اخبار خودرو جهان
توسط شرکت Camperiz تجهیز شده است

داچیا Dokker کمپر

شنبه - ۲۶ تیر ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
داچیا Dokker کمپر

این روزها سفر با کمپر در سراسر دنیا طرفداران زیادی پیدا کرده و اروپا نیز از این داستان جدا نیست. امروزه کمپرهای زیادی در بازار اروپا قابل خرید هستند؛ ولی برای افرادی که بودجه خرید محدودی دارند یقینا هیچ چیزی بهتر از داچیا نمی تواند باشد. این کمپر یک دستگاه داچیا Dokker بوده که توسط کمپانی اسپانیایی Camperiz مجهز شده و قیمت پایه آن در بازار اروپا چیزی کمتر از 20 هزار یورو بوده که واقعا مقرون به صرفه است.

ویژگی های داچیا Dokker کمپریز

به گزارش خودرونویس، شرکت اسپانیایی Camperiz، داچیا Dokker را که یک MPV یا مینی ون ارزان قیمت در بازار اروپا محسوب می شود را به لطف فضای بار جاداری که داشت، به کمپر تبدیل کرده است. امروزه تولید چنین کمپرهایی به خصوص بر پایه ون های باری امری کاملا مرسوم بوده و در قسمت فضای بار تمامی تجهیزات و وسایلی که برای اقامت و زندگی در حین سفرهای چند روزه مورد نیاز بوده، نصب و جانمایی می شود. به عنوان مثال این داچیا Dokker کمپر دارای کشوهایی مختلف بوده که درون آنها ظروف پخت و پز، بشقاب و لیوان قرار دارد. ضمن اینکه درون کابین اجاق گاز، سینک ظرفشویی و مخزن آب تمیز جانمایی شده که ظرفیتی معادل 25 لیتر دارد.

تخت خواب داچیا Dokker کمپر

فضاسازی کابین این کمپر داچیا کاملا هوشمندانه بوده و کشوهایی در قسمت عقب و زیر تخت طراحی شده اند و تختی با فضای خواب برای دو نفر هم در ارتفاع متوسط در قسمت عقب نصب شده است. از جمله دیگر ویژگی های داچیا Dokker کمپر می توان به توالت قابل حمل و همچنین یخچال کوچک با ظرفیت 30 لیتر اشاره کرد. زمانی که تخت این خودرو باز شود، از قسمت انتهایی تا پشت صندلی های جلو را به طور کامل پوشش می شود تا فضای استراحت برای دو نفر تامین شود.

داچیا Dokker کمپر

برای سفرهای طبیعتگردی بیش از دو نفر نیز، یک چادر سقفی به صورت آپشنال روی این داچیا Dokker نصب می شود که به وسیله یک نردبان جمع شونده می توان به آن دسترسی داشت. اگرچه فضای داخلی این کمپر کوچک بوده و سریعا گرم می شود، ولی با این حال یک بخاری درجا هم برای آن تعبیه شده تا در صورت کمپینگ در محیط سرد بتوان سرنشینان درون کابین را به هنگام خواب گرم کرد. همچنین پرده های نصب شده در پشت پنجره ها نیز در صورت کمپینگ در محیط آفتابی، مانع ورود حرارت و اشعه آفتاب به داخل کابین می شود.

تجهیزات داچیا Dokker کمپر

سخن پایانی

باید اظهار کنیم که داچیا داکر کمپریز خودرویی کوچک است؛ ولی زمانی که به تجهیزات نصب شده روی آن توجه می کنیم، هرچیزی که در کمپرهای گران قیمت و بزرگتر نصب شده را در آن می یابید. ضمن اینکه به لطف ابعاد کوچکتر و کامپکت داچیا داکر، به سادگی می توانید با آن در محیط های تنگ و باریک و مناطق ناهموار مانور دهید و دردسرهای کمپرهای بزرگ را نخواهید داشت. تمام این ویژگی ها در کنار برچسب قیمت 19 هزار و 995 یورویی، داچیا داکر کمپریز را به گزینه ای بسیار جذاب برای سفرهای چند روزه طبیعتگردی تبدیل کرده است.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟