکات جالب این شرکت این است که در سایت خود در ازای معرفی برند و مدل خودرو خود آن به شما روغن موتور مناسب را به مشتری پیشنهاد و ارائه می‌کند. ای‌ام‌اس اویل هم یکی از حامیان اصلی مسابقات موتوراسپرت است.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟