اخبار خودرو جهان
تمام تلاش تیونرها برای شکست 911 استاندارد

درگ پورشه 911 توربو با ب ام و M5 تیون شده

یکشنبه - ۴ آبان ۱۳۹۹
خواندن 5 دقیقه
درگ ب ام و M5 با پورشه 911 توربو اس

ب ام و M5 مدل F90 به سرعت به یکی از تیون پذیرترین خودروهای عملکردی موجود در بازار جهانی تبدیل شد. این اتفاق به دلیل بهره بردن این سدان اسپرت لاکچری از سیستم انتقال قدرت بی نظیر و دقیق، پیشرانه توربوشارژ هشت سیلندر و سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک با قابلیت انتقال تمامی قدرت به محور عقب بوده است. گرچه ب ام و M5 مدل F90 در حالت استاندارد هم سدانی فوق سریع و توانمند است، ولی تنها با یک تیونینگ ساده و اعمال تغییراتی جزیی می توان با این سدان سنگین وزن لاکچری ابرخودروهای بسیاری را مانند پورشه 911 توربو هم شکست داد.

به گزارش خودرونویس، در این مطلب برای اینکه عملکرد فراتر از تصور ب ام و M5 تیون شده مشخص شود، رقابتی هیجان انگیز بین این خودرو با نسل جدید پورشه 911 توربو اس سری 992 اما از مدل کابریولت ترتیب داده اند.

 

مشخصات فنی ب ام و M5

ب ام و m5 سری F90 در حالت استاندارد از یک پیشرانه 4.4 لیتری هشت سیلندر دو توربوشارژ بهره می برد که در نسخه کامپتیشن قادر به تولید بیشینه قدرت 617 اسب بخار و بیشینه گشتاور 750 نیوتن متر است. این قدرت توسط یک گیربکس ZF هشت سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ یا بسته به انتخاب راننده تنها محور عقب منتقل می شود. همین سطح قدرت باعث شده عملکرد ب ام و M5 جدید در سطحی قرار گیرد که توان رقابت با بسیاری از سوپراسپرت های امروزی را داشته باشد.

 

 

اما همانطور که گفته شد این M5 حاضر در این رقابت مدل استاندارد نبوده و تغییراتی نسبت به حالت پایه داشته است. پیشتر گروه Evolve ب ام و M5 را با تغییراتی محدود به سوپرسدانی 800 اسب بخاری تبدیل کرده بودند و عملکرد آن را در مقابل فراری 488 پیستا مشاهده کردید. اما Evolve به 800 اسب بخار قدرت بسنده نکرده و تغییرات بیشتری روی پیشرانه M5 اعمال کرده و حال قدرت این سدان سنگین وزن لاکچری را به 1000 اسب بخار رسانده است. این تغییرات شامل نصب توربوشارژهای هیبرید بزرگتر از مدل استاندارد، سیستم پاشش آب برای خنک نگه داشتن ورودی هوا و کیت فورج برای پیشرانه بوده است.

به نظر شما آیا ب ام و M5 1000 اسب بخاری می تواند پورشه 911 توربو اس سری 992 که یکی از سریع ترین خودروهای تولیدی کارخانه بوده، را شکست دهد؟

 

مشخصات فنی پورشه 911 توربو اس

پورشه 911 توربو اس از یک پیشرانه 3.8 لیتری تخت شش سیلندر دو توربوشارژ بهره می برد که قادر به تولید 650 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور است. تمام این نیروی تولیدی توسط یک گیربکس فوق سریع PDK به هر چهار چرخ این سوپراسپرت پر آوازه آلمانی منتقل می شود و همین موضوع باعث شتاب خیره کننده این خودرو شده است. این خودرو قادر است طی تنها 2.3 ثانیه از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

 

سخن پایانی

به نظر شما برنده این رقابت پورشه 911 توربو اس 650 اسب بخاری کابریولت بوده یا اینکه ب ام و M5 تیون شده تا دندان مسلح می تواند به سلطه این سوپراسپرت در درگ ریس پایان دهد؟

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟