مشخصات فنی

به گزارش خودرونویس، فولکس واگن گلف GTI یکی از شناخته شده ترین هاچبک های اسپرت در دنیاست که مشتریان تمایل زیادی به خرید آن دارند. ولی در آن سو هیوندای i30 N یک گزینه تازه وارد بوده که قصد دارد برای جلب توجه مشتریان با گلف وارد رقابت شود. هر دو خودروی حاضر در رقابت از یک پیشرانه توربوشارژ دو لیتری چهار سیلندر بهره می برند. ولی فولکس واگن گلف GTI TCR جنگجوی قدرتمندتر این میدان بوده و قادر به تولید 286 اسب بخار قدرت و 380 نیوتن متر گشتاور است.

 

 

 

 

در آن سو هیوندای i30 N قادر به تولید 270 اسب بخار قدرت و 353 نیوتن متر گشتاور است. گلف GTI TCR برای انتقال قدرت به یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک دو کلاچه متکی است؛ ولی هیوندای که 190 کیلوگرم وزن بیشتری هم دارد، به یک گیربکس شش سرعته دستی مجهز شده است.

 

رقابتی نفس گیر

در درگ ریس های قبلی که از گلف GTI TCR منتشر کردیم کاملا ضعف عملکرد سیستم لانچ کنترل این خودرو محسوس بود. به نوعی که هرزگردی بیش از حد چرخ ها یک ثانیه ای مانع از حرکت این خودرو می شد. البته فولکس واگن وعده داده از ضعف را در نسل جدید این خودرو کاملا برطرف می کند. در واقع لانچ کنترل گلف با قدرت زیاد پیشرانه این خودرو تطابق نداشته و به همین دلیل موقع آغاز حرکت هرزگردی شدیدی دارد.

همین ضعف گلف GTI TCR باعث شد تا هیوندای i30 N پیش از اینکه گلف بتواند میلی متری حرکت کند، از خط شروع جدا شود. با وجود اینکه هیوندای به دلیل شروع بهتر موقعیتی جلوتر داشت، اما عملکرد بهتر پیشرانه گلف و همچنین تعویض دنده های سریع آن، به تدریج فاصله میان گلف و i30 N را کاهش داد و سرانجام گلف GTI TCR موفق شد هیوندای i30 N را پشت سر بگذارد و با فاصله چندین خودرو این هاچبک کره ای جذاب را در درگ ریس شکست دهد.

هرچند اختلاف سطح قدرت میان این دو خودرو چندان زیاد نیست، اما اختلاف وزن نزدیک به 200 کیلوگرمی بین آنها و همچنین بهره بردن گلف از گیربکس اتوماتیک با تعویض های سریع در مقابل گیربکس دستی هیوندای، کاملا دلیل برتری گلف GTI را در این رقابت روشن می کند. شاید لانچ کنترل موجب ضعف گلف در آغاز حرکت شد، اما زمانی که این خودرو حرکت کرد قادر به استفاده از تمامی مزیت های خود در مقابل هیوندای بود و برتری خود را تضمین کرد.

 

سخن پایانی

فولکس واگن مدتی پیش نسل هشتم گلف را معرفی کرده و برای آن تا به امروز نسخه استاندارد GTI را نیز رونمایی کرده است. در این راستا فولکس قصد دارد که طی هفته های پیش رو نسخه های قدرتمندتر گلف نسل هشت یعنی تریم GTI TCR جدید و همچنین نسخه پرچمدار R را نیز معرفی کرد تا برای رقبا خط و نشانی اساسی کشیده باشد.

5 از 1 رای