اخبار خودرو جهان
رقابت دو سوپرسدان از دنیاهای متفاوت

درگ مرسدس AMG E63 با آئودی RS ای-ترون GT

یکشنبه - ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
درگ مرسدس AMG E63 با آئودی RS ای-ترون GT

در این مطلب شاهد یک رقابت جذاب دیگر بین یک خودروی الکتریکی با خودروی درونسوز آلمانی هستیم. گروه Carwow برای این درگ ریس دو سوپرسدان مرسدس AMG E63 S و آئودی RS ای-ترون GT را به جنگ هم برده اند. هر دو خودرو وزنی بیشتر از دو تن دارند و هر دو هم به پیشرانه هایی قدرتمندتر از 600 اسب بخار مجهز هستند. هر یک هم در این درگ ریس نقاط قوت و نقاط ضعفی دارند، به نظر شما کدام یک پیروز است؟

مشخصات فنی

به گزارش خودرونویس، اگر دقیقتر بخواهیم صحبت کنیم مرسدس AMG E63 S از یک پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر دو توربوشارژ 603 اسب بخاری بهره می برد که قادر به تولید 603 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور است و این نیرو به هر چهار چرخ این خودرو منتقل می شود. در طرف مقابل هم آئودی RS ای-ترون GT قرار دارد که از دو موتور الکتریکی بهره برده که روی هم رفته قادر به تولید 637 اسب بخار قدرت و 830 نیوتن متر گشتاور آنی بوده که از زمان فشار روی پدال شتاب دهنده در دسترس راننده قرار دارد.

اضافه وزن ناشی از سیستم های الکترونیکی و باتری های نصب شده برای آئودی یک نقطه ضعف برای این خودرو در مقابل مرسدس E63 محسوب می شود که موجب اضافه وزن 300 کیلوگرمی این سدان الکتریکی نسبت به رقیب درونسوز خود شده است.

 

 

پیروز شدن در درگ ریس تنها به نیرو و وزن مربوط نیست و نحوه استفاده از نیرو و توان نیز اهمیت زیادی دارد. قطعا ماهیت متفاوت پیشرانه های درونسوز و الکتریکی را می دانید و تا حدودی نسبت به تفاوت عملکرد آنها نیز آگاه هستید. در این ویدیو مشاهده می کنید که با وجود اختلاف وزن چشمگیر میان دو خودرو و اختلاف قدرت بسیار ناچیز، چگونه آئودی RS ای-ترون GT در همان ابتدای شروع حرکت به سادگی و بدون هیچ دردسری مرسدس AMG E63 S را جا می گذارد. همین موضوع را در رولینگ ریس هم شاهد هستیم و دقیقا زمانی که مرسدس تازه تصمیم به معکوس دادن می گیرد، آئودی به سادگی و به سرعت فاصله خود را از E63 S بیشتر می کند.

البته آئودی نتوانست در تمام رقابت ها در مقابل مرسدس برتر باشد و E63 به لطف وزن سبکترش در تست ترمز، در مسافت کمتری متوقف شد.

همچنین یک رولینگ ریس دیگر نیز اجرا شد که گیربکس مرسدس در دنده سه قرار داشت و نیازی به معکوس نبود و هر دو سدان سوپرلوکس آلمانی تقریبا در زمان مشابه از خط پایان عبور کردند.

 

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟