اخبار خودرو جهان
رقابت هاچبک های تند و تیز و لوکس آلمانی

درگ ریس مرسدس AMG A45 با آئودی RS3

سه شنبه - ۹ آذر ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
درگ ریس مرسدس AMG A45 با آئودی RS3

در گذشته خودروهای هاچبک به عملکرد و قدرتی مشابه مدل های امروزی نداشتند؛ به عنوان مثال اگر خودروی هاچبک پنج دربی طی 8 ثانیه هم از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت می رسید، مالک آن ذوق زده می شد! ولی امروزه به سادگی می توان خودروهای هاچبکی را پیدا کرد که در کمتر از 4 ثانیه می توانند از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابند. در بالاترین رده هم نمونه های آلمانی یعنی دو خودروی مرسدس AMG A45 S و آئودی RS3 حضور دارند.

به گزارش خودرونویس، آئودی RS3 و مرسدس AMG A45 S از جهات مختلفی به یکدیگر شباهت دارند که همین موضوع سبب شده رقبای سرسختی برای یکدیگر باشند. برای اینکه بدانیم کدام یک در میدان عمل یا حداقل در خط مستقیم سریع تر است، یک درگ ریس میان این دو هاچبک لوکس و جذاب آلمانی ترتیب داده شده است.

 

 

 

مشخصات فنی مرسدس AMG A45 S

مرسدس AMG A45 S از یک پیشرانه توربوشارژ چهار سیلندر خطی با حجم 2 لیتر بهره برده که قادر به تولید 416 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور است. این پیشرانه قدرتمندترین موتور چهار سیلندر تولید کارخانه جهان بوده که تا به امروز روی یک خودروی تولیدی نصب شده است. نیروی تولیدی این پیشرانه پر افتخار نیز به هر چهار چرخ منتقل شده و AMG A45 S را قادر ساخته طی 3.9 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

 

مشخصات فنی آئودی RS3

اما آئودی RS3 هم دست خالی به میدان نیامده. این خودرو از یک پیشرانه توربوشارژ 2.5 لیتری پنج سیلندر خطی بهره می برد که قادر به تولید 401 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور بوده که در زمینه قدرت از رقیب خود مقداری ضعیف تر است. ضمن اینکه آئودی RS3 حدود 10 کیلوگرم هم وزن بیشتری نسبت به AMG A45 S دارد. نیروی تولیدی در این خودرو نیز توسط سیستم انتقال قدرت بی نقص کواترو آئودی به هر چهار چرخ منتقل می شود.

با درنظر گرفتن این اعداد به نظر شما آیا آئودی RS3 شانسی برای پیروزی مقابل مرسدس AMG A45 S دارد؟ سه درگ ریس بین این دو خودرو برگزار شده که سومین مورد دقت به مراتب بالاتری دارد. این ویدیو جذاب را از دست ندهید.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟