اخبار خودرو جهان
حضور افتخاری ستاره آلمانی در میان ابرقدرت ها!

درگ مرسدس EQS با آئودی ای-ترون و تسلا مدل S و پورشه تایکان

یکشنبه - ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
درگ مرسدس EQS با آئودی ای-ترون و تسلا مدل S و پورشه تایکان

مرسدس بنز EQS یک شاهکار تکنولوژی است؛ همه این را می دانیم که هدف از تولید این خودرو راحتی و لوکس گرایی بوده و عملکرد خوب و سریع در اولویت های بعدی مهندسین مرسدس قرار داشته است. اما این بدان معنی نیست که مرسدس EQS سدان الکتریکی تنبلی است. در این مطلب ویدیو درگ ریس تازه برگزار شده بین EQS با سدان های الکتریکی لوک دیگری مانند آئودی ای-ترون GT، پورشه تایکان و تسلا مدل S را قرار داده ایم. به نظر شما کدام خودرو پیروز است؟

مشخصات فنی

به گزارش خودرونویس، قدرتمندترین نسخه EQS از دو موتور الکتریکی بهره گرفته که روی هم رفته قادر به تولید 516 اسب بخار قدرت و 828 نیوتن متر گشتاور هستند. این سدان الکتریکی با اتکا به این موتورهای الکتریکی قادر است طی 4.1 ثانیه از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت برسد. مرسدس EQS حاضر در این رقابت نسخه پایه EQS 450+ است. این خودرو از یک موتور الکتریکی روی محور عقب بهره می برد که قادر به تولید 329 اسب بخار قدرت و 550 نیوتن متر گشتاور است. جدا از اینها، EQS در میان رقبا سنگین وزن ترین و گران قیمت ترین بوده و وزنی معادل 2480 کیلوگرم دارد.

 

 

جهت مقایسه بیان می کنیم که قدرتمندترین نسخه تسلا مدل S یعنی مدل S P100D دو برابر قدرتمندتر از EQS بوده و با این چیزی در حدود 200 کیلوگرم سبک تر است که اختلاف چشمگیری محسوب می شود. پورشه تایکان 4S و آئودی ای-ترون GT هم از نظر وزن و قدرت تولیدی در یک رده قرار دارند، چراکه این دو خودرو پلتفرم و مشخصات فنی یکسانی با هم دارند.

 

سخن پایانی

با این تفاسیر قطعا تصور می کنید که مرسدس بنز EQS هیچ شانسی در این درگ ریس در مقابل رقبا ندارد و کاملا درست حدس زده اید. این خودرو بیشتر شبیه به مهمان افتخاری بوده؛ ولی به نظر شما کدام یک از این سدان های الکتریکی پریمیوم لوکس سریع تر است؟ پیشنهاد می کنیم ویدیو این درگ ریس را حتما تماشا کنید.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟