مشخصات فنی آئودی RS6 استیشن

به گزارش خودرونویس، برای این درگ ریس عنوان های مختلفی را می توان انتخاب کرد که بهترین آن سدان در مقابل استیشن است. آئودی RS6 در یک سمت این رقابت قرار دارد که سریع ترین خودروی استیشن موجود در بازار جهانی است. این خودرو از یک پیشرانه هشت سیلندر دو توربوشارژ مشابه با آئودی RS7 اسپرتبک بهره می برد که قادر به تولید 600 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی این پیشرانه توسط سیستم انتقال قدرت فوق پیشرفته کواترو آئودی و گیربکس هشت سرعته اتوماتیک دو کلاچه به هر چهار چرخ منتقل می شود. لازم به ذکر است که این خودرو دارای لانچ کنترل بوده و عملکرد خیره کننده ای به خصوص در درگ ریس دارد.

 

 

 

مشخصات فنی مرسدس AMG E63 S

در طرف مقابل، نسخه فیس لیفت مرسدس AMG E63 S سدان قرار دارد که از یک پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر دو توربوشارژ بهره گرفته که قادر به تولید 612 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس 9 سرعته اتوماتیک و سیستم تمام چرخ محرک 4Matic به هر چهار چرخ منتقل می شود. این خودروی سدان هم مانند RS6 استیشن بسیار سریع بوده و باید دید کدام یک در میدان عمل برتر است.

روی کاغذ هر دو خودرو عملکردی بسیار نزدیک دارند. با توجه به ارقام اعلامی کارخانه، مرسدس AMG E63 S سدان طی 3.4 ثانیه قادر است از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و که این زمان برای آئودی RS6 استیشن توسط کارخانه 3.6 ثانیه اعلام شده است. تاکید می کنیم که این اعداد و ارقام اعلامی توسط کارخانه و تحت بهترین شرایط استخراج شده اند و در تست های مختلف ممکن است نتیجه تفاوت داشته باشد.

خوشبختانه شرایط در این رقابت بسیار ایده آل بوده و تقریبا هیچ بادی و بارونی وجود دارد و این درگ ریس در یک روز ساکت آفتابی برگزار شده است. بدین ترتیب تنها عوامل مهم برای پیروزی زمان واکنش، کنترل کشش و چسبندگی و قدرت و گشتاور پیشرانه است. تاکید می کنیم که این یک ویدیو بسیار جذاب بوده و پیشنهاد می کنیم برای پی بردن به نتیجه و خودروی برنده حتما آن را تماشا کنید.

5 از 1 رای