اخبار خودرو جهان
قصر لوکس اشرافی در مقابل کوپه مسابقه محور باواریایی

درگ ریس بنتلی فلایینگ اسپور با ب ام و M2 CS

دوشنبه - ۳ آذر ۱۳۹۹
خواندن 5 دقیقه
درگ بنتلی فلایینگ اسپور با ب ام و M2 CS

آیا تصور می کنید که بنتلی فلایینگ اسپور که یک سدان فوق لاکچری فول سایز با وزنی فراتر از دو تن بوده بتواند خودروی اسپرت مسابقه محور سبک وزنی مانند ب ام و M2 CS را در درگ ریس شکست دهد؟ شاید این سوال به ذهن هیچکس نرسد ولی حالا که مطرح شده یقینا به دنبال جواب آن هستیم.

به گزارش خودرونویس، در نگاه اول شاید این درگ ریس چندان منصفانه به نظر نرسد، ولی نتیجه نهایی ثابت می کند که نمی توان نتیجه یک درگ ریس را با توجه به ابعاد و مشخصات درج شده روی کاغذ قضاوت کرد.

ب ام و M2 CS یکی از مسابقه محورترین محصولات تولید شده مدرن این کمپانی آلمانی در سال های اخیر بوده که این ساختار قوی به لطف ترکیب پلتفرم خوب و توانمند سری 2 و پیشرانه و سیستم انتقال قدرت M4 کامپتیشن پکیج حاصل شده است. این M پاور کوچک تا حد زیادی مورد توجه طرفداران ب ام و قرار گرفته که دلیل اصلی آن ابعاد کوچکتر نسبت به سایر محصولات اسپرت این کمپاین و داینامیک و قابلیت های بالای آن است.

 

 

مشخصات فنی ب ام و M2 CS

این خودرو از یک پیشرانه شش سیلندر خطی با دو توربوشارژ و حجمی معادل 3 لیتر بهره گرفته که قادر به تولید بیشینه قدرت 444 اسب بخار و بیشینه گشتاور 550 نیوتن متر است. این پیشرانه پر بازده با یک گیربکس هفت سرعته دو کلاچه کوپل شده که نیروی تولیدی آن را به محور عقب منتقل می کند. برای این کوپه مسابقه محور ب ام و سیستم تعلیقی به روزرسانی شده، دیسک های ترمز کربن سرامیکی و پنل های بدنه فیبر کربنی نصب شده تا وزن آن پایین نگه داشته شود.

 

مشخصات فنی بنتلی فلایینگ اسپور

با مطالعه مشخصات فنی ب ام و M2 CS شاید تصور کنید که بنتلی فلایینگ اسپور هیچ شانسی در این رقابت ندارد. ولی پیش از قضاوت بهتر است که نگاهی به مشخصات فنی این قصر اشرافی داشته باشید. بنتلی کانتیننتال فلایینگ اسپور از یک پیشرانه فوق حجیم 6 لیتری 12 سیلندر W شکل با دو توربوشارژ بهره گرفته است. این پیشرانه قادر به تولید بیشینه قدرت 626 اسب بخار و بیشینه گشتاور 900 نیوتن متر است. نیروی تولیدی آن توسط یک گیربکس هشت سرعته دو کلاچه به هر چهار چرخ این خودرو منتقل می شود.

این مشخصات فنی بیشتر در محدوده یک ابرخودرو بوده و به نظر نمی رسید که زمانی یک خودروی فوق لوکس با کابینی مملو از چوب و چرم به چنین پیشرانه توانمندی مجهز است. به لطف همین پیشرانه عملکردی بسیار حیرت آور برای فلایینگ اسپور به ارمغان آمده است.

 

سخن پایانی

بنتلی کانتیننتال فلایینگ اسپور یک لیموزین اشرافی بوده و ظاهر لوکس و اشرافی آن هیچ نشانه ای از عملکرد خیره کننده این خودرو در درگ و پیست ندارد. شاید در نگاه اول به نظر برسد ب ام و M2 CS به سادگی پیروز این رقابت می شود، ولی با آغاز رقابت یقینا نظرتان تغییر خواهد کرد!

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟