به گزارش خودرونویس، سگمنت هاچبک های لوکس بازار طی دو سال گذشته بسیار پر ازدحام و شلوغ شده و رقابت بین خودروهای حاضر در این کلاس بسیار جذاب شده است؛ از طرفی خودروها هم هر سال بهتر از سال گذشته می شوند؛ حال تنها سوال اینجاست که گلف R جدید برای جذب مشتری در این بازار شلوغ چه دارد؟

 

 

 

مشخصات فنی گلف R 2021

فولکس واگن گلف R از یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بهره می برد که قابلیت کوپل شدن با گیربکس دستی و اتوماتیک را دارد. نیروی تولیدی این پیشرانه به هر چهار چرخ این خودرو منتقل می شود. نسل هشتم گلف R قادر به تولید بیشینه قدرت 320 اسب بخار و بیشینه گشتاور 420 نیوتن متر است. این خودرو کمی بیشتر از 4 ثانیه زمان نیاز دارد تا از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت برسد.

 

مشخصات فنی مرسدس AMG A35

یکی از رقبای گلف، AMG A35 است که با آمدنش رقابت را در سگمنت هاچبکهای پریمیوم جذاب تر کرد. مرسدس AMG A35  پیشرانه ضعیف تری نسبت به A45 دارد؛ این مدل از پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با 302 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور بهره می برد.

 

مشخصات فنی ب ام و M135i

یکی دیگر از رقبای گلف R، ب ام و M135i که با سایر خودروهای عملکردی عقب محرک ب ام و متفاوت بوده و ساختاری مشترک با محصولات مینی دارد. ب ام و M135i دارای سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک بوده و مشابه با تمام خودروهای حاضر در این رقابت از یک پیشرانه دو لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بهره گرفته که قادر به تولید 302 اسب بخار قدرت و 450 نیوتن متر گشتاور است. این نیروی تولیدی توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ این هاچبک قدرتمند منتقل می شود.

 

مشخصات فنی آئودی S3

آخرین رقیب فولکس واگن گلف R هم آئودی S3 بوده که پلتفرم و ساختار مشترکی با گلف دارد. این مدل از همان پیشرانه دو لیتری چهار سیلندر توربوشارژ گلف بهره گرفته که قادر به تولید 310 اسب بخار قدرت است. نیروی تولیدی این پیشرانه در آئودی S3 توسط یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچه به چرخ ها منتقل می شود. آئودی S3 دارای سیستم انتقال قدرت پیشرفته تمام چرخ محرک کواترو بوده که همین موضوع سبب تمایز آن با برادر مقرون به صرفه تر خود یعنی گلف R شده است.

به نظر شما در این رقابت کدام خودرو پیروز میدان است؟ برای یافتن پاسخ این سوال شما را به تماشای ویدیو این مطلب دعوت می کنیم.

5 از 1 رای