اخبار خودرو جهان
درگ ریس آئودی RS6 با ب ام و M4 و آلفارومئو استلویو

درگ ریس آئودی RS6 با ب ام و M4 و آلفارومئو استلویو

شنبه - ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
درگ ریس آئودی RS6 با ب ام و M4 و آلفارومئو استلویو

خودروهای اسپرت و عملکردی امروزی در سگمنت ها و استایل های مختلفی تولید می شوند. امروزه خرید خودرویی که تمام نیازهای شما را برآورده کند و پیشرانه قدرتمندی در زیر کاپوت داشته باشد، بسیار ساده شده است. فاصله بین عملکرد خودروهای کوپه دو درب اسپرت و کراس اوورهای قدرتمند هم کمتر شده و این موضوع در این ویدیو جدید درگ ریس گروه carwow کاملا مشهود است. جدیدترین درگ ریس این گروه رقابتی جذاب بین آئودی RS6 استیشن، ب ام و M4 کامپتیشن پکیج و آلفارومئو استلویو کوادروفوگلیو است.

به گزارش خودرونویس، در حالیکه این سه خودرو از نظر استایل و ابعاد بدنه کاملا متفاوت هستند و یکی کوپه، یکی استیشن و دیگری کراس اوور است، روی کاغذ بسیار به یکدیگر نزدیک هستند.

 

مشخصات فنی

ب ام و M4 جدید از یک پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر خطی دو توربوشارژ بهره می گیرد و قادر به تولید 510 اسب بخار قدرت و 650 نیوتن متر گشتاور است. از طرفی آلفارومئو استلویو QV از یک پیشرانه 2.9 لیتری شش سیلندر V شکل با دو توربوشارژ بهره می برد که قادر به تولید 510 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور است. دیگر شرکت کننده این رقابت هم آئودی RS6 استیشن بوده که توانمندترین است و قادر به تولید 600 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور است. ولی این خودرو در کنار دارابودن قدرتمندترین پیشرانه در میان رقبا، 2075 کیلوگرم وزن هم دارد که بسیار سنگین است.

 

 

رقابتی نزدیک و بسیار جذاب

اولین درگ ریس برگزار شده، هر سه خودرو عملکردی بسیار نزدیک به هم داشتند. آلفارومئو استارت بسیار خوبی داشت و به زیبایی لانچ کرد و از سایر رقبا جلو افتاد. ولی در ادامه آئودی RS6 با اتکا به پیشرانه قدرتمندتر خود جلو افتاد و هر سه خودرو هم زمان از خط پایان عبور کردند. آئودی RS6 در زمان 11.7 ثانیه، آلفارومئو استلویو کوادروفوگلیو در زمان 11.8 ثانیه و ب ام و M4 کامپتیشن در زمان 11.9 ثانیه از خط پایان عبور کردند.

دو رولینگ ریس هم بین این سه خودرو برگزار شد که در ابتدا هر سه خودرو در حالت کامفورت قرار داشتند و آئودی و ب ام و با اختلاف زیاد آلفارومئو را جا گذاشتند، ولی برنده با اختلافی کم ب ام و M4 شد. رولینگ ریس دوم فاصله مقداری نزدیکتر بود؛ ولی نتیجه تغییری نکرد. تست ترمز هم هر سه خودرو با فاصله بسیار کمی از یکدیگر متوقف شدند، ولی ب ام و M4 به دلیل وزن سبکترش پیروز شد.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟