اخبار خودرو جهان
رقابت گرند توررهای لوکس و سریع

درگ فراری GT4Lusso با بنتلی کانتیننتال GT

دوشنبه - ۱۲ مهر ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
درگ فراری GT4Lusso با بنتلی کانتیننتال GT

خودروهای گرند تورر یا GT ساخته شده اند که راننده و سرنشنیان خود را در راحتی کامل و در بین تجهیزاتی لوکس به مقصد خود برسانند. نمونه های زیادی از خودروهای گرند تورر از برندهای مختلف در بازارهای جهانی حضور دارند که دو نمونه آن فراری GT4Lusso و بنتلی کانتیننتال GT هستند. البته بنتلی کانتیننتال دارای یک نسخه کانورتیبل هم بوده که جذابیت آن را بیشتر کرده است.

به گزارش خودرونویس، باید اظهار کنیم که خودروهای گرند تورر GT ضمن دارابودن کابین سوپر لوکس و باکیفیت، بسیار سریع هم هستند. از این رو قصد داریم بنتلی کانتیننتال GT را فراری GT4Lusso در یک درگ ریس مقایسه کنیم و این رقابت توسط گروه Carwow در انگلیس برگزار شده است.

فراری استاد تولید خودروهای اسپرت و سریع بوده و بنتلی استاد تولید خودروهای لوکس و به نسبت سریع است. در این رقابت لوکس بودن و کیفیت جایی ندارد و فراری با تجربه زیاد خود توانست بنتلی را هم در درگ ریس و هم در رولینگ ریس به سادگی شکست دهد که البته با نگاه به آمار و ارقام پیشرانه ها، پیروزی فراری پیش از درگ ریس هم قابل پیش بینی بود.

 

 

مشخصات فنی فراری GT4Lusso

فراری GT4Lusso با وجود اینکه یکی از محصولات جادار و کاربردی فراری محسوب می شود، از یک پیشرانه 12 سیلندر تنفس طبیعی بهره گرفته که قادر به تولید 681 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور است. در طرف دیگر نسخه هشت سیلندر بنتلی کانتیننتال GT حضور دارد که از یک پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر V شکل دو توربوشارژ بهره گرفته که قادر به تولید 542 اسب بخار قدرت و 770 نیوتن متر گشتاور است.

شاید بنتلی در زمینه گشتاور از فراری برتر باشد و به لطف پیشرانه توربوشارژ خود توان بیشتری را در دور پایین تولید کند، ولی باید یادآوری کنیم که وزن به مراتب کمتر فراری نسبت به بنتلی باعث شده که تنفس طبیعی بودن پیشرانه و گشتاور کمتر آن در مقابل بنتلی پوشش داده شود.

فراری 415 کیلوگرم نسبت به بنتلی سبکتر بوده که همین موضوع سبب شده کانتیننتال GT هیچ شانسی در مقابل GT4Lusso در این درگ ریس نداشته باشد. البته اگر در این درگ ریس به جای نسخه هشت سیلندر، نسخه 12 سیلندر W شکل بنتلی کانتیننتال GT حضور داشت، شاید ورق به نفع بنتلی برمی گشت و پیروز این درگ ریس بنتلی می شد.

 

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟