اخبار خودرو جهان
نبرد ژرمن ها با گودزیلا

درگ ریس پورشه 911 توربو اس با آئودی R8 و نیسان GT-R

یکشنبه - ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
خواندن 2 دقیقه
درگ ریس پورشه 911 توربو اس با آئودی R8 و نیسان GT-R

نسل جدید پورشه 911 توربو اس سری 992 به لطف عملکرد خیره کننده خود به خصوص در درگ 400 متر، تا حد زیادی مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است. این خودرو بارها و بارها قدرت و عملکرد خود را در رقابت های مختلف به رخ رقیبان کشیده و در این درگ ریس تازه برگزار شده با حضور آئودی R8 V10 پرفورمنس و نیسان GT-R نیسمو، عملکرد فراتر از تصور پورشه 911 کاملا مشهود است.

به گزارش خودرونویس، البته رقبای پورشه 911 توربو اس هم در این رقابت خودروهای ضعیفی نیستند؛ اولین رقیب این خودرو نیسان GT-R نیسمو که قدرتمندترین نمونه تولیدی این خودرو محسوب می شود. رقیب قدرتمند دیگر نیز آئودی R8 V10 بوده که در واقع همان لامبورگینی هوراکان با چهره ای متفاوت است.

شاید این رقابت در نگاه اول کمی عجیب به نظر برسد؛ چراکه محل نصب پیشرانه آئودی R8 و پورشه 911 در عقب کابین راننده بوده؛ ولی پیشرانه نیسان GT-R مانند بیشتر خودروهای امروزی در جلو نصب شده است.

 

 

مشخصات فنی

هر سه خودرو از نظر مشخصات فنی در یک رده هستند؛ ولی با این حال پورشه 911 توربو اس قدرتمندترین شرکت کننده است. این خودرو از یک پیشرانه 3.8 لیتری شش سیلندر تخت دو توربوشارژ بهره می برد که قادر به تولید 650 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور است. آئودی R8 V10 پرفورمنس تنها شرکت کننده تنفس طبیعی این رقابت بوده که از یک نیروگاه 5.2 لیتری 10 سیلندر با 620 اسب بخار قدرت و 580 نیوتن متر گشتاور بهره می برد. نیسان GT-R نیسمو هم از یک پیشرانه 3.8 لیتری شش سیلندر دو توربوشارژ بهره می برد که قادر به تولید 600 اسب بخار قدرت و 650 نیوتن متر گشتاور است.

از نظر وزنی آئودی R8 سبک ترین بوده و نیسان GT-R با وجود سبک سازی به دست نیسمو، همچنان سنگین ترین شرکت کننده است.

 

برتری مطلق پورشه

با توجه به این اعداد و ارقام، پیروزی پورشه در این درگ ریس قابل پیشبینی بود؛ نکته جالب اختلاف زیاد پورشه 911 توربو اس با دو رقیب دیگر بود؛ البته باید اشاره کنیم که لانچ کنترل آئودی R8 در این درگ ریس خطا داشت و همین موضوع سبب عملکرد ضعیف این خودرو نسبت به دو رقیب دیگر شد؛ در صورتی که R8 به صورت صحیح لانچ می کرد، یقینا موفق به شکست نیسان GT-R می شد.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟