به گزارش خودرونویس، دوج چلنجر به یک پیشرانه 5.7 لیتری هشت سیلندر جان سخت تنفس طبیعی مجهز بوده که قادر به تولید 372 اسب بخار قدرت و 545 نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعته به چرخ های عقب منتقل می شود. این خودرو تماما فابریک بوده و تنها یک سیستم اگزوز افترمارکت برای آن نصب شده که صدای تولیدی پیشرانه آن را بهبود بخشیده است.

در مقابل این دوج چلنجر بسیار جذاب اما سالخورده یک تویوتا سوپرا 2021 قرار گرفته است. این خودرو از یک پیشرانه 3 لیتری توربوشارژ شش سیلندر خطی بهره گرفته که قادر به تولید 382 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی در این خودرو هم توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به چرخ های عقب منتقل می شود.

 

 

روی کاغذ اعداد و ارقام نشان می دهند که این رقابت باید نزدیک باشد؛ تویوتا سوپرا مقداری قدرت بیشتری تولید می کند و در طرف مقابل هم دوج چلنجر گشتاور بالاتری دارد. درگ ریس اول که بین این دو خودرو برگزار شد، هر دو در حالت رانندگی اسپرت قرار داشتند و سیستم کنترل پایداری هم روشن بود. برای یک ثانیه چلنجر پا به پای تویوتا حرکت کرد و پس از آن تویوتا سوپرا فاصله خود را از رقیب آمریکایی خود بیشتر کرد؛ از اینجا به بعد دوج حتی نزدیک به تویوتا هم نبود.

رقابت بعدی رولینگ ریس بود که در سرعت 50 کیلومتر بر ساعت برگزار شد. سوپرا در این رقابت هم عملکرد بهتری از خود نشان داد و برتر میدان بود. ظاهرا تویوتا سوپرا یک لگ توربوشارژ بسیار آزاردهنده دارد که هرچند توانسته چلنجر را در این رقابت شکست دهد، ولی به هیچ وجه لذت رانندگی با آن مشابه با رقیب آمریکایی قلدرش نیست! با این لگ توربو بعید به نظر می رسد که تویوتا سوپرا بتواند در درگ و رولینگ ریس حریف رقیب تازه وارد خود یعنی نیسان Z شود.

5 از 1 رای