اخبار خودرو جهان
چالش درگ، رولینگ ریس و ترمز برای سه کوپه عملکردی

درگ تویوتا سوپرا با پورشه 718 کیمن و آلپاین A110

پنجشنبه - ۱۱ آذر ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
درگ تویوتا سوپرا با پورشه 718 کیمن و آلپاین A110

گروه Carwow درگ ریس جدیدی را بین سه خودروی اسپرت مطرح و پرطرفدار دنیا یعنی آلپاین A110 S، پورشه 718 کیمن GTS و تویوتا سوپرا GR 3.0 شش سیلندر برگزار کرده است. هر سه خودرو در یک سگمنت قرار دارند و همه آنها خودروهای کوپه عقب محرک عملکردی هستند که معمولا مشتریان بین انتخاب آنها دچار سردرگمی می شوند.

مشخصات فنی

به گزارش خودرونویس، آلپاین A110 S یک کوپه موتور وسط فرانسوی بوده که توسط زیربرند عملکردی رنو تولید شده است. این خودرو از یک پیشرانه 1.8 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ نصب شده در پشت کابین بهره گرفته که قادر به تولید 290 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس دو کلاچه به چرخ های عقب منتقل می شود.

پورشه 718 کیمن GTS از یک پیشرانه 4 لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی بهره گرفته است. این پیشرانه قادر به تولید 400 اسب بخار قدرت و 420 نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی این پیشرانه هم توسط یک گیربکس شش سرعته دستی به چرخ های عقب منتقل می شود.

سرانجام به تویوتا (ب ام و) سوپرا GR شش سیلندر می رسیم که از پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر تخت توربوشارژ ساخت ب ام و بهره گرفته که قادر به تولید 340 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور است. البته همین پیشرانه در مدل های عرضه شده در بازار آسیا و آمریکا قادر به تولید 382 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک ساخت ب ام و به چرخ های عقب منتقل می شود.

 

 

در درگ ریس آلپاین شروع بسیار خوبی داشت، ولی در ادامه پورشه 718 بود که موفق شد آلپاین را پشت سر بگذارد. در درگ ریس 400 متر پورشه 718 کیمن GTS موفق شد طی 12.3 ثانیه از خط پایان عبور کند و آلپاین طی 12.6 ثانیه و تویوتا سوپرا هم طی 12.7 ثانیه موفق به عبور از خط پایان درگ 400 متر شد.

رقابت بعدی رولینگ ریس بوده که در سرعت 48 کیلومتر بر ساعت انجام شد. نتیجه بسیار نزدیک بود و سوپرا با فاصله بسیار کم جلوتر از دو رقیب خود قرار داشت و پورشه کیمن با فاصله کمی در پشت سوپرا و آلپاین A110 S هم با فاصله کمی پورشه را تعقیب می کرد.

همین رولینگ ریس در سرعت 80 کیلومتر بر ساعت هم تکرار شد و نتیجه مشابه بود؛ با این تفاوت که فاصله میان شرکت کننده ها مقداری بیشتر شده بود. تویوتا سوپرا به دلیل گشتاور بیشتری که پیشرانه آن نسبت به رقبا تولید می کند در این رقابت برتر میدان بود.

آخرین چالش هم تست ترمز بود و پورشه در این زمینه هر دو رقیب خود را شکست داد. جایگاه دوم و سوم هم به ترتیب به تویوتا سوپرا و آلپاین A110 رسید.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟