اخبار خودرو جهان
رقابت غول های لاکچری انگلیسی

درگ ریس بنتلی کانتیننتال GT با رولزرویس Wraith

سه شنبه - ۲۹ مهر ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
درگ بنتلی کانتیننتال GT با رولزرویس Wraith

زمانی که برای انتخاب بین دو برند فوق لاکچری بریتانیایی یعنی بنتلی و رولزرویس تردید دارید، یقینا چیزهای زیادی مانند طراحی، تجهیزات، کیفیت، آپشن های لاکچری و فضای داخلی محصولات این دو برند را بررسی می کنید، اما بعید است که درگ ریس جزو گزینه های مورد بررسی شما برای انتخاب یک محصول از بین این دو برند باشد. اما این موضوع نتوانست جلوی تیم Carwow و مت واتسون را برای برگزاری یک درگ ریس جذاب بین بنتلی کانتیننتال GT با پیشرانه W12 و رولزرویس Wraith Black Badge را بگیرد تا مشخص شود کدام یک از این دو خودرو در عمل سریع تر است.

مشخصات فنی

به گزارش خودرونویس، بنتلی کانتیننتال GT جدید یک خودروی کوپه فوق لوکس قدرتمند بوده که برای افراد ثروتمندی طراحی شده که خود قصد راندن این قصر لوکس زیبا را دارند. قلب تپنده این خودرو یک پیشرانه 6 لیتری 12 سیلندر W شکل ساخت گروه خودروسازی فولکس واگن بوده که قادر به تولید بیشینه قدرت 635 اسب بخار و بیشینه گشتاور 900 نیوتن متر است.

 

 

 

 

 

نیروی تولیدی این پیشرانه حجیم توسط یک گیربکس هشت سرعته خودکار دو کلاچه اتوماتیک به هر چهار چرخ این کوپه لاکچری منتقل می شود. این گیربکس تعویض دنده هایی بسیار نرم و سریع داشته که موجب عملکرد خیره کننده این کوپه لاکچری شده است. سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک کانتیننتال GT باعث شده تا این خودرو برای رانندگی در هر آب و هوا و جاده ای مناسب و قابل اطمینان باشد.

در آنسو، رولزرویس Wraith Black Badge قرار دارد. این کوپه فوق لاکچری از یک پیشرانه 6.6 لیتری 12 سیلندر V شکل ساخت ب ام و بهره گرفته که قادر به تولید بیشینه قدرت 632 اسب بخار و بیشینه گشتاور 820 نیوتن متر است. نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به محور عقب منتقل می شود. رولزرویس Wraith بر پایه رولزرویس گوست سدان توسعه یافته که پلتفرم آن اشتراکاتی با ب ام و سری 7 نیز دارد.

 

سخن پایانی

این نبرد صرفا در خصوص عملکرد این دو کوپه فوق لاکچری انگلیسی بوده و به معنای برتری کاملی یکی بر دیگری نیست. ولی در همین نبرد بنتلی به لطف بهره بردن از سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک و گیربکس فوق سریع دو کلاچه و همچنین گشتاور بیشتر پیشرانه خود به راحتی رولزرویس را با اختلاف بسیار زیاد شکست داد. البته بنتلی کانتینتال GT حدود 120 کیلوگرم نسبت به رولزرویس Wraith وزن کمتری دارد، ولی حتی با وجود نشستن یک سرنشین اضافی در بنتلی نیز، تغییری در نتیجه ایجاد نشد و بنتلی در هر دو رقابت درگ ریس و رولینگ ریس به راحتی رولزرویس را شکست داد. به نظر شما این برتری برای بنتلی می تواند معیاری باشد که مشتریان کانتیننتال را نسبت به Wraith ترجیح دهند؟

3.5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟