اخبار خودرو جهان
رقابت T-Rex با مار سمی شلبی

درگ ریس رم TRX با فورد F-150 شلبی سوپر Snake

شنبه - ۲۹ آذر ۱۳۹۹
خواندن 5 دقیقه
درگ ریس رم TRX با فورد F-150 شلبی سوپر Snake

در دنیای پیکاپ های تولیدی کارخانه ها، شکی نیست که رم TRX از همه برتر است. این پیکاپ فوق قدرتمند به لطف بهره بردن از پیشرانه هلکت هشت سیلندر 702 اسب بخاری و سیستم تعلیق بسیار توانمند با قابلیت پرش های متعدد و طولانی در ماسه، هم در آفرود و هم در جاده عملکرد خیره کننده ای دارد. برای اینکه یک رقیب درخور حداقل در جاده برای این پیکاپ متصور باشیم، باید به سراغ تیونرها برویم. این بار شلبی برای به چالش کشیدن رم TRX یک درگ ریس با یکی از ساخته های خود با این پیکاپ برگزار کرده است.

مشخصات فنی

به گزارش خودرونویس، این درگ ریس توسط گروه Throttle House برگزار شده است. در این درگ ریس یک دستگاه رم TRX سفید استاندارد کارخانه قرار دارد که ظاهر زیبا و تنومند آن گویای همه توانمندی های این خودرو است. در سمت دیگر، یک دستگاه فورد F-150 قرار دارد که شلبی آن را به Super Snake تبدیل کرده است.

شلبی سوپر اسنیک از یک پیشرانه 5 لیتری هشت سیلندر سوپرشارژ بهره می برد که قادر به تولید بیشینه قدرت 770 اسب بخار است. ولی به روزرسانی این فورد F-150 توسط شلبی به پیشرانه محدود نمی شود؛ بلکه شلبی سیستم تعلیق و ترمزهای این پیکاپ را نیز تا حد زیادی تغییر داده است. ولی این تغییرات مناسب استفاده از شلبی F-150 سوپر Snake در آفرود و بیراهه نوردی نیست. با توجه به کیت بدنه نصب شده و کاهش چشمگیر ارتفاع این فورد F-150 تیون شده و نصب تایرهای چسبنده عملکردی، این خودرو به یک پیکاپ سریع برای استفاده در جاده و خیابان تبدیل شده است.

 

 

ما حدس می زنیم که این پیکاپ تیون شده شلبی سوپر Snake تا حد زیادی نسبت به رم TRX وزن کمتری دارد. هرچند در این ویدیو به وزن های این دو پیکاپ اشاره ای نکرده، ولی این فورد F-150 تک کابین با فضای بار کوتاه خود و سیستم تعلیق کم ارتفاع، در مقابل رم TRX بسیار کوچک و سبک به نظر می رسد.

به گفته شلبی، فورد F-150 سوپر Snake قادر است طی 3.4 ثانیه از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت دست یابد که تا حد زیادی نسبت به رم TRX سریع تر است. در حالی که به نظر می رسد فورد F-150 شلبی سوپر Snake به سادگی پیروز این رقابت شود، ولی بهتر است که در ابتدا قضاوت نکنید. چراکه رم TRX تکنولوژی بسیار بالایی به همراه لانچ کنترل پیشرفته دارد؛ بدین ترتیب قدرت بیشتر پیشرانه شلبی سوپر Snake اگر مجال استفاده از آن فراهم نباشد، کاملا بیهوده است.

 

سخن پایانی

در عمل نتیجه این درگ ریس بسیار نزدیک تر از انتظار بود. دو رقابت بین این دو پیکاپ برگزار شد که یکی از حالت سکون و دیگر در حالت رولینگ و حرکت برگزار شد. در هر دو رقابت رم TRX بیشترین استفاده را از قدرت پیشرانه خود داشت و فورد F-150 شلبی سوپر Snake قادر به استفاده به بهترین شکل از قدرت پیشرانه خود نبود. به نظر شما آیا مار سمی شلبی قادر به شکست دادن T-Rex رم است؟ برای پی بردن به جواب این سوال ویدیو داخل این مطلب را از دست ندهید.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟