اخبار خودرو ایران
رونمایی از فیدلیتی تا پیش از پایان سال

دیگنیتی بهمن ماه وارد بازار می شود

چهارشنبه - ۸ بهمن ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
بهمن دیگنیتی

بهمن موتور تا پیش از تحریم ها در حال عرضه محصولاتی از برندهای هاوال و بسترن به بازار کشور بود؛ ولی تحریم ها باعث قطع همکاری شرکای چینی با این خودروساز داخلی شد و عملا چند سالی بود که بهمن موتور چندان خبرساز نبود؛ ولی از ابتدای سال جاری بهمن موتور خبر عرضه محصولی جدید به نام دیگنیتی را منتشر کرد و حال این شرکت قصد دارد که اولین سری دیگنیتی را در بهمن ماه به مشتریان تحویل دهد. محصول جدید بعدی این شرکت هم فیدلیتی نام دارد که این خودرو هم قرار است تا پیش از پایان سال جاری رونمایی شود.

به گزارش خودرونویس، در حاشیه نمایشگاه داخلی سازی محصولات گروه بهمن با هدف زنجیره تامین فرصتی پیش آمد تا با بیوک علی مرادلو مدیرعامل جدید گروه بهمن در خصوص دو محصول جدید بهمن موتور یعنی دیگنیتی و فیدلیتی و همچنین داخلی سازی آنها صحبتی داشته باشیم.

نمای عقب بهمن دیگنیتی

بیوک علی مرادلو در خصوص دیگنیتی بیان کرد: بهمن موتور قصد دارد اولین سری دیگنیتی را در بهمن ماه سال به مشتریان تحویل دهد و در حال حاضر برای این خودرو قیمتی در حدود 750 میلیون تومان درنظر گرفته شده که این قیمت به اعتقاد وی و در مقایسه با سایر رقبای چینی دیگنیتی در ایران، منطقی به نظر می رسد.

کابین بهمن دیگنیتی

مدیرعامل گروه بهمن بیان کرد که این شرکت برنامه عرضه پنج ساله را برای دیگنیتی دارد و در حال حاضر این خودرو را با درصد داخلی سازی 30 تا 35 درصدی به بازار ایران عرضه می کند. وی افزود که در حال حاضر نسخه دیگنیتی پرایم راهی بازار ایران شده؛ ولی بهمن موتور تصمیم دارد که در سال آینده نسخه لوکستری از دیگنیتی را رونمایی کند که تجهیزات رفاهی آن نسبت به مدل پرایم بالاتر است.

 

بهمن فیدلیتی امسال رونمایی می شود

بهمن موتور که مدتها به دلیل تحریم موفق به عرضه محصولی جدید نشده بود، در سال 99 عملکرد خوبی داشت و یک محصول جدید یعنی دیگنیتی را رونمایی و عرضه و یک محصول دیگر به نام فیدلیتی از برند جتور چین را رونمایی می کند.

مدیرعامل بهمن موتور در خصوص فیدلیتی بیان کرد: بهمن موتور قصد دارد که به احتمال زیاد فیدلیتی را تا پیش از پایان سال جاری رونمایی کند و عرضه آن از تابستان سال آینده آغاز خواهد شد.

علی مرادلو تاکید کرد که فیدلیتی محصولی استراتژیک برای گروه بهمن موتور و پلتفرم این خودرو متعلق به این شرکت است. در این راستا باید شاهد عرضه محصولاتی دیگر روی پلتفرم فیدلیتی در سال های آتی از بهمن موتور باشیم.

مدیرعامل بهمن موتور در ادامه بیان کرد که پیشرانه فیدلیتی در کارخانه تیوان که یکی از زیرمجموعه های گروه بهمن و بزرگترین و مجهزترین سایت تولید پیشرانه در ایران بوده، تولید می شود. قرار است که پیشرانه سه سیلندر توربوشارژ تولید شده در کارخانه تیوان روی فیدلیتی نصب شوند که قدرت تولیدی آن در حدود 150 اسب بخار و بیشینه گشتاور تولیدی آن چیزی در حدود 230 نیوتن متر اعلام شده است.

بیوک علی مرادلو اظهار کرد که بهمن موتور فیدلیتی را با 60 درصد داخلی سازی راهی بازار ایران می کند که از آنجایی که پیشرانه این خودرو هم در ایران تولید می شود، این ادعا درست به نظر می رسد.

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟