اخبار خودرو جهان
همزاد داچیا لوگان و جانشین سیمبل

رنو تالیانت در ترکیه رونمایی شد

شنبه - ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
رنو تالیانت

داچیا در حال عرضه سومین نسل لوگان بوده و درست مانند نسل های پیشین کمپانی مادر یعنی رنو بار دیگر نشان خود را روی داچیا لوگان نصب کرده تا این خودرو را با برند خود در بازارهایی که داچیا حضور ندارد به فروش برساند. این خودرو که طی هفته جاری در ترکیه رونمایی شده، نام جدیدی به نام Taliant(تالیانت) داشته و رنو این نام را به جای سیمبل که از سال 1999 همزمان با معرفی نسل دوم کلیو سدان معرفی کرده بود، استفاده کرده است.

طراحی ظاهری رنو تالیانت

به گزارش خودرونویس، البته نباید این رنو تالیانت را با Thalia که نام دیگر سیمبل در برخی از بازارهای جهانی بوده و همچنین رنو تالیسمان اشتباه گرفت؛ چراکه این خودرو در واقع نسخه تغییر نشان یافته لوگان محسوب می شود. باید به این موضوع اشاره کنیم که چراغ های جلو و عقب طراحی جدید و متمایزی نسبت به داچیا لوگان دارند و مشابه محصولات تازه معرفی شده و جدید رنو طراحی شده اند. شاید بازرترین تغییر ظاهری رنو تالیانت در مقایسه با داچیا لوگان چراغ های C شکل عقب باشد که تا اواسط درب صندوق عقب امتداد یافته اند.

رنو تالیانت

رنو همچنین به روزرسانی هایی در طراحی جلوپنجره این خودرو اعمال کرده تا استایل ظاهری این خودرو به کلیو نیز شبیه شود و هماهنگی بیشتری با چراغ های جدید داشته باشد. رینگ های جدید آلیاژی با تم دو رنگ، یکی دیگر از وجوه تمایز رنو تالیانت با داچیا لوگان هستند. به طور کلی استایل ظاهری رنو تالیانت نسبت به همزاد رومانیایی این خودرو یعنی لوگان زیباتر بوده؛ ولی طراحی موضوعی سلیقه ای است.

نمای عقب رنو تالیانت

کابین رنو تالیانت

در این لحظه رنو تصاویر مربوط به کابین تالیانت را منتشر نکرده؛ البته بعید است که تالیانت تفاوت زیادی در استایل کابین نسبت به لوگان داشته باشد. ضمن اینکه انتظار می رود این خودرو یکی از جادارترین کابین ها را در سگمنت B در میان رقبا داشته باشد؛ البته رقبای چندانی در بین سدان های سگمنت B با توجه به گرایش زیاد مشتریان برای خرید کراس اوورها برای این خودرو باقی نمانده است.

کابین داچیا لوگان

کابین داچیا لوگان

از آنجایی که رنو تالیانت و داچیا لوگان عملا یک خودرو هستند، در ادامه تصاویر کابین لوگان را قرار داده ایم تا به استایل احتمالی کابین تالیانت پی ببریم.

کابین داچیا لوگان

کابین داچیا لوگان

مشخصات فنی رنو تالیانت

رنو در خصوص پیشرانه های قابل نصب در زیر کاپوت تالیانت هم مطلبی را عنوان نکرده؛ ولی ما انتظار داریم که پیشرانه های سه سیلندر مختلفی روی تالیانت نصب شود و بعید می دانیم که رنو پیشرانه دیزلی برای این سدان اقتصادی نصب کند. پیشرانه های سه سیلندر تنفس طبیعی و توربوشارژ متعددی برای تالیانت قابل نصب بوده که قدرتمندترین نمونه قادر به تولید 100 اسب بخار قدرت است. بسته به پیشرانه نصب شده روی تالیانت، این خودرو می تواند به گیربکس های مختلفی اعم از شش سرعته دستی یا اتوماتیک CVT مجهز شود.

همچنین یک پیشرانه دو گانه سوز بنزین و گاز مایع LPG نیز برای داچیا لوگان در دسترس بوده که به احتمال زیاد روی رنو تالیانت نیز قابل سفارش است؛ این پیشرانه اقتصادی ترین انجین قابل سفارش برای این خودرو محسوب می شود و به نوعی غیر مستقیم جانشین پیشرانه دیزلی 1.5 لیتری سیمبل نسل قبل شده است.

شعبه رنو در ترکیه قصد دارد که تالیانت را از اواسط سال 2021 به بازار عرضه کند.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟