اخبار خودرو جهان
درگیری خانوادگی

درگ ریس آئودی RS7 با RS6 استیشن

چهارشنبه - ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
خواندن 5 دقیقه
آئودی rs6 و RS7 درگ ریس

آئودی RS6 و RS7 با وجود دارا بودن استایل های بدنه متفاوت، عملا خودروهایی مشابه هستند. سوپراستیشن RS6 و اسپرتبک RS7 هر دو روی یک پلتفرم توسعه یافته اند و هر دو خودرو از پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر دو توربوشارژ آئودی با 600 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور بهره می برند.

به گزارش خودرونویس، آئودی RS6 و RS7 ضمن دارابودن قدرتی برابر، سیستم انتقال قدرت کواترو تمام چرخ محرک و همچنین گیربکس هشت سرعته اتوماتیک با لانچ کنترل هم دارند. ولی با این حال رقابت این دو خودروی لاکچری قدرتمند خالی از لطف نیست و Carwow و مت واتسون درگ ریسی را میان این دو خودروی محبوب برگزار کرده تا مشخص شود کدام یک سریع تر هستند.

 

 

 

 

درگیری خانوادگی

در رقابت درگ ریس 400 متر، آئودی RS6 به لطف واکنش سریع تر راننده در زمان کمتری از خط شروع جدا شد؛ ولی در ادامه آئودی RS7 تلاش کرد که فاصله خود را با RS6 کمتر کند و در نهایت این درگ ریس با اختلاف بسیار کم و تایم یکسان پایان یافت. هر دو خودرو موفق شدند طی 11.6 ثانیه از خط پایان درگ 400 متر عبور کنند، ولی آئودی RS6 به لطف شروعی بهتر با اختلافی کم درگ ریس 400 متر را پیروز شد.

ولی به دلیل برنامه ریزی متفاوت گیربکس های این دو خودرو، استایل تهاجمی تر فست بک آئودی RS7 و شاید تایرهای نصب شده، این خودرو با وجود شروع ضعیف تر توانست فاصله خود با RS6 را به حداقل برساند و اگر مسیر مسابقه مقداری طولانی تر بود یقینا قادر به پشت سر گذاشتن RS6 می شد.

این خودروی سدان لوکس در رولینگ ریس 80 کیلومتر بر ساعت هم عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داد و به دلیل عملکرد بسیار سریع تر گیربکس موفق شد RS6 را به راحتی شکست دهد.

رولینگ ریس دیگری میان این دو خودرو برگزار شد؛ با این تفاوت که هر دو خودرو روی اسپرت ترین مد رانندگی قرار داشتند و تعویض دنده ها نیز به صورت دستی انجام می شد. در این رقابت، تعویض دنده اشتباه RS7 موجب پیروزی RS6 شد. ولی باید اظهار کرد که هر دو خودرو عملکردی قابل احترام و بسیار خوب داشتند که هر فردی را تحت تاثیر قرار می دهد.

این رقابت و درگیری خانوادگی هم با تست ترمز در سرعت 110 کیلومتر بر ساعت به پایان رسید که بار دیگر باید اظهار کرد هر دو خودرو عملکردی مشابه و تقریبا یکسان با یکدیگر داشتند. چراکه هر دو سیستم ترمز یکسانی داشته و وزن آنها نیز در یک محدوده است؛ البته RS7 تنها 10 کیلوگرم سبک تر از RS6 که چنین اختلاف کمی با وزن راننده جبران می شود.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟