اخبار خودرو جهان
رقابت های کوپه های لوکس غیر عملکردی

درگ ریس آئودی A5 کوپه با ب ام و 420i

چهارشنبه - ۱ بهمن ۱۳۹۹
خواندن 5 دقیقه
درگ ریس ب ام و سری 4 و آئودی A5

همیشه هم نباید میان خودروهای اسپرت قدرتمند رقابت برگزار کرد؛ برگزاری درگ ریس میان دو خودروی کوپه معمولی هم جذابیت های خاص خود را دارد. در این راستا درگ ریسی میان دو کوپه لوکس غیر اسپرت آلمانی برگزار شده که هر دو ضعیف ترین و ارزان ترین نسخه تولیدی در خانواده خود هستند. در یک سمت ب ام و سری 4 جدید قرار داشته و در طرف دیگر نیز آئودی A5 کوپه است؛ روی بدنه این خودرو هیچ خبری از نشان M پاور یا S نبوده و در حالی که در دو خودرو نیز از پیشرانه توربوشارژ بهره می برد، ولی قدرت تولیدی هیچ یک حتی به مرز 200 اسب بخار هم نمی رسد.

به گزارش خودرونویس، این دو خودرو صرفا دو کوپه لوکس 50 هزار دلاری هستند که عملکرد آنها بسیار کسل کننده بوده و برچسب قیمت آنها صرفا انتظار شما را از عملکردشان بالابرده است. ولی رقابت بین این دو خودرو برای بسیاری از افراد جذاب است، چراکه هر فردی توان پرداخت مبالغی در حدود 80 هزار دلار برای خودروهایی فوق قدرتمند و سریع را ندارد و بیشتر مردم در این بازه قیمتی یا حتی ارزان تر اقدام به خرید خودرو می کنند؛ پس برای آنها مهم است که از عملکرد این دو کوپه لوکس 50 هزار دلاری آگاه شوند.

 

 

مشخصات فنی

ب ام و حاضر در این درگ ریس مدل 420i بوده که از یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با 184 اسب بخار قدرت بهره برده که این نیرو را توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به چرخ های عقب منتقل می کند. آئودی حاضر در رقابت هم A5 کوپه 40 TFSI بوده که از یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با 190 اسب بخار قدرت بهره می برد. خبری از سیستم کواترو در این مدل آئودی نبوده و نیروی تولیدی پیشرانه توسط یک گیربکس دو کلاچه هفت سرعته به چرخ های جلو منتقل می شود. لازم به ذکر است که این آئودی مقداری نسبت به ب ام و 420i سبک تر است.

زمانی که صحبت از یک تجربه رانندگی جذاب و پرهیجان باشد، یقینا این مدل آئودی حرفی برای گفتن ندارد؛ به خصوص که از سیستم لانچ کنترل بهره ای نبرده که البته یک خودروی 190 اسب بخاری نیازی هم به لانچ کنترل ندارد. ضمن اینکه امکان بالاتر بردن دور موتور آئودی A5 از 1500 دور بر دقیقه قبل از حرکت وجود ندارد و نمی توان لانچ خوبی را از این خودرو انتظار داشت.

 

رقابتی پر طرفدار اما کم هیجان

با وجود اینکه ب ام و 420i دارای لانچ کنترل بوده، ولی آئودی موفق شد در شروع حرکت مقداری جلو بیفتد و تا رسیدن به خط پایان درگ 400 متر نیز رفته رفته فاصله خود را با ب ام و بیشتر می کرد. در رولینگ ریس هم آئودی موفق شد برتری خود را نسبت به ب ام و حفظ کند؛ ولی سرانجام در تست ترمز آئودی با وجود دارابودن وزن کمتر نسبت به ب ام و با فاصله بسیار کم شکست خورد. شما کدام یک از این دو کوپه لوکس غیر عملکردی را انتخاب می کنید؟ آیا نتیجه این رقابت تاثیری در انتخاب شما داشته است؟

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟