تیونینگ
قدرتمندتر شدن قدرتمندترین پیکاپ جهان

هنسی ماموت TRX 1000 معرفی شد

چهارشنبه - ۱ بهمن ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
هنسی ماموت 1000 رم TRX

پیکاپ رم TRX به معنای واقعی کلمه هیولاست. این خودرو در حالت استاندارد از یک پیشرانه 6.2 لیتری هشت سیلندر سوپرشارژ بهره می برد که قادر به تولید بیشینه قدرت 702 اسب بخار و بیشینه گشتاور 881 نیوتن متر است. این هیولا با وجود ابعاد بزرگ و وزن سنگین قادر است طی 4.5 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز 193 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. اما اگر شناخت کمی نسبت به کمپانی تیونر هنسی داشته باشید، این شرکت مهارت خاصی در ارتقا بهترین ها دارد و تصمیم گرفته که رم TRX را به هیولایی مخوف تر تبدیل کند.

تغییرات هنسی ماموت نسبت به رم TRX

به گزارش خودرونویس، جدیدترین پروژه هنسی روی پیکاپ رم TRX در حال اجرا بوده که هنسی ماموت 1000 نام دارد. تصویری که هم اکنون در این پست مشاهده می کنید تنها یک رندر بوده؛ ولی هنسی ادعا کرده که محصول نهایی تا حد زیادی شبیه به همین رندر است. هنسی ماموت 1000 به یک کیت لیفت پیشرفته با افزایش ارتفاع 6.5 سانتی متری و همچنین رینگ های 20 اینچی جدید و سپر آفرودی متفاوت از سپر استاندارد و LED بار استاندارد در آن مجهز شده است. در ادامه برای ایجاد تمایز بیشتر شاهد نصب برند هنسی روی شیشه جلو، کاپوت و درها هستیم تا همه بدانند این یک رم TRX استاندارد نیست.

تمامی این قطعات ذکر شده در قالب پکیجی به نام آفرود استیج 1 روی رم TRX نصب می شود؛ این موضوع ما را به این باور می رساند که احتمالا هنسی توسعه یک پکیج تهاجمی تر و جذاب تر را نیز در برنامه کاری خود دارد.

جامپ رم TRX

نسخه استاندارد رم TRX

مشخصات فنی هنسی ماموت TRX 1000

جدا از قطعات جذاب نصب شده روی رم TRX تیون شده توسط هنسی، یقینا این افزایش قدرت پیشرانه است که توجه خریداران را برای خرید ماموت به خود جلب می کند. به لطف تغییرات هنسی پیشرانه 6.2 لیتری هشت سیلندر سوپرشارژ هلکت دوج در این پیکاپ قادر به تولید بیشینه قدرت 1012 اسب بخار و بیشینه گشتاور 1314 نیوتن متر شده است. این افزایش قدرت به لطف نصب سوپرشارژر جدید، فولی های متفاوت، هدرز استیل و اگزوز با جریان خروجی بالا و همچنین کالیبراسیون جدید پیشرانه حاصل شده است.

هنسی ادعا کرده که ماموت 1000 قادر است طی 3.2 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت برسد؛ بدین ترتیب این پیکاپ سریع ترین پیکاپ تیون شده شرکت رم محسوب می شود که حال با وجود ابعاد بسیار بزرگ و وزن سنگین، شتابی در محدوده ابرخودروها دارد! ضمن اینکه ماموت 1000 یکی از سه پیکاپ هنسی بوده که بیشینه قدرت تولیدی فراتر از 1000 اسب بخار دارد. دو پیکاپ 1000 اسب بخاری دیگر هنسی جیپ گلادیاتور ماکسیموس و ماموت 6×6 نام دارند.

نمای عقب رم TRX

نسخه استاندارد رم TRX

جان هنسی مدیرعامل کمپانی هنسی در خصوص این پروژه بیان کرد: رم TRX در حالت استاندارد خودرویی جذاب است؛ ولی تیم هنسی همواره به دنبال جذابیت های بیشتری است. به لطف تغییرات اعمال شده روی رم TRX و تبدیل به ماموت 1000، می توان گفت که با یک خودروی بسیار قدرتمند، چشمگیر از لحاظ بصری و هیجان انگیز و خاص رو به رو هستیم.

 

سخن پایانی

هنسی قصد دارد که تنها 200 دستگاه از این پیکاپ فوق قدرتمندر را در سال 2021 تولید کند که هر یک از آنها قیمتی معادل 135 هزار و 350 دلار دارند.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟