به گزارش خودرونویس، یک ویدیو در کانال یوتیوب CAR منتشر شده که در آن درگ ریسی جالب بین فولکس واگن گلف GTI و هیوندای کونا N برگزار شده است. با توجه به اینکه کونا N در سگمنت کراس اوورهای ساب کامپکت دسته بندی شده و گلف در سگمنت هاچبک ها، قطعا نمی توان این دو خودرو را در یک دسته دانست؛ ولی عملکرد آن بسیار بسیار به یکدیگر نزدیک است. در این ویدیو هر دو خودرو در پیستی به رقابت می پردازند که برای درگ ریس ترتیب دیده نشده بود؛ برای همین تاثیر منفی روی ترکشن هر دو خودرو می گذارد.

 

 

مشخصات فولکس واگن گلف GTI

گلف GTI حاضر در این درگ ریس نسخه معمولی بوده و مدل TCR و R نیست. این خودرو از یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر بهره برده که قادر به تولید 241 اسب بخار قدرت و 370 نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس اتوماتیک دو کلاچه به چرخ های جلو منتقل می شود. فولکس ادعا کرده که گلف GTI در مدل استاندارد قادر است طی 6.4 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت برسد.

 

مشخصات هیوندای کونا N

در طرف مقابل هیوندای کونا N قرار دارد که مشخصات نزدیکی با رقیب آلمانی خود دارد. کونا N هم از یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بهره گرفته که قدرت تولیدی آن مقداری نسبت به گلف GTI بیشتر بوده و قادر به تولید 276 اسب بخار قدرت و 392 نیوتن متر گشتاور است. این خودرو هم برای انتقال قدرت به گیربکس دو کلاچه اتوماتیک متکی بوده و طبق اعلام شرکت سازنده می تواند طی 5.5 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

با توجه به این آمار و ارقام ها، به نظر شما کدام خودرو در این درگ ریس پیروز است؟ یقینا این یک رقابت تنگاتنگ خواهد بود و پس اینکه متوجه شوید برنده کدام خودروست، مقداری تعجب خواهید کرد!

5 از 1 رای