اخبار خودرو جهان
نبرد کلاسیک خودروی درونسوز و بنزینی

درگ آئودی RS3 با تسلا مدل 3

دوشنبه - ۲۹ آذر ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
درگ آئودی RS3 با تسلا مدل 3

نسل جدید آئودی RS3 به معنای واقعی کلمه جذاب است و عملکرد حیرت آور آن توجه هر فردی را به خود جلب می کند. ولی آیا پیشرانه 2.5 لیتری توربوشارژ 5 سیلندر خطی آئودی RS3 می تواند موجب برتری این خودرو در مقابل یکی از سریع ترین خودروهای الکتریکی تولیدی جهان یعنی تسلا مدل 3 در درگ ریس شود؟

به گزارش خودرونویس، یک ویدیو جدید توسط Carwow منتشر شده که در آن آئودی RS3 در مقابل تسلا مدل 3 در درگ ریس قرار دارد. این یک رقابت کلاسیک بین خودروی درونسوز و الکتریکی بوده که چالشی بزرگ برای هر یک محسوب می شود. هر یک از این دو خودرو در سگمنت خود جزو سریع ترین ها و جذاب ترین ها هستند. لازم به ذکر است که تسلا مدل 3 حاضر در این درگ ریس نسخه پرفورمنس بوده که سریع ترین و قدرتمندترین مدل تولید شده است.

 

مشخصات آئودی RS3 2022

آئودی RS3 در نسل جدید هم از یک پیشرانه 2.5 لیتری پنج سیلندر خطی توربوشارژ بهره گرفته که قادر به تولید 401 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور است. این پیشرانه برای انتقال قدرت با یک گیربکس هفت سرعته دو کلاچه با قابلیت تعویض فوق سریع دنده ها کوپل شده که نیروی تولیدی پیشرانه را به هر چهار چرخ منتقل می کند. به لطف سیستم انتقال قدرت بسیار هوشمند تمام چرخ محرک کواترو، این خودرو قادر است طی 3.8 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد که سریع ترین خودرو در شتابگیری اولیه در این سگمنت است.

 

 

مشخصات تسلا مدل 3 پرفورمنس

در طرف مقابل تسلا مدل 3 پرفورمنس قرار دارد که از دو موتور الکتریکی بهره گرفته که روی هم رفته 490 اسب بخار قدرت و 660 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. تسلا مدل 3 نسبت به آئودی RS3 قدرتمندتر، گرانتر و مقداری سنگین تر است. به نظر می رسد که شاهد رقابت نزدیکی میان این دو خودرو خواهیم بود یا به نظر شما تسلا آئودی را در هم می کوبد؟ البته باید یادآور شویم که شتابگیری اولیه آئودی RS3 در عمل نسبت به چیزی که کارخانه اعلام کرده سریع تر بوده و در تستها این خودرو توانسته طی 3.1 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

به نظر شما برنده این رقابت کدام خودروست؟ این ویدیو جذاب را از دست ندهید.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟