اخبار خودرو جهان
جنگ سوپر سدان الکتریکی و بنزینی

درگ ریس پورشه تایکان با ب ام و M5

سه شنبه - ۲۷ مهر ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
درگ ریس پورشه تایکان با ب ام و M5

امروزه زمانی که صحبت از خودروهای سریع و عملکردی شود، نمونه های تمام الکتریکی پرچمداری می کنند و جزو سریع ترین خودروهای موجود در دنیا هستند؛ ولی این اصلا بدین معنا نیست که خودروهای درونسوز عقب نشینی کرده و کند هستند. ب ام و M5 CS سدانی سوپرلوکس و فوق قدرتمند بوده که فیزیک را زیر پا گذاشته و می تواند پا به پای سریعترین ابرخودروهای جهان حرکت کند. با این حال پورشه تایکان توربو نیز یک سدان الکتریکی پریمیوم فوق سریع بوده که گشتاور آنی موتورهای برقی آن کابوس سوپراسپرتها شده است. کنار هم قرار گرفتن این دو خودرو از دنیای متفاوت در یک درگ ریس بسیار جذاب خواهد بود.

مشخصات فنی

به گزارش خودرونویس، خوشبختانه مسیر این درگ ریس به 400 متر محدود نشده و طولانی تر بوده و به پیشرانه الکتریکی تایکان و پیشرانه درونسوز M5 CS این اجازه را می دهد که هرچه بلد هستند را رو کنند! ب ام و M5 CS نسخه استاندارد و تیونینگ نشده بوده که از یک پیشرانه 4.4 لیتری هشت سیلندر دو توربوشارژ با 627 اسب بخار قدرت بهره می برد. ب ام و اظهار کرده که این سوپرسدان قادر است طی 2.9 ثانیه از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

در طرف دیگر پورشه تایکان توربو قرار دارد که از دو موتور الکتریکی بهره گرفته که روی هم رفته 616 اسب بخار قدرت تولید می کنند. البته در حالت اوربوست این پیشرانه ها 670 اسب بخار قدرت را به صورت موقتی تولید می کنند که به موجب آن تایکان توربو طی 3 ثانیه از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت می رسد. این عملکرد با توجه به وزن 2.5 تنی بی نظیر است.

 

 

با نگاه به اعداد و ارقام می توان رقابت نزدیکی را انتظار داشت. پورشه تایکان در ابتدای تمامی درگ ریس به لطف گشتاور آنی پیشرانه خود فاصله خوبی با ب ام و M5 CS می گرفت و تقریبا یک خودرو جلو می افتاد؛ ولی با افزایش سرعت پرفورمنس پیشرانه درونسوز خود را نشان می داد و ب ام و M5 CS فاصله خود را با تایکان کمتر و کمتر می کرد تا اینکه به آرامی آن را رد کند.

 

سخن پایانی

به طور کلی این ویدیو یکی از جذابترین درگ ریس هایی بود که تا به امروز منتشر کرده ایم. در سرعت های 164 کیلومتر بر ساعت و پایین تر هر دو خودرو تقریبا برابر و یکسان عمل می کردند و شاید پورشه مقداری برتری داشت. ولی در سرعت های بالاتر ب ام و برتری خود را به رخ پورشه می کشید. البته عملکرد این دو خوردو به حدی نزدیک بود که یک اشتباه راننده کافیست تا خودروی رقیب پیروز میدان شود.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟