اخبار خودرو جهان
جنگ تمام نشدنی میان خودروسازان آلمانی

درگ ریس آئودی RS6 با ب ام و M550i

سه شنبه - ۵ مرداد ۱۴۰۰
خواندن 5 دقیقه
درگ ریس آئودی RS6 با ب ام و M550i

آئودی و ب ام و هر دو در یک کلاس و برای جلب مشتریانی که قصد دارند خودرویی با عملکرد بالا و تجهیرات لاکچری و مهندسی خیره کننده داشته باشند، تلاش می کنند. این دو کمپانی به مسخره کردن و رقابت تنگاتنگ با یکدیگر شهرت زیادی دارند؛ اما برتر واقعی در میدان عمل مشخص می شود. سال گذشته گروه Carwow طی رقابتی مشخص کرد که ب ام و M5 سدان از آئودی RS6 استیشن در درگ ریس سریع تر است؛ از این رو دوباره تصمیم گرفته که عملکرد ب ام و M550i را در مقابل سوپر استیشن آئودی RS6 بسنجد.

مشخصات فنی ب ام و M550i و آئودی RS6

به گزارشش خودرونویس، ب ام و M550i یک پله نسبت به نسخه M5 جایگاه پایین تری دارد؛ ولی اصلا خودرو ضعیفی نیست و از پیشرانه قدرتمندی بهره می برد. در زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانه 4.4 لیتری هشت سیلندر توربوشارژ نصب شده که قادر به تولید 530 اسب بخار قدرت و 750 نیوتن متر گشتاور است. در طرف دیگر آئودی RS6 استیشن قرار دارد که به یک پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر دو توربوشارژ با 600 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور مجهز شده است. ب ام و M550i با وجود ضعیف تر بودن نسبت به آئودی RS6، ولی 160 کیلوگرم نیز وزن کمتری دارد که کمک زیادی به برتری و جبران ضعف پیشرانه می کند.

هر دو شکرت کننده آلمانی این درگ ریس به گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و لانچ کنترل مجهز هستند و نیروی تولیدی پیشرانه آنها به هر چهار چرخ منتقل می شود. در اولین درگ ریس ب ام و M550i استارت خوبی داشت؛ ولی در ادامه آئودی به سادگی هرچه تمام این خودرو را پشت سر گذاشت و پیروز شد. دو رولینگ ریس نیز میان این دو خودرو برگزار شد که باز هم نتیجه تغییری نداشت و گیربکس آئودی عملکردی سریع تر از خود نشان داد و قدرت بیشتر پیشرانه آن علی رغم وزن بیشتر خودرو موجب برتری آئودی شد و دو پیروزی دیگر نیز به پای آئودی نوشته شد.

 

 

در نهایت نوبت به تست ترمز می رسد. اگر قرار باشد که ب ام و یکی از این رقابت ها را پیروز شود، آن تنها همین تست ترمزی بوده که ب ام و می تواند به وزن کمتر خود تکیه کند و زودتر از آئودی RS6 متوقف شود. اما چنین چیزی رقم نمی خورد و آئودی در فاصله کمتری متوقف می شود و در این رقابت هم پیروز می شود.

 

سخن پایانی

آئودی RS6 با پیروزی مقتدرانه برابر، ب ام و M550i، از نظر عملکرد چیزی بین این مدل و نسخه M5 قرار می گیرد و یکی از جذاب ترین گزینه ها برای خرید پیش روی مشتریان است؛ چراکه ضمن دارابودن عملکردی خیره کننده، کابینی زیبا، جادار و بسیار لوکس هم ارائه می دهد. البته آئودی همانند همیشه در حال توسعه نسخه پرفورمنس RS6 بوده که نسبت به این مدل قدرتمندتر است و شاید با آن بتواند ب ام و M5 را هم شکست دهد.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟