اخبار خودرو جهان
سه استیشن با سه پیشرانه کاملا متفاوت

درگ ریس آئودی S4 با ب ا م و M340i و ولوو V60

شنبه - ۲۴ آبان ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
درگ ریس ولوو V60 آئودی S4 ب ام و M340

برخلاف ایران که خودروهای استیشن در آن طرفدار چندانی نداشته و از آن با عنوان آمبولانس، ماشین نعش کش و … یاد می شود، این سگمنت خودرویی در سایر نقاط دنیا جزو پرطرفدارترین و کاربردی ترین دسته ها محسوب می شود. به تازگی هم گروه Carwow سه تا از پرطرفدارترین استیشن های دنیا را با یکدیگر در یک رقابت جذاب مقایسه کرده است. سه خودروی استیشن حاضر در این درگ ریس ب ام و M340i تورینگ، آئودی S4 آوانت و ولوو V60 T8 بوده که هر یک از پیشرانه ای متفاوت با قدرت تولیدی مختلفی بهره می برد.

مشخصات فنی

به گزارش خودرونویس، در این بین ولوو V60 T8 قدرتمندترین شرکت کننده به نظر می رسد که از یک پیشرانه دو لیتری به همراه سوپرشارژ و توربوشارژ و یک موتور الکتریکی بهره می برد که قادر به تولید 387 اسب بخار قدرت و 640 نیوتن متر گشتاور است.

ب ام و M340i هم از پیشرانه تست شده توربوشارژ 3 لیتری شش سیلندر خطی بهره می برد که قادر به تولید 374 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور است. در آنسو آئودی S4 مقداری با سایرین متفاوت است؛ این خودرو از یک پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر V شکل توربودیزل بهره می برد که قادر به تولید بیشینه قدرت 347 اسب بخار و بیشینه گشتاور 700 نیوتن متر است. هر سه خودرو دارای سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک هستند.

 

 

رقابتی جذاب

اولین رقابت، درگ ریس بود که ب ام و به راحتی و با فاصله زیاد موفق شد از خط پایان عبور درگ 400 متر در زمان 12.4 ثانیه عبور کند. این خودرو یک ثانیه کامل از ولوو که در زمان 13.4 ثانیه به خط پایان رسید جلوتر بود. البته آئودی با ولوو فاصله چندانی نداشت و موفق شد در زمان 13.5 ثانیه از خط پایان درگ 400 متر عبور کند. این عملکرد از آئودی با توجه به بهره بردن از پیشرانه دیزلی با قدرت کمتر از پیشرانه بنزینی دو رقیب حاضر کاملا قابل انتظار بود.

رقابت رولینگ درگ ریس در حالت اول هر سه خودرو در حالت اتوماتیک بودند که باز هم ب ام و موفق شد برتری خود را حفظ کند و آئودی و ولوو در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند. رولینگ ریس دیگر نیز گیربکس هر سه خودرو در حالت دستی قرار داشت که باز هم همان نتیجه ها به دست آمد.

آخرین رقابت، تست ترمز بین این سه خودرو بود که آئودی موفق شد بهترین عملکرد را نسبت به رقبا از خود نشان دهد و در کمترین مسافت متوقف شد. ب ام و جایگاه دوم را به خود اختصاص داد و ولوو در این میان سوم شد. نتایج به دست آمده از این رقابت هیچ دلیلی بر برتری یک خودرو به دیگری نیست، بلکه نشان دهنده دیدگاه متفاوت سه خودروساز در تولید پیشرانه بوده که یکی استفاده از پیشرانه بنزینی-الکتریکی، دیگری بنزینی و دیگری دیزلی را ترجیح داده است.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟